ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«آمار مصرف‌کنندگان مواد مخدر در ایران با واقعیت فاصله دارد»

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی آخرین آمار اعلام شده از مصرف‌کنندگان مواد مخدر در ایران را از واقعیت دور دانست.

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی آخرین آمار اعلام شده از مصرف‌کنندگان مواد مخدر در ایران را از واقعیت دور دانست.

مقام های بهزیستی در ایران می‌گویند، سن ابتلا به اعتیاد و مصرف مواد مخدر در ایران به ۱۱ سال رسیده است.

به‌گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، سلمان خدادادی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی دوشنبه ۵ تیرماه گفت: «با توجه به گزارش‌های رسیده مبنی بر این‌که آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان افزایش یافته و سن اعتیاد نیز کاهش یافته است؛ آمارهای اعلام شده با واقعیت فاصله دارد.»

ستاد مبارزه با مواد مخدر آمار نهایی مصرف مستمر مواد مخدر در طی سال ۱۳۹۵ را دو میلیون و ۸۰۸ هزار نفر اعلام کرده است.

به‌گفته سلمان خدادادی، این آمار بر اساس بررسی اعتیاد در جمعیت ۱۵ تا ۶۰ ساله بوده و این بدان معناست که تا به امروز کار جدی در مورد بررسی وضعیت اعتیاد در مدارس انجام نشده و وضعیت مصرف مواد مخدر در سنین پایین‌تر در نظر گرفته نشده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید آمار دقیقی در رابطه با وضعیت اعتیاد در مدارس وجود ندارد و اگر هم عددی اعلام می‌شود تخمینی است و مطالعه دقیقی نشده است.

بر همین اساس گفته می‌شود که ۳ تا ۵ درصد کل معتادان ایران را به‌طور تخمینی دانش آموزان تشکیل می‌دهند، ۳.۲ درصد از تعداد کل معتادان کشور کارگران و ۱۰ درصد زنان هستند.

سلمان خدادادی گفت: «این‌که سازمانی وجود داشته باشد که این کار (آمارگیری از شمار معتادان) را ریشه‌ای در حوزه دانش‌آموزان و یا حتی زنان انجام داده باشد، همچنان وجود ندارد.»

روز گذشته، یکشنبه ۴ تیرماه پرویز افشار، سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران در یک نشست خبری به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر (۲۶ ژوئن/ پنجم تیر) اعلام کرد که سه هزار و ۱۹۰ نفر به دلیل سوء مصرف مواد مخدر در طول سال ۹۵ فوت کرده‌اند که این میزان نسبت به سال قبل از آن ۲/۶ درصد رشد داشته است.

مقام های بهزیستی در ایران می‌گویند، سن ابتلا به اعتیاد و مصرف مواد مخدر در ایران به ۱۱ سال رسیده است.

بر اساس آمارهای غیررسمی بیش از چهار میلیون نفر از مبتلایان به اعتیاد در جهان در ایران زندگی می‌کنند. هزاران ایرانی هم به‌طور تفننی از مواد مخدر استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Reza

    تمامی آمار و ارقام جمهوری اسلامی دروغ است، دوستی دارم که در اداره مبارزه با مواد مخدر کار می کند، ایشان شش سال پیش می گفت، در ایران حدوداً نزدیک به چهارده میلیون معتاد هر روز مصرف داریم سؤال کردم پس چرا می گویند دو الی سه میلیون نفر، جواب داد، به خاطر اینکه نا امیدی به وجود نیاید، این آمار شش سال گذشته بوده، جمهوری اسلامی برای نابودی ایران و ایرانی تلاش می کند