ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس کانون وکلای مرکز: برخورد با وکلا را متوقف کنید

<p>رئيس کانون وکلای دادگستری مرکز با انتشار نامه&zwnj;ای از علی&zwnj;رضا آوايی، رئيس کل دادگستری استان تهران خواست تا &laquo;برخورد اهانت&zwnj;آميز با وکلای دادگستری&raquo; متوقف شود.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>محمد جندقی کرمانی&zwnj;پور، رئيس کانون وکلای دادگستری مرکز در اين نامه &laquo;اخذ تلفن همراه و بازرسی کيف&raquo; وکلا را &laquo;تضييقاتی&raquo; دانست که در حق وکلای دادگستری صورت می&zwnj;گيرد.</p> <p><br /> رئيس کانون وکلای دادگستری اين قبيل اقدامات را موجب &laquo;نارضايتی و وهن&raquo; جامعه وکالت دانست که سبب می&zwnj;شود &laquo;شأن و منزلت حرفه وکالت&raquo; مورد تعرض قرار گيرد.</p> <p><br /> جندقی کرمانی&zwnj;پور در اين نامه از رئيس دادگستری تهران پرسيده است که &laquo;اگر طبق تبصره سه ماده واحده مصوب سال ۱۳۷۰ مجمع تشخيص مصلحت نظام، وکلای دادگستری از احترام و تأمينات شاغلين قضا برخوردارند پس دليل اين اهانت&zwnj;ها چيست؟&raquo;</p> <p><br /> رئيس کانون وکلای دادگستری مرکز در اين نامه هيچ اشاره&zwnj;ای به برخورد&zwnj;های صورت گرفته با وکلای دادگستری که منجر به بازداشت و صدور احکام قضايی سنگين طی سال&zwnj;های اخير برای برخی از آن ها شده، نداشته است.</p> <p><br /> طی دو سال پس از وقايع انتخاباتی در خرداد ۸۸ نهادهای امنيتی و قضايی با اعمال فشار و محدوديت برای وکلای تعدادی از زندانيان سياسی تعداد زيادی از آن&zwnj;ها را بازداشت و به اتهام اقدام عليه امنيت داخلی و تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی به زندان افکنده است.</p> <p><br /> هفته گذشته و در آخرين مورد از اين برخوردها محمدعلی دادخواه، وکيل پايه يک دادگستری و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر و وکيل پرونده&zwnj;هايی چون دانشجويان اميرکبير در قضيه کاريکاتورهای موهن، فعالان ملی مذهبی، دراويش گنابادی و يوسف ندرخانی کشيش محکوم به اعدام از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به رياست قاضی صلواتی به ۹ سال زندان، ۱۰ سال محروميت از وکالت و تدريس، پنج ضربه شلاق و جزای نقدی محکوم شد.</p> <p><br /> پس از صدور اين حکم محمدعلی دادخواه در گفت&zwnj;وگويی با تارنمای جرس در مورد واکنش کانون وکلا به صدور چنين احکامی برای وکلا دادگستری گفته بود &laquo;گويا کانون وکلا که وظيفه حمايت از وکلايش را برعهده دارد، رسالت خود را فراموش کرده است.&raquo;</p> <p><br /> نسرين ستوده، عضو کانون مدافعان حقوق بشر و محمد سيف&zwnj;زاده از مؤسسان اين کانون از جمله وکلايی هستند که در طی ماه&zwnj;های گذشته از سوی نهادهای امنيتی بازداشت و هم&zwnj;اکنون در زندان به&zwnj;سر می&zwnj;برند.</p> <p><br /> نسرين ستوده به ۱۱ سال زندان، ۲۰ سال محروميت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعيت خروج از ايران و محمد سيف&zwnj;زاده به دو سال حبس تعزيری محکوم شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> همچنين عبدالفتاح سلطانی، هادی اسماعيل&zwnj;زاده، منيژه محمدی، سارا صباغيان، مريم کيان&zwnj;ارثی و مريم کرباسی از ديگر وکلای دادگستری هستند که پس از وقايع انتخابات بحث&zwnj;برانگيز خرداد ۸۸ بازداشت و مدتی را در زندان به سر بردند.<br /> &nbsp;</p>

رئيس کانون وکلای دادگستری مرکز با انتشار نامه‌ای از علی‌رضا آوايی، رئيس کل دادگستری استان تهران خواست تا «برخورد اهانت‌آميز با وکلای دادگستری» متوقف شود.

محمد جندقی کرمانی‌پور، رئيس کانون وکلای دادگستری مرکز در اين نامه «اخذ تلفن همراه و بازرسی کيف» وکلا را «تضييقاتی» دانست که در حق وکلای دادگستری صورت می‌گيرد.

رئيس کانون وکلای دادگستری اين قبيل اقدامات را موجب «نارضايتی و وهن» جامعه وکالت دانست که سبب می‌شود «شأن و منزلت حرفه وکالت» مورد تعرض قرار گيرد.

جندقی کرمانی‌پور در اين نامه از رئيس دادگستری تهران پرسيده است که «اگر طبق تبصره سه ماده واحده مصوب سال ۱۳۷۰ مجمع تشخيص مصلحت نظام، وکلای دادگستری از احترام و تأمينات شاغلين قضا برخوردارند پس دليل اين اهانت‌ها چيست؟»

رئيس کانون وکلای دادگستری مرکز در اين نامه هيچ اشاره‌ای به برخورد‌های صورت گرفته با وکلای دادگستری که منجر به بازداشت و صدور احکام قضايی سنگين طی سال‌های اخير برای برخی از آن ها شده، نداشته است.

طی دو سال پس از وقايع انتخاباتی در خرداد ۸۸ نهادهای امنيتی و قضايی با اعمال فشار و محدوديت برای وکلای تعدادی از زندانيان سياسی تعداد زيادی از آن‌ها را بازداشت و به اتهام اقدام عليه امنيت داخلی و تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی به زندان افکنده است.

هفته گذشته و در آخرين مورد از اين برخوردها محمدعلی دادخواه، وکيل پايه يک دادگستری و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر و وکيل پرونده‌هايی چون دانشجويان اميرکبير در قضيه کاريکاتورهای موهن، فعالان ملی مذهبی، دراويش گنابادی و يوسف ندرخانی کشيش محکوم به اعدام از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به رياست قاضی صلواتی به ۹ سال زندان، ۱۰ سال محروميت از وکالت و تدريس، پنج ضربه شلاق و جزای نقدی محکوم شد.

پس از صدور اين حکم محمدعلی دادخواه در گفت‌وگويی با تارنمای جرس در مورد واکنش کانون وکلا به صدور چنين احکامی برای وکلا دادگستری گفته بود «گويا کانون وکلا که وظيفه حمايت از وکلايش را برعهده دارد، رسالت خود را فراموش کرده است.»

نسرين ستوده، عضو کانون مدافعان حقوق بشر و محمد سيف‌زاده از مؤسسان اين کانون از جمله وکلايی هستند که در طی ماه‌های گذشته از سوی نهادهای امنيتی بازداشت و هم‌اکنون در زندان به‌سر می‌برند.

نسرين ستوده به ۱۱ سال زندان، ۲۰ سال محروميت از وکالت و ۲۰ سال ممنوعيت خروج از ايران و محمد سيف‌زاده به دو سال حبس تعزيری محکوم شده‌اند.

همچنين عبدالفتاح سلطانی، هادی اسماعيل‌زاده، منيژه محمدی، سارا صباغيان، مريم کيان‌ارثی و مريم کرباسی از ديگر وکلای دادگستری هستند که پس از وقايع انتخابات بحث‌برانگيز خرداد ۸۸ بازداشت و مدتی را در زندان به سر بردند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • یه نفر

    <p>ایشان دردشان گرفته است، چون کیف خودشان را گشته اند و انتقادی را دارند می کنند که حتما مستجاب خواهد شد و از این پس دستور داده خواهد شد که کیف ایشان و دوستانشان را نگردند، بگذریم از این که امثال نسرین بانویی را دست در دست بند به سازمان زیر نظارت ایشان بیاورند و محاکمه کنند.<br /> دردناک است دیدن سخنگوی مردم را که فقط در اندیشه ی سفره ی خود است و بس! </p>