ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر نفت ایران: کاهش تولید نفت اوپک سخت‌ است

قیمت نفت در هفتمین هفته پیاپی کاهش یافته است. وزیر نفت ایران اعلام کرده مهم‌ترین علت کاهش قیمت نفت، افزایش تولید نفت آمریکاست.

قیمت نفت در هفتمین هفته پیاپی کاهش یافته است. وزیر نفت ایران اعلام کرده مهم‌ترین علت کاهش قیمت نفت، افزایش تولید نفت آمریکاست. به گفته بیژن نامدار زنگنه متقاعد کردن کشورهای عضو اوپک برای پایین نگه داشتن سطح تولید نفت خام کاری‌ست دشوار.

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران در حاشیه جلسه روز چهارشنبه ۳۱ خرداد هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش قیمت نفت گفت:

«علت کاهش قیمت نفت، افزایش غیر پیش‌بینی شده تولید نفت آمریکاست. ما در حال رایزنی با اعضای اوپک هستیم. البته تصمیم‌گیری دشوار است چرا که به این معناست که اوپک تولید خود را کاهش دهد. البته بعضی اعضای اوپک این بحث را دارند که مدت زیادی از کاهش تولید اوپک نگذشته که عملاً تأثیرگذار باشد و باید مدتی صبر کرد تا دید چه تأثیراتی خواهد داشت.»

 ایران، نیجریه و لیبی از کاهش تولید نفت معاف‌اند. اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت به ایران اجازه دادند تا میانگین تولید روزانه‌اش را تا ۳ میلیون و ۷۴۷ بشکه افزایش دهد.

اوپک وعده داده بود که تولید نفت خام را به میزان ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهد. اما تولید نفت آمریکا که به توافق اوپک پایبند نیست، در همان حال ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

وزارت انرژی ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۷ تولید نفت خام در این کشور در مجموع به ۴۶۰ هزار بشکه در روز می رسد که ۸۰ هزار بشکه بیشتر از تولید نفت خام در آمریکا تا دسامبر ۲۰۱۶ است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.