ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

پايان اعتصاب غذای دو تن از زندانيان سياسی کرد

<p>دو تن از زندانيان سياسی کرد پس از انتقال به بيمارستان، در زندان رجايی شهر کرج به اعتصاب غذای يک ماهه خود پايان داده و اعتصاب دو زندانی سياسی ديگر که يکی در همان زندان و ديگری در زندان ميناب به&zwnj;سر می&zwnj;برد، ادامه دارد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش تارنمای کلمه، انور خضری، کامران شيخی و سيد ابراهيم سيدی، سه زندانی سياسی کرد از يک ماه پيش در اعتراض به شرايط زندان و نگهداری ميان مجرمان عادی دست به اعتصاب غذا زده بودند.</p> <p><br /> بنا به همين گزارش، انور خضری کماکان در اعتصاب غذا به&zwnj;سر می&zwnj;برد، اما دو نفر ديگر پس از انتقال&zwnj;شان به بيمارستان و دريافت سرم، انواع آمپول و دارو &laquo;مجبور&raquo; به شکستن اعتصاب خود شدند.</p> <p><br /> گفته می&zwnj;شود اين افراد پيشتر در بند ۳۵۰ زندان اوين بوده&zwnj; و به مدت ۵۰ روز نيز در بند قرنطينه زندان رجايی&zwnj;شهر کرج نگهداری شده&zwnj;اند. پس از آن به اندرزگاه شش اين زندان که به بخشی با امکانات محدود بهداشتی و رفاهی از آن ياد می&zwnj;شود، منتقل شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> از سوی ديگر بنا به اخبار منتشر شده، والدين کمال شريفی، يکی ديگر از زندانيان سياسی کرد، از ادامه اعتصاب غذای پسرشان پس از ۴۰ روز خبر داده&zwnj;اند.</p> <p><br /> پيشتر بايزيد شريفی پدر اين زندانی سياسی به راديو زمانه گفته بود به منظور گرفتن نامه برای ملاقات با او، به اداره اطلاعات سقز مراجعه کرده، اما هنوز اين نهاد امنيتی پاسخی به آنان نداده&zwnj;اند.</p> <p><br /> طبق حکم دادگاه، کمال شريفی تا پايان دوران محکوميت&zwnj;اش ممنوع&zwnj;الملاقات است.</p> <p><br /> پدر اين زندانی سياسی علت اعتصاب پسرش را اعتراض به نگهداری وی در بين زندانيان عادی عنوان کرده است.</p> <p><br /> کمال شريفی، سال ۲۰۰۸ توسط نيروهای امنيتی در شهر سقز بازداشت و به اتهام &laquo;ارتکاب جرائم امنيتی&raquo; به ۳۰ سال زندان و تبعيد محکوم شد.</p> <p><br /> اين زندانی سياسی هم&zwnj;اکنون در زندان ميناب در استان هرمزگان به&zwnj;سر می&zwnj;برد.</p> <p><br /> بی&zwnj;اطلاعی از وضعيت اين زندانی سياسی کرد در حالی است که برخی از اخبار تائيد نشده حاکی از انتقال وی به بهداری زندان ميناب است.<br /> &nbsp;</p>

دو تن از زندانيان سياسی کرد پس از انتقال به بيمارستان، در زندان رجايی شهر کرج به اعتصاب غذای يک ماهه خود پايان داده و اعتصاب دو زندانی سياسی ديگر که يکی در همان زندان و ديگری در زندان ميناب به‌سر می‌برد، ادامه دارد.

به گزارش تارنمای کلمه، انور خضری، کامران شيخی و سيد ابراهيم سيدی، سه زندانی سياسی کرد از يک ماه پيش در اعتراض به شرايط زندان و نگهداری ميان مجرمان عادی دست به اعتصاب غذا زده بودند.

بنا به همين گزارش، انور خضری کماکان در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد، اما دو نفر ديگر پس از انتقال‌شان به بيمارستان و دريافت سرم، انواع آمپول و دارو «مجبور» به شکستن اعتصاب خود شدند.

گفته می‌شود اين افراد پيشتر در بند ۳۵۰ زندان اوين بوده‌ و به مدت ۵۰ روز نيز در بند قرنطينه زندان رجايی‌شهر کرج نگهداری شده‌اند. پس از آن به اندرزگاه شش اين زندان که به بخشی با امکانات محدود بهداشتی و رفاهی از آن ياد می‌شود، منتقل شده‌اند.

از سوی ديگر بنا به اخبار منتشر شده، والدين کمال شريفی، يکی ديگر از زندانيان سياسی کرد، از ادامه اعتصاب غذای پسرشان پس از ۴۰ روز خبر داده‌اند.

پيشتر بايزيد شريفی پدر اين زندانی سياسی به راديو زمانه گفته بود به منظور گرفتن نامه برای ملاقات با او، به اداره اطلاعات سقز مراجعه کرده، اما هنوز اين نهاد امنيتی پاسخی به آنان نداده‌اند.

طبق حکم دادگاه، کمال شريفی تا پايان دوران محکوميت‌اش ممنوع‌الملاقات است.

پدر اين زندانی سياسی علت اعتصاب پسرش را اعتراض به نگهداری وی در بين زندانيان عادی عنوان کرده است.

کمال شريفی، سال ۲۰۰۸ توسط نيروهای امنيتی در شهر سقز بازداشت و به اتهام «ارتکاب جرائم امنيتی» به ۳۰ سال زندان و تبعيد محکوم شد.

اين زندانی سياسی هم‌اکنون در زندان ميناب در استان هرمزگان به‌سر می‌برد.

بی‌اطلاعی از وضعيت اين زندانی سياسی کرد در حالی است که برخی از اخبار تائيد نشده حاکی از انتقال وی به بهداری زندان ميناب است.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.