ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سپاه بازداشت ۳ پاسدار ایرانی در عربستان را تکذیب کرد

وزارت کشور تأیید کرده که سه شهروند ایرانی در عربستان بازداشت شده‌اند. وزارت اطلاعات عربستان می‌گوید آن‌ها عضو سپاه بودند. سپاه می‌گوید جنگ روانی‌ست.

معاون سیاسی سپاه پاسداران،‌ ادعای عربستان سعودی مبنی بر بازداشت سه عضو سپاه پاسداران در این کشور را تکذیب کرد.

قایق‌های تندرو سپاه در خلیج فارس

روز گذشته وزارت اطلاعات عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای از بازداشت سه عضو سپاه پاسداران خبر داده بود. در این بیانیه گفته شده بود که قایق سپاه یکی از سه قایقی بود که به میدان نفتی مرجان نزدیک شده بود. به گفته وزارت اطلاعات عربستان سعودی، دو قایق دیگر موفق شده‌ بودند فرار کنند.

وزارت اطلاعات عربستان در این بیانیه اعلام کرده بود که مأموران وزارت اطلاعات عربستان در حال بازجویی از این سه پاسدارند.»

سردار رسول سنایی‌راد، معاون سیاسی سپاه پاسداران در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، اسارت تعدادی از نیروهای سپاه در مرز آبی ایران با عربستان را تکذیب کرده است.

معاون سیاسی سپاه عربستان سعودی را به ایجاد یک جنگ روانی متهم کرده و گفته است:

«این ادعا فاقد هرگونه ارزش خبری‌ست. این کار، به نظر می‌رسد یک نوع  ابداع ناشیانه در عرصه جنگ روانی است که آل سعود برای پاسخ به نیازهای روانی تبلیغی دنبال می‌کند و هیچ گذاره‌ای نمی‌تواند مؤید این ادعا باشد.»

محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت حسن روحانی در نشست خبری سه‌شنبه ۳۰ خرداد خود بازداشت سه شهروند ایرانی در عربستان سعودی را تأیید کرده اما گفته است که این سه ایرانی، صیاد بودند:

«واقعیت این است که تعدادی از صیادان بازداشت شدند و عربستان مدعی است این افراد وارد آب‌های مرزی آن کشور شده‌اند. بعضاً صیادها دارای دستگاه‌های ناوبری دقیقی نیستند. هیچوقت در این مسائل، به سوی صیادان تیراندازی نمی‌کنند و اقدامات معمولی درباره بازگرداندن این صیادان انجام می‌شود. »

خبرگزاری تسنیم شنبه ۱۷ ژوئن/ ۲۷ خرداد گزارش داده بود که گارد ساحلی عربستان سعودی به سوی دو قایق ماهی‌گیری در آب‌های خلیج‌فارس آتش گشوده است. در این گزارش گفته شده بود که در این حادثه یک صیاد ایرانی در اثر اصابت گلوله به کمرش جان خود را از دست داده. وزارت خارجه و وزارت کشور ایران این اقدام را «غیر انسانی» خوانده‌ و وعده پیگیری داده بودند.

خبرگزاری رسمی عربستان، دوشنبه ۱۹ ژوئن/ ۲۹ خرداد اما از توقیف یک قایق مملو از اسلحه در نزدیکی میدان نفتی «مرجان» خبر داده و اعلام کرده بود که دو قایق دیگر که همراه با این قایق بوده‌اند، پس از شلیک گلوله هشدار از سوی ناوهای سعودی از دست نیروی دریایی عربستان گریخته‌اند.

میدان نفتی مرجان یک میدان مشترک نفتی با ایران در محدوده جزیره خارگ است که بخش ایرانی آن میدان نفتی فروزان نام دارد.

خبرگزاری عربستان در گزارش خود نوشته که این سلاح‌ها «برای اهداف براندازانه» ارسال شده‌بودند، اما توضیح بیشتری نداده‌ است.

بعد از انتشار بیانیه وزارت اطلاعات عربستان سعودی، نخستسن بار مجید آقابابایى، مدیر کل امور مرزى وزارت کشور ادعای وزارت اطلاعات عربستان درباره بازداشت سه عضو سپاه را تکذیب کرد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.