ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تصمیم مسئولان دولتی و قضائی در برخورد با مؤسسات اعتباری غیرمجاز

در حالی که اعتراض سپرده‌گذاران در مؤسسه‌های اعتباری روز به روز بیشتر می‌شود، مقامات ایران سرانجام از برخورد با این مؤسسات می‌گویند. آن‌ها از «اشکال مختلف فساد» سخن می‌گویند.

در نشست ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، مسئولان دولتی و قضائی بر برخورد با مؤسسات اعتباری غیرمجاز تأکید کردند.

(در وسط از راست) اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه و محمود علوی، وزیر اطلاعات در نشست ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی

جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی عصر روز دوشنبه ۲۲ خرداد به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری ایران برگزار شد. در این جلسه نایب رئیس اول مجلس، وزیران اطلاعات، دادگستری، امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور،‌ دادستان تهران، رئیس کل دیوان محاسبات و برخی نمایندگان مجلس نیز حضور داشتند.

جهانگیری در این نشست فعالیت مؤسسات اعتباری غیرمجاز در ایران را موجب اخلال در نظام پولی کشور دانست و گفت این‌گونه فعالیت‌ها برای مردم و سپرده‌گذاران مشکل ایجاد می‌کند و باید به‌شکل جدی با آن‌ها برخورد شود.

در سال‌های اخیر بارها سپرده‌گذاران مؤسسات مالی مختلف در ایران به‌دلیل نپرداختن سود و اصل پول‌شان از سوی این مؤسسات، دست به اعتراض زده‌اند.

مؤسسات اعتباری در ایران در سال‌های اخیر به‌شدت گسترش یافتند. این مؤسسات پول مردم را با نرخ سودهای ۱۸ و ۲۰ درصد گرفته و با نرخ بهره بیش از ۲۵ درصد به متقاضیان وام می‌دهند.

اسحاق جهانگیری از بانک مرکزی خواست تا با جدیت با این‌گونه مؤسسات برخورد کند، مؤسسات اعتباری غیرمجاز ساماندهی شوند و وضعیت سپرده‌گذاران مشخص شود.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه نیز بر ضرورت برخورد جدی با مؤسسات اعتباری غیرمجاز تأکید کرد و گفت: «باید ساز و کاری در کشور مهیا شود تا مردم بتوانند نقدینگی‌های خُرد خود را در قالب تولید به جریان اندازند تا گرفتار مؤسسات و تعاونی‌های اعتباری متخلف و غیرمجاز نشوند.»

نماینده بانک مرکزی نیز از آخرین وضعیت پرونده برخی از مؤسسات اعتباری غیرمجاز گزارش داد و از برنامه‌های بانک مرکزی برای ساماندهی این مؤسسات و تعیین تکلیف وضعیت سپرده‌گذاران براساس اولویت و زمان‌بندی مشخص سخن گفت.

اعتراض سپرده‌گذاران در مؤسسه‌های اعتباری در ایران روز به روز بیشتر می‌شود. یکی از آخرین موارد آن اعتراض سپرده‌گذاران مؤسسه اعتباری «آرمان» در اوایل خردادماه جاری در برابر چندین شعبه آن بود که خواهان رسیدگی فوری مسئولان به مشکل‌شان و بازپس‌گیری مبالغ سپرده‌ خود شدند.

اسحاق جهانگیری در نشست ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: «فساد در کشور هر روز به اشکال مختلف بروز پیدا می‌کند و گاهی در قالب تعاونی‌های اعتباری، گاهی در قالب مسائل بانکی و گاه تحت عنوان زمین‌خواری و دست‌اندازی به منابع ملی نمایان می‌شود و هر بار چهره فساد عوض می‌شود.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.