ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تمرین مشترک ناوهای نیروی دریایی ارتش ایران و چین در تنگه هرمز

تمرین مشترک چین و ایران با این هدف برگزار می‌شود که دو طرف توان نظامی‌شان را به نمایش بگذارند و از تجربیات یکدیگر برخوردار شوند.

تمرین مشترک ناوهای نیروی دریایی ارتش ایران با ناوهای ارتش چین، در تنگه هرمز آغاز شد.

عکس: آرشیو

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گزارش داده است که تمرین مشترک ناوهای نیروی دریایی ایران و چین با این هدف برگزار می‌شود که دو طرف توان نظامی‌شان را به نمایش بگذارند و از تجربیات یکدیگر برخوردار شوند.

ناوگروه کشور چین متشکل از ناوشکن  Chang Chung ، ناو پشتیبانی Chao Hu ، ناو رزمی Jin Zhou به همراه یک بالگرد پنجشنبه هفته گذشته در بندر عباس پهلو گرفت.

آبان سال گذشته سردار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی و سپهبد چانگ وان چوان وزیر دفاع جمهوری خلق چین موافقتنامه همکاری‌های دفاعی ــ نظامی ایران و چین را امضاء کردند.

«گسترش همکاری‌های دفاعی ــ نظامی» و «تبادل تجربیات در زمینه‌های نظامی به‌ویژه در حوزه‌های آموزشی» و «مبارزه همه‌جانبه با تروریسم و مؤلفه‌های ناامنی در منطقه» از مفاد این موافقت‌نامه به شمار می‌رود.

جمهوری خلق چین به رغم وابستگی‌اش به نفت، معمولاً در منازعات سیاسی در خاورمیانه دخالت نمی‌کند. با این حال این کشور در جنگ داخلی سوریه از اپوزیسیون ریاض که تحت حمایت عربستان سعودی‌‌ست و در مذاکرات ژنو هم خواهان برکناری بشار اسد بودند حمایت کرده است.

سال گذشته نیز چین به دولت یمن در مبارزه با شیعیان حوثی کمک کرده بود.

چین در اجلاس شانگهای پیشنهاد داده بود که با برخورداری از حمایت ایران و روسیه نقش مهم‌تری در خاورمیانه ایفا کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • جمشید

    برای مثال اگر درگیری میان نیروی دریایی ما و امریکا رخ دهد چین با امریکا وارد جنگ میشود؟ اگرنه این چه کاری است و چه فایده ای دارد ؟ جز این فاریده برای چینی ها که وارد این منطقه شدند ؟