ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ارتش عراق منطقه دیگری از شهر موصل را فتح کرد

ارتش عراق می‌گوید در نبردها برای تصرف بخش قدیمی شهر موصل موفق شده است که نیروهای «دولت اسلامی» (داعش) را باز هم به عقب‌نشینی وادارد.

نبرد برای تصرف بخش قدیمی موصل ادامه دارد. ارتش عراق اعلام کرد که بخش دیگری از موصل را تصرف کرده است.

نبرد برای فتح کامل موصل ـ عکس از آرشیو

سخنگوی ارتش عراق روز دوشنبه ۲۶ ژوئن / ۵ تیر اعلام کرد که منطقه فاروق در محور شمال به جنوب در بخش قدیمی موصل از دست گروه «دولت اسلامی» (داعش) خارج شد و بر فراز ساختمان‌های فتح‌شده پرچم عراق به اهتزاز در آمد.

منطقه فاروق در نزدیکی مسجد النوری موصل قرار دارد که داعش آن را در روز چهارشنبه ۲۱ ژوئن / ۳۱ خرداد منفجر کرد و الحدباء، مناره کج آن هم، که با برج پیزا مقایسه می‌شد، از بین برد. مسجد جامع النوری همان جایی است که ابوبکر بغدادی، رهبر داعش، دو سال پیش، در تابستان ۲۰۱۴، ضمن ایراد خطابه‌ای در آن تشکیل «خلافت اسلامی عراق و شام» را اعلام کرد.

حمله ارتش عراق و متحدانش به موصل در ماه اکتبر سال گذشته آغاز شد و در حال حاضر داعشی‌ها مناطق کمی را در غرب این شهر در اختیار خود دارند.

سرلشکر روپرت جونز، معاون فرماندهی ائتلاف جهانی ضد داعش به رهبری آمریکا می‌گوید در این مناطق نیروهای باقی مانده داعش با «خشونت نوعی» خود دست به مقاومت می‌زنند چون چیزی ندارند که از دست دهند.

جونز گفت آزادی کامل موصل روز‌به‌روز نزدیک‌تر می‌شود.

ارتش عراق گفته است که روز یکشنبه ۲۵ ژوئن / ۴ تیر نیروهای داعش به محله التنک موصل، واقع در ساحل غربی شهر موصل حمله کردند اما حمله آن‌ها دفع شد. محله التنک موصل در روزهای نخستین اردیبهشت‌ماه سال جاری به‌طور کامل از دست داعش خارج شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.