ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابراز نگرانی درباره وضعيت یک زندانی سياسی کرد

<p>خانواده کمال شريفی، زندانی سياسی کرد که بيش از ۴۰ روز از اعتصاب غذايش می&zwnj;گذرد، نسبت به وضعيت وی ابراز نگرانی کرده&zwnj;اند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>مهناز شريفی خواهر اين زندانی سياسی به تارنمای جنبش راه سبز (جرس) گفته &laquo;يکی از هم&zwnj;بندی&zwnj;های کمال زنگ زده و گفته حال کمال اصلاً خوب نيست.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>کمال شريفی، سال ۱۳۷۸ توسط نيروهای امنيتی در شهر سقز بازداشت و به اتهام &laquo;ارتکاب جرائم امنيتی&raquo; به ۳۰ سال زندان در تبعيد و ممنوعيت ملاقات محکوم شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>اين زندانی سياسی هم اکنون در زندان ميناب در استان هرمزگان به سر می&zwnj;برد. طبق حکم دادگاه، کمال شريفی تا پايان دوران محکوميتش ممنوع&zwnj;الملاقات است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بايزيد شريفی پدر اين زندانی کرد به زمانه گفته است علت اعتصاب غذای پسرش، اعتراض به نگهداری&zwnj;اش در بين زندانيان عادی است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>خواهر کمال شريفی نيز به جرس گفته: &laquo;برادرم يک روزنامه&zwnj;نگار و فعال سياسی است و به علت همين هم برايش حکم صادر شده اما او را به زندان ميناب منتقل کرده&zwnj;اند. برادرم تنها زندانی سياسی آنجاست و بين افراد شرور و قاچاقچی و قاتل و معتاد نگهداری می&zwnj;شود. کمال نسبت به اين شرايط اعتراض داشت و می&zwnj;خواست با قاضی شهر ميناب صحبت کند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی افزوده قاضی پرونده برادرش در پاسخ به پيگيری&zwnj;های پدرش برای ملاقات با وی گفته: &laquo;نمی&zwnj;خواهد با او ملاقات کنی، بگذار بميرد.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>مهناز شریفی از آقای شايق، قاضی پرونده برادرش به عنوان يکی از مسئولان شرايط &laquo;ناگوار&raquo; کنونی وی نام برده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>علاوه بر کمال شريفی، سه زندانی سياس کرد ديگر به نام&zwnj;های انور خضری، کامران شيخی و سيد ابراهيم سيدی، از يک ماه پيش در اعتراض به شرايط زندان و نگهداری ميان مجرمان عادی دست به اعتصاب غذا زدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بنا به گزارش مخالفان حکومت ايران، انور خضری کماکان در اعتصاب غذا به&zwnj;سر می&zwnj;برد، اما دو نفر ديگر پس از انتقال&zwnj;شان به بيمارستان و دريافت سرم، انواع آمپول و دارو &laquo;مجبور&raquo; به شکستن اعتصاب خود شدند.</p> <p>&nbsp;</p>

خانواده کمال شريفی، زندانی سياسی کرد که بيش از ۴۰ روز از اعتصاب غذايش می‌گذرد، نسبت به وضعيت وی ابراز نگرانی کرده‌اند.

مهناز شريفی خواهر اين زندانی سياسی به تارنمای جنبش راه سبز (جرس) گفته «يکی از هم‌بندی‌های کمال زنگ زده و گفته حال کمال اصلاً خوب نيست.»

کمال شريفی، سال ۱۳۷۸ توسط نيروهای امنيتی در شهر سقز بازداشت و به اتهام «ارتکاب جرائم امنيتی» به ۳۰ سال زندان در تبعيد و ممنوعيت ملاقات محکوم شد.

اين زندانی سياسی هم اکنون در زندان ميناب در استان هرمزگان به سر می‌برد. طبق حکم دادگاه، کمال شريفی تا پايان دوران محکوميتش ممنوع‌الملاقات است.

بايزيد شريفی پدر اين زندانی کرد به زمانه گفته است علت اعتصاب غذای پسرش، اعتراض به نگهداری‌اش در بين زندانيان عادی است.

خواهر کمال شريفی نيز به جرس گفته: «برادرم يک روزنامه‌نگار و فعال سياسی است و به علت همين هم برايش حکم صادر شده اما او را به زندان ميناب منتقل کرده‌اند. برادرم تنها زندانی سياسی آنجاست و بين افراد شرور و قاچاقچی و قاتل و معتاد نگهداری می‌شود. کمال نسبت به اين شرايط اعتراض داشت و می‌خواست با قاضی شهر ميناب صحبت کند.»

وی افزوده قاضی پرونده برادرش در پاسخ به پيگيری‌های پدرش برای ملاقات با وی گفته: «نمی‌خواهد با او ملاقات کنی، بگذار بميرد.»

مهناز شریفی از آقای شايق، قاضی پرونده برادرش به عنوان يکی از مسئولان شرايط «ناگوار» کنونی وی نام برده است.

علاوه بر کمال شريفی، سه زندانی سياس کرد ديگر به نام‌های انور خضری، کامران شيخی و سيد ابراهيم سيدی، از يک ماه پيش در اعتراض به شرايط زندان و نگهداری ميان مجرمان عادی دست به اعتصاب غذا زدند.

بنا به گزارش مخالفان حکومت ايران، انور خضری کماکان در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد، اما دو نفر ديگر پس از انتقال‌شان به بيمارستان و دريافت سرم، انواع آمپول و دارو «مجبور» به شکستن اعتصاب خود شدند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.