ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

بازداشت صدها نفر در تظاهرات مخالفان دولت در روسیه

هزاران نفر در چندین شهر روسیه علیه فساد و دولت این کشور دست به تظاهرات زدند. پلیس علیه آن‌ها از گاز اشک‌آور استفاده کرد و صدها نفر را بازداشت کرد.

هزاران نفر در چندین شهر روسیه علیه فساد و دولت این کشور دست به تظاهرات زدند. پلیس علیه آن‌ها از گاز اشک‌آور استفاده کرد و صدها نفر را بازداشت کرد.

تنها در مسکو ۱۲۰ نفر بازداشت شدند.

به‌گزارش آسوشیتدپرس، روز دوشنبه ۱۲ ژوئن / ۲۲ خرداد در تظاهرات علیه فساد و دولت روسیه، پلیس در مسکو و سن پترزبورگ بیش از ۳۲۰ نفر را بازداشت کرد. منابع حقوق بشری از بازداشت ۱۲۰ نفر در مسکو و بیش از ۲۰۰ نفر در سن پترزبورگ خبر دادند. در سن پترزبورگ حدود یک هزار نفر در تظاهرات ضددولتی شرکت داشتند.

این تظاهرات در نزدیک به ۲۰۰ شهر روسیه به‌دعوت الکسی ناوالنی، از مخالفان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه برگزار شد. ناوالنی صبح دوشنبه پیش از آغاز تظاهرات در برابر خانه‌اش بازداشت شد.

گزارش‌هایی از بازداشت تظاهرکنندگان در شهرهای کازان، ولادی‌وستوک و نوریلسک نیز منتشر شده است.

برخورد شدید پلیس روسیه با تظاهرات مخالفان غیرمعمول نیست. پیش از این در ماه مارس نیز برخی از تظاهرکنندگان مخالف دولت، از جمله الکسی ناوالنی بازداشت شده بودند. این بار نیز مقامات دولتی تلاش کردند تا شرکت‌کنندگان در تظاهرات را مرعوب سازند. در طول شب گذشته (یکشنبه) دادستان و پلیس هشدار داده بودند که در روز دوشنبه «اقداماتی» انجام خواهند داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.