ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صدر اعظم اتریش و وزیر خارجه آلمان: با تحریم روسیه گازرسانی به اروپا به خطر می‌افتد

کریستیان کرن و زیگمار گابریل در بیانیه مشترکی، آمریکا را متهم کرده‌اند که با تحریم روسیه می‌خواهد بازار گاز اروپا را در انحصار خود درآورد.

کریستیان کرن و زیگمار گابریل بیانیه مشترکی منتشر کرده‌‌ و آمریکا را متهم کرده‌اند که با تحریم روسیه می‌خواهد بازار گاز اروپا را در انحصار خود درآورد.

یکی از کارگران خط لوله نورد استریم

جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در سنای آمریکا با اکثریت قاطع آرا طرح تحریم روسیه و ایران را تصویب کردند. وزیر خارجه آلمان و صدر اعظم اتریش با انتشار بیانیه مشترکی ایالات متحده آمریکا را متهم کرده‌اند که با تصویب طرح تحریم روسیه قصد دارد برای ایجاد اشتغال در آمریکا، شرکت‌های اروپایی را تحت فشار قرار دهد. آن‌ها در این بیانیه آمریکا را متهم کرده‌اند که از تحریم‌ها به عنوان ابزاری برای حذف شرکای اقتصادی‌اش از گردونه رقابت آزاد سوءاستفاده کرده است.

طرح تحریم ایران و روسیه پنجشنبه ۱۵ ژوئن به طور همزمان در سنای آمریکا به تصویب رسید. بیانیه وزیر خارجه آلمان و صدراعظم اتریش اما فقط به طرح تحریم روسیه نظر دارد. در این طرح روسیه به دلیل دخالتش در جنگ داخلی سوریه و همینطور الحاق کریمه به فدراسیون روسیه تحت تحریم قرار گرفته است.

زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان و کریستیان کرن، صدراعظم اتریش در بیانیه مشترکی که در واکنش به تحریم روسیه در سنای آمریکا منتشر کرده‌اند، نوشته‌اند در این لایحه در اصل موضوع بر سر فروش گاز مایع آمریکا در بازار اروپا به جای گاز طبیعی روسیه است. «این موضوع به طرز قابل توجهی از متن طرحی که تصویب شد، مشخص است.»

وزیر خارجه آلمان و صدراعظم اتریش، آمریکا را متهم کرده‌اند که با تصویب این طرح قصد دارد مشاغلی را که در آمریکا به صنعت نفت و گاز ربط دارند، حفظ کند.  آن‌ها این ادعا را در میان آورده‌اند که بحث در اصل بر سر احداث خط لوله نورد استریم ۲ است که می‌بایست در آینده گاز طبیعی روسیه را به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و به ویژه به شمال اروپا انتقال ‌دهد. به گفته گابریل و کرن، لایحه تحریم روسیه ممکن است شرکت‌های اروپایی را که در احداث این خط لوله مشارکت دارند، تحت فشار قرار دهد:

«شبکه گازرسانی اروپا مسأله آمریکا نیست و فقط به اروپایی‌ها ربط دارد. ابزار اعمال تحریم‌ها یک امر سیاسی‌ست و نباید برای علائق اقتصادی به کار گرفته شود. اعمال فشار بر شرکت‌های اروپایی در بازار آمریکا به این دلیل که در احداث خط لوله نورد استریم مشارکت دارند، یا در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند، کیفیت روابط تجاری آمریکا با اتحادیه اروپا را شدیداً تنزل می‌دهد.»

تحریم‌های تازه که در سنای آمریکا به تصویب رسید، هنگامی جنبه قانونی پیدا می‌کنند و لازم‌الاجرا هستند که مجلس نمایندگان آمریکا هم آن‌ها را تصویب کند و به امضای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برسد.

رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا از نمایندگان کنگره خواسته است که در بحث و بررسی لایحه تحریم‌های تازه علیه ایران و روسیه چالش‌های دیپلماتیک آمریکا در جهان را هم در نظر بگیرند و در این زمینه منعطف باشند.

زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان و کریستیان کرن، صدراعظم آلمان در بیانیه مشترکشان از رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا برای تغییر لایحه به نفع روسیه حمایت کرده‌اند. آن‌ها در انتهای این بیانیه به بحران اوکراین اشاره کرده‌اند و از آمریکا خواسته‌اند همکاری مشترک برای حل این بحران را در نظر داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.