ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ظریف: عربستان در توسعه گروه‌های تروریستی در نزدیکی مرزهای ایران نقش دارد

وزیر خارجه ایران که برای شرکت در مجمع سالانه اسلو به نروژ سفر کرده، یک بار دیگر مسئولیت حملات گروه دولت اسلامی (داعش) به تهران را متوجه عربستان سعودی کرد.

محمد جواد ظریف که برای شرکت در مجمع سالانه اسلو به نروژ سفر کرده، یک بار دیگر مسئولیت حملات گروه دولت اسلامی (داعش) به تهران را متوجه عربستان سعودی کرد.

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در مجمع اسلو

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در مجمع اسلو در نروژ، عربستان سعودی را به توسعه گروه‌های تروریستی در نزدیکی مرزهای ایران متهم کرد:

«ما اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد عربستان سعودی در توسعه گروه‌های تروریستی که در نزدیکی مرزهای شرقی و غربی ایران فعالیت می‌کنند، مشارکت دارد.»

در مجمع سالانه اسلو سیاستمداران بلندپایه از کشورهایی که در کانون درگیری‌های منطقه‌ای قرار دارند گرد می‌آیند و درگیری‌های منطقه‌ای را به بحث می‌گذراند. محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران هم برای شرکت در این مجمع به اسلو سفر کرده است.

وزیر خارجه ایران به سخنان عادل جبیر، همتای سعودی خود اشاره کرد که ۱۷ خرداد/۶ ژوئن چند ساعت پس از حملات دولت گروه اسلامی (داعش) به مجلس شورای اسلامی و مقبره آیت‌الله خمینی گفته بود ایران باید برای دخالتش در خاورمیانه مجازات شود. ظریف در مجمع اسلو اعلام کرد که جمهوری اسلامی سخنان وزیر خارجه سعودی را به عنوان یک تهدید «مستقیم، بسیار خطرناک و تهدیدآمیز» تلقی می‌کند.

مجمع اسلو در سال ۱۹۹۹ فعالیت خود را برای خاتمه دادن به درگیری‌های مسلحانه منطقه‌ای در جهان آغاز کرده است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • faryad

    بدر الفحل نماینده استان صلاح‌الدین در پارلمان عراق از وجود بیش از 7هزار شهروند عراقی در زندانهای شبه‌نظامیان حشدالشعبی مورد حمایت رژیم ایران در عراق خبر داد. وی اعلام کرد ”400 زندان متعلق به حشدالشعبی در مناطق مختلف عراق وجود دارد و شبه‌نظامیان مورد حمایت رژیم ایران بیش از 7هزار شهروند عراقی را از استان صلاح‌الدین و دیگر استانهای عراق ربوده و در زندانهای غیرقانونی خود نگه داشته‌اند“. این سخنان پارلمانتر عراقی در حالی بیان می‌شود که سازمان عفو بین‌الملل نیز شبه‌نظامیان الحشدالشعبی مورد حمایت رژیم ایران را به نقض فاحش حقوق‌بشر در عراق متهم کرده است و اعلام داشته ”این شبه‌نظامیان سال گذشته هنگام بازپس‌گیری فلوجه بیش از 650 شهروند عراقی را ربوده و در جاهای نامعلومی مخفی کرده‌اند“. این سازمان حقوق‌بشری طی فراخوانی با شعار ”آنها کجایند“ دست به کارزاری برای مشخص شدن سرنوشت ربوده شدگان زده است.

  • naseem

    خلافت شام واریز می کند، خلافت ایران به حساب می ریزد همچون اُلگوی سوریه و عراق، حاکمان جمهوری اسلامی در ایران نیز داعش را به خدمت اجرای نقشه های خویش گرفته اند. ماشین سرکوب "حُکومت اسلامی" پرچم "دولت اسلامی" (داعش) را برافراشته است تا زیر آن به تاخت و تاز علیه زندانیان سیاسی، خانواده زندانیان کُشتار شده، فعالان سیاسی و مدنی و اقلیتهای ملی و دینی درآید. منابع حُقوق بشری از دستگیریهای گُسترده در اُستانهای مُختلف کشور خبر داده اند. ده ها تن در کُردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی، تهران، هُرمُزگان و فارس به طور ناگهانی و یکباره به اتهام ارتباط با داعش دستگیر شده اند. همچون نام و علت دقیق دستگیری، مبنا و پیشینه ای که این دستگیریها را بی درنگ پس از حمله های تروریستی تهران توضیح می دهد نیز در ابهام باقی مانده است. روشن آن است که دستگاه حاکم همواره از چنین حملاتی به عُنوان دستاویزی برای فشار بر جامعه و به ویژه اقلیتهای ملی و دینی، اعدام و شکنجه زندانیان، تقویت زیرمجموعه نظامی و امنیتی خود، افزایش ضریب شرایط امنیتی علیه جامعه و تصفیه حسابهای داخلی سود جسته است..... منصور امان