ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دومین دور انتخابات پارلمانی فرانسه آغاز شد

پیروزی حزب امانوئل مکرون دور از انتظار نیست. بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها حزب «جمهوری به پیش» اکثریت مطلق آرا را به دست می آورد. میزان مشارکت مردم اما بسیار اندک است.

دومین و آخرین دور انتخابات پارلمانی فرانسه آغاز شد. پیروزی حزب امانوئل مکرون دور از انتظار نیست. بر اساس آخرین نظرسنجی‌ها حزب «جمهوری به پیش» از ۵۷۷ کرسی مجلس ملی فرانسه، ۴۴۰ الی ۴۷۰ کرسی را از آن خود خواهد کرد. این پیروزی بزرگ اگر تحقق پیدا کند، به این معنی خواهد بود که دولت مکرون با برخورداری از اکثریت مطلق آرا می‌تواند همه لوایح و طرح‌هایی را که برای اصلاحات در نظر گرفته، از تصویب مجلس ملی فرانسه بگذراند.

حزب «جمهوری به پیش» مکرون از ۵۷۷ کرسی مجلس ملی فرانسه، ۴۴۰ الی ۴۷۰ کرسی را از آن خود خواهد کرد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در هفته‌های گذشته اعلام کرده است که در نطر دارد در وهله اول «اعتماد مردم به دموکراسی» را به دست آورد. قرار است در اولین گام قانونی در مجلس ملی فرانسه تصویب شود که بر اساس آن، نمایندگان از به‌کارگیری خویشاوندانشان به عنوان اعضای دفتر خود منع قانونی بشوند.

در نخستین دور انتخابات پارلمانی فرانسه که یکشنبه هفته گذشته برگزار شد، میزان مشارکت رأی‌دهندگان ۵۷.۲ درصد گزارش شده بود و در مجموع از پنج سال پیش پایین‌تر بود.

«جبهه ملی» مارین لوپن – راست افراطی- بخش عمده‌ای از آرای‌اش را از دست داد. لوپن در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که ۷ مه سال جاری برگزار شد، ۳۳.۹ درصد از آرا را به خود اختصاص داده بود. اما در نخستین دور انتخابات پارلمانی فرانسه موفق شد فقط ۱۴ درصد رأی بیاورد.

حزب جبهه ملی امکان دارد نتواند به حد نصاب کرسی‌های لازم (۱۵ کرسی) برای تشکیل یک فراکسیون مستقل در مجلس ملی فرانسه دست یابد. بر اساس نظرسنجی‌ها احتمال دارد که بعد از پایان انتخابات پارلمانی فرانسه، حزب جبهه ملی فقط ۵ الی ۱۰ کرسی پارلمان فرانسه را تصاحب کند.

دو حزب بزرگ فرانسه، حزب جمهوری‌خواه و حزب سوسیالیست که تا پیش از این بر فرانسه حکومت می‌کردند، همچنان از اقبال رأی‌دهندگان فرانسوی‌ بی‌بهره‌ مانده‌اند.

حزب محافظه‌کار جمهوری‌خواه ۲۱ درصد از آرا و حزب سوسیالیست هم ۱۳ درصد از آرا را به دست آوردند. حزب چپ فرانسه به رهبری ژان لوک ملانشون ۱۱ درصد از آرا به خود اختصاص دادند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که در دور دوم انتخابات پارلمانی فرانسه میران مشارکت از ۴۶ درصد فراتر نمی‌رود. یکی از دلایل کم‌علاقگی رأی‌دهندگان فرانسوی به رفتن به حوزه‌های رأی‌گیری این است که احزاب اپوزیسیون اقبال چندانی در انتخابات پارلمانی فرانسه ندارند. مردم به خود می‌گویند: در هر حال مکرون برنده است.

بسیاری از طرفداران حزب راست‌گرای جبهه ملی هم انتخابات پارلمانی را تحریم کرده‌اند. آن‌ها از اینکه حزبشان فقط ۵ کرسی پارلمان را به دست می آورد خشمگین‌اند و گمان می‌کنند انتخابات فرانسه غیر دموکراتیک است و به اصلاحات نیاز دارد.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ۱۰ ماه به درازا کشید. خستگی فرانسوی‌ها از کارزارهای انتخابات ریاست جمهوری هم در بی‌علاقگی آنها به انتخابات پارلمانی بی‌تأثیر نبوده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.