ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تلاش پنتاگون برای حل مناقشه با روسیه در سوریه

در پی سرنگون کردن یک جنگنده سوری توسط ائتلاف جهانی، آمریکایی‌ها می‌خواهند تنش‌های ناشی از این رویداد با روسیه را کاهش دهند.

ائتلاف جهانی یک جنگنده سوری را سرنگون کرد. مسکو واکنش شدیدی نشان داد و اعلام کرد که نه تنها دست به اقدامات تلافی‌جویانه خواهد زد بلکه کانال‌های ارتباطی مهم با آمریکا را مسدود خواهد کرد. اکنون آمریکا در تلاش است تا خسارات ناشی از این تنش را کاهش دهد.

کانال ارتباطی آمریکا و روسیه به‌منظور جلوگیری از ایجاد حوادث هوایی در آسمان سوریه شکل گرفته است.

جو دانفورد، رئیس ستاد ارتش آمریکا در واشنگتن اعلام کرد که توافقنامه امنیتی برای حریم هوایی سوریه که به‌دلیل حادثه پیش آمده از سوی مسکو به حالت تعلیق در آمده بود بار دیگر برقرار خواهد شد.

دانفورد افزود این کانال ارتباطی که برخورد هواپیماها مانع از آن شد «در هشت ماه گذشته به‌خوبی عمل کرده است». به همین دلیل در ساعات آینده در سطوح دیپلماتیک و نظامی تلاش خواهد شد که بار دیگر برقرار شود.

جنگنده‌های آمریکایی یک هواپیمای رژیم سوریه را روز یکشنبه سرنگون کردند. به‌گفته ائتلاف جهانی ضد داعش به‌رهبری آمریکا این جنگنده سوری پیش از آن مواضع «نیروهای دموکراتیک سوریه» در شمال این کشور را بمباران کرده بود. «نیروهای دموکراتیک سوریه» متشکل از کردها و عرب‌ها در این منطقه با گروه «دولت اسلامی» (داعش) در رقه می‌جنگند و آمریکا از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. ارتش سوریه اما حمله جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای سوری را «اقدام تجاوزگرانه» دانسته‌ است.

روسیه که در جنگ سوریه از حکومت بشار اسد حمایت می‌کند نه تنها توافقنامه امنیتی با آمریکا را به حالت تعلیق در آورد بلکه اعلام کرد که «همه تجهیزات هوایی، از جمله هواپیماها و هواپیماهای بدون سرنشین ائتلاف جهانی» که در غرب رود فرات دیده شوند از سوی دفاع هوایی نیروی هوایی روسیه به‌عنوان «هدف» در نظر گرفته خواهند شد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز دوشنبه گفت که ایالات متحده باید به تمامیت ارضی سوریه احترام بگذارد و از دست زدن به اعمال یک‌جانبه در خاک این کشور پرهیز کند.

روسیه پیش از این در ماه آوریل سال جاری میلادی تهدید کرده بود که توافقنامه امنیتی با آمریکا را نقض خواهد کرد. در آن زمان مسکو نسبت به حملات موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی سوریه چنین واکنشی نشان داده بود. حمله آمریکا به پایگاه هوایی سوریه واکنشی به آن‌چه حملات شیمیایی سوریه به خان شیخون عنوان می‌کرد بود.

در حملات شیمیایی ۴ آوریل / ۱۵ فروردین به خان شیخون واقع در استان ادلب در شمال غرب سوریه دست‌کم ۹۰ نفر، از جمله ۳۱ کودک کشته شدند. کشورهای غربی از جمله آمریکا، حکومت سوریه را مسئول این حمله می‌دانند اما سوریه و هم‌پیمان اصلی‌اش روسیه، شورشیان را عامل آن می‌دانند و می‌گویند شورشیان در انباری سلاح‌های شیمیایی را ذخیره کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.