ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اسماعیل عبدی، معلم زندانی، با وثیقه ٣٠٠ میلیون تومانی به مرخصی اعزام شد

اسماعیل عبدی بعد از گذشت حدود دو هفته از پایان اعتصاب غذای ۳۸ روزه خود، به مرخصی اعزام شده است.

اسماعیل عبدی، معلم زندانی در زندان اوین با گذاشتن وثيقه ٣٠٠ ميليون تومانی از زندان اوین آزاد شده و به مرخصی آمده است.

اسماعیل عبدی

این مرخصی بعد از گذشت حدود دو هفته از پایان اعتصاب غذای ۳۸ روزه این عضو کانون صنفی معلمان ایران، به این زندانی سیاسی داده شده است.

آقای عبدی از عصر روز یکشنبه چهارم تیر ماه ۹۶ به مرخصی اعزام شده است.

اسماعیل عبدی، معلم ریاضیات، در جریان فعالیت های صنفی خود خواهان برگزاری چند تجمع سراسری و مسالمت آمیز با هدف بیان خواسته های صنفی شده بود. او همچنین خواستار آزادی چند معلم زندانی شده بود و به همین مناسبت تجمع سکوتی برگزار کرده بود که با حضور پرتعداد معلمان در شهرهای مختلف ایران همراه بود.

این فعال صنفی حقوق معلمان روز ششم تیر ماه سال ۹۴ از سوی دادستانی تهران احضار و پس از مراجعه به دادستانی در حالی بازداشت شد که یک هفته پیش از آن، هنگامی که قصد سفر به خارج از کشور برای حضور در هفتمین کنگره سازمان جهانی معلمان در کشور کانادا را داشت، ممنوع از خروج شده بود.

اسماعیل عبدی مدتی پس از بازداشت با انتشار نامه ای سرگشاده اعلام کرده بود در اعتراض به عدم استقلال قوه قضاییه و صدور احکام امنیتی برای فعالان تشکل‌های صنفی معلم و کارگر، با درخواست صریح خروج پرونده‌ اش از حالت امنیتی و تبدیل آن به پرونده ای عادی دست به اعتصاب غذا می زند.

در هفته های گذشته سه بیانیه‌ در حمایت از اسماعیل عبدی منتشر شد. در یکی از این بیانیه‌ها از رئیس جمهوری ایران خواسته شده کاری برای این معلم زندانی انجام دهد.

اسماعیل عبدی، دبیر موفق درس ریاضی مدارس اسلامشهر با ۲۱سال سابقه و همچنین استاد شطرنج و دارای مدرک بین المللی ۱۹۱۴ فدراسیون جهانی شطرنج است.

او همچنین عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان و یک دوره هم دبیر کل این تشکل بوده است. عبدی تا کنون دو بار در زندان دست به اعتصاب غذا زده است که بار اول پس از ۱۶ روز به قید وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد شد اما در ۱۹ آبان ۹۵ و پس از قطعی شدن حکم بدوی شش سال حبس تعزیری دوباره بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.