ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دومین تجمع شبانه دانشجویان دختر دانشگاه اهواز و وعده‌های استاندار خوزستان

در فضای مجازی هشتگ "دانشجوپزی" ترند شد. روز پنجشنبه مسئولان بعنوان راه حل، تعدادی پنکه میان دانشجویان خوابگاه توزیع کردند.

دانشجویان دختر خوابگاه معصومه دانشگاه چمران اهواز، دومین شب اعتراض خود را پشت سر گذاردند. پس از اعتراض شب اول، مسئولان تعدادی پنکه میان دانشجویان توزیع کردند و گفتند برای ۲۰۰ نفر محل اسکان دیگری درنظر گرفته شده اما دانشجویان حاضر به ترک خوابگاه‌ نشدند. استاندار خوزستان می‌گوید «تمام امکانات استان» را برای حل مشکل دانشجویان بسیج خواهد کرد.

دومین اجتماع اعتراضی شبانه دختران دانشجوی ساکن خوابگاه معصومه

خبر ناکارایی سیستم سرمایشی خوابگاه‌ معصومه در هوای ۵۰ درجه اهواز انعکاس گسترده‌ای یافت. در فضای مجازی هشتگ "دانشجوپزی" ترند شد.

تعداد دانشجویان مستقر در خوابگاه حدود ۷۰۰ نفر است و  اعلام این که حدود ۲۰۰ محل اسکان موقت برای دانشجویان در محل خارج از خوابگاه در نظر گرفته شده است، مورد استقبال دانشجویان قرار نگرفت. تنها ۲ تا ۳ دانشجو از این پیشنهاد استقبال کرده‌اند.

روز پنجشنبه مسئولان بعنوان راه حل تعدادی پنکه میان دانشجویان مستقر در خوابگاه توزیع کردند.

پنجشنبه شب دانشجویان مجددا مقابل خوابگاه تجمع اعتراضی برگزار کردند. غلامحسین خواجه رئیس دانشگاه که صبح پنجشنبه به خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفته بود سیستم سرمایشی معیوب خوابگاه را نمی‌توان قبل از پایان انتخابات خاموش و اصلاح کرد، در برنامه خبر ۲۰:۳۰ صدا و سیمای جمهوری اسلامی به توجیه مشکلات دانشجویان پرداخت.

دانشجویان از این سخنان او خشمگین شده و در تجمع اعتراضی خود شعار می‌دادند: ۲۰:۳۰باور نکن، رییس ما دروغ گفت!

رضا کریمی دبیر سابق شورای صنفی دانشگاه چمران اهواز در واکنش به سخنان رئیس دانشگاه دربرنامه ۲۰:۳۰ صدا و سیما حرفهای او را دروغ‌هایی خواند که «برای ادامه به روند گذشته» اظهار شده‌اند. کریمی نوشته است مشکل خوابگاه معصومه بارها با مسئولان دانشگاه در میان گذاشته شده بود.

دانشجویان بارها مسئولان را در جریان عدم کارایی سیستم سرمایشی خوابگاه گذاشته و خواهان اصلاح آن شده بودند اما توجهی به خواست آنان نشده بود.

افزایش دمای هوا و مصادف شدن آن با فصل امتحانات اعتراض دانشجویان به بی‌توجهی مسئولان را برانگیخت. آن‌ها چهارشنبه شب مقابل خوابگاه تجمع اعتراضی برپا کردند. حراست درها را به روی دانشجویانی که داخل ساختمان مانده بودند بست تا مانع از خروج و پیوستن آنان به تظاهرکنندگان شود.

غلام‌رضا شریعتی استاندار خوزستان در پی اعتراضات دانشجویان به رسانه‌های داخل ایران گفت از «تمام امکانات استان» برای حل مشکل دانشجویان استفاده خواهد کرد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مدرس فنی

    با تجربه سالها کار رد مدارس فنی بگویم سیستم اداری ایران به شدت مدرک گرا است. دست کم از دهه 1370 هشدار در رواج پدیده مضر مدرک گرایی داده شده ولی انگاری هیچ تاثیری نداشت. استخدام مشاغل ساده از آبدارچی تا باجه دار بانک - دست کم - دو مفطع تحصیلی بالا رفت که هیچ ضرورتی نداشت. مهارت برای این مشاغل با چند ساعت تا چند ماه قابل رسیدن است. هم می شود در همان سازمانها این دوره های کوتاه مدت مهارت آموزی برگزار کرد و هم در آموزشگاه های فنی. تبلیغات منفی درباره کارگری و تحقیر کارگران و مشاغل دون پایه و افراد دیپلم و زیردیپلم همگی در راستای تشویق به گرفتن مدرک دانشگاهی است. یک هیولای پنهان در جهت تحمیق توده مردم. عواقب بسیار بد فرهنگی داشته به طوری میل به تلاش و کار در توده جوانان کاهش یافته برخی مشاغل سخت با کمبود کارگر روبرو شده و بعضا مجبور از کارگر را افغانستانی استفاده کنند با وجود درامدی خوبی هم دارد! این تراژدی فرهنگی ایران است! بخش بزرگی از مشاغلی که اکنون در نهاد عمومی و کشوری شرط مدرک تحصیلی دانشگاهی گذاشته اند اساسا نیازی نیست و اغلب با دیپلم و کمتر از ان هم می شود استخدام کرد. گویا هیچ نهاد و فرد صاحب نظر مشهوری جرات نکرده رابطه رشد دانشگاه های پولی در ایران (توسط مسئولان و سران ذی نفوذ نظام انجام شده) را با رشد مدرک گرایی بررسی و اعلام کند. افزایش مدرک گرایی و اتلاف عمر و سرمایه مردم در دانشگاهها با افزایش مدرک گرایی در سیستم ادرای رابطه معناداری دارد. مافیای مدرک گرایی، اصطلاحی که در رسانه های رسمی داخلی چندان درباره اش نخوانده و نشنیده ام ولی در عمل 30 سال است دارد منفعت طلبی میکند.