ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سومین روز اعتراض کسبه پلاسکو: فراموش شده‌ایم

پنج ماه از فروریختن پلاسکو گذشته است و کسبه آن همچنان سرگردانند میان وعده‌های دستگاه‌های مختلف. نه خبری از وام است و نه ساخت ساختمان جدید.

پنج ماه از آتش‌شوزی ساختمان پلاسکو گذشته است و شاغلان آن همچنان چشم انتظار تحقق وعده‌های مسئولان هستند.

تجمع کسبه پلاسکو در مقابل مخروبه این ساختمان: فراموش شدیم.

خبرگزاری کار ایران – ایلنا- سه شنبه ۲۳ خرداد از سومین تجمع اعتراضی پیاپی گروهی از کسبه ساختمان پلاسکو در مقابل مخروبه این مجتمع خبر داد.

بر اساس این گزارش گروهی از کسبه این ساختمان که ۳۰ دی ۱۳۹۵ در آتش سوخت، روزهای یکشنبه و دوشنبه نیز در برابر بنیاد مستضعفان و میدان منیریه تهران تجمع کرده و خواستار رسیدگی به وضعیت خود شده‌اند.

تجمع کنندگان در برابر مخروبه پلاسکو با نسب یک پارچه نوشته خواستار تحویل ۲۸۶ واحد تجاری سالم و ساخت هر چه سریع‌تر واحدهای تخریب شده، شدند.

تجمع‌کنندگان به ایلنا گفته‌اند که مسئولان وعده‌هایشان را عملی نمی‌کنند و آنها فراموش شده‌اند.

یکی از تولید کنندگان ساختمان پلاسکو، عدم پایبندی بنیاد مستضعفان به وعده‌هایش را دلیل برگزاری تجمع اعلام کرده و گفته است که «بنیاد مستضعفان برخلاف وعده‌هایی مبنی بر اینکه در سریع‌ترین زمان ممکن پلاسکو را دوباره به محل کسب و کار تبدیل کند، اما تا امروز هیچ اقدام خاصی انجام نداده است».

در پیوند با همین موضوع مجتبی درودیان رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان به خبرگزاری فارس گفت که «مسئولان بنیاد مستضعفان وعده کرده بودند که اول خرداد ساخت مجتمع جدید را شروع کنند، اما هنوز هیچ اتفاقی نیافتاده است».

به گفته او وعده پرداخت وام ۳۰۰ میلیون تومانی به کسبه آسیب‌دیده نیز عملی نشده و هیچ یک از کسبه تا به حال وام بانکی دریافت نکرده‌اند.

درودیان همچنین از عدم تحویل اجاره‌نامه کسبه‌ای که در مجتمع تجاری نور مستقر شده‌اند، از سوی مدیران این مجتمع خبر داد و گفت که برخی از واحدها هنوز جانمایی نشده‌اند.

به گفته او حدود ۲۸۰ نفر از کسبه پلاسکو از مسئولان بنیاد مستضعفان خواسته‌اند که بخش تخریب نشده این ساختمان در اختیار آنان قرار بگیرد. داودیان گفت که مسئولان بنیاد مستضعفان این پیشنهاد را نپذیرفتند.

گروهی از کسبه ساختمان پلاسکو طی روزهای گذشته نیز با برگزاری تجمع خواستار رسیدگی به وضعیت خود شده بودند.

مسئولان بنیاد مستضعفان پیش از این وعده کرده بودند که در کوتاه‌ترین زمان امکان فعالیت مجدد کارگاه‌ها و فروشگاه‌های مستقر در ساختمان پلاسکو را فراهم کنند.

تا قبل از آتش‌سوزی حدود ۵۶۰ واحد تولیدی و تجاری کوچک در ساختمان پلاسکو فعال بودند که تعدادی از آنها در مجتمع تجاری نور وابسته به بنیاد مستضعفان استقرار یافته‌اند.

در این واقعه حداقل ۲۲ نفر جان خود را از دست دادند. دولت حسن روحانی با تشکیل یک کمیته ویژه اعلام کرد که به این مسئله رسیدگی خواهد کرد. این کمیته تنها با انتشار یک گزارش که در آن به نقش و سهم هر یک از دستگاه‌های دولتی و نهادهای عمومی اشاره شده بود، به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید: مقصران «پلاسکو» معرفی شدند: از بنیاد مستضعفان تا وزارت کار

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.