ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

معصومه دهقان، همسر عبدالفتاح سلطانی آزاد شد

<p>معصومه دهقان، همسر وکيل دادگستری، عبدالفتاح سلطانی، با توديع وثيقه آزاد شد.</p> <!--break--> <p><br /> عبدالفتاح سلطانی که خود وکيل&zwnj;مدافع همسرش است به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت که اتهام خانم دهقان &laquo;تبليغ عليه نظام&raquo; بوده است.</p> <p><br /> معصومه دهقان پس از دريافت يک احضاريه کتبی در روز ۱۱ تيرماه، سه روز بعد همراه با همسرش به دادسرای اوين مراجعه کرد. در دادسرا به عبدالفتاح سلطانی اجازه ورود داده نشد و معصومه دهقان نيز به خانه بازنگشت.</p> <p><br /> پس از بازداشت وی آقای سلطانی به رسانه&zwnj;ها اعلام کرد که همسرش هيچ&zwnj;گونه فعاليت سياسی نداشته و تنها به خانواده&zwnj;های مستمند کمک می&zwnj;کرده و در امور خيريه&zwnj;ای فعاليت داشته است.</p> <p><br /> عبدالفتاح سلطانی به ايسنا گفته است که از ۱۴ تا ۱۸ تير اطلاعی از همسرش نداشته تا اين&zwnj;که روز ۱۸ تير از سوی شعبه بازپرسی خواستار وثيقه ۳۰۰ ميليون ريالی برای آزادی خانم دهقان شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> اين وکيل دادگستری افزود با فراهم ساختن مقدمات توديع وثيقه و پس از طی تشريفات، همسرش حدود ساعت ۱۷ روز گذشته (۱۹ تير ماه) از زندان آزاد شد.</p> <p><br /> عبدالفتاح سلطانی گفت: &laquo;علت احضار و بازداشت چنين مطرح شد که همسرم مبلغ ۱۵ هزار يورو جايزه حقوق بشر نورنبرگ را که متعلق به من بود، برای خانواده&zwnj;های زندانيان سياسی هزينه کرده است. اين موضوع در حالی مطرح شد که من هنوز اين مبلغ را دريافت نکرده&zwnj;ام.&raquo;</p> <p><br /> معصومه دهقان در سال ۲۰۰۹ که عبدالفتاح سلطانی پس از تحمل دو ماه زندان تازه آزاد شده بود و برنده جايزه حقوق بشر شهر نورنبرگ آلمان شد، به جای همسرش، که در آن زمان اجازه خروج از کشور را نداشت، به آلمان سفر کرد و اين جايزه را به نيابت از سوی همسرش دريافت نمود.</p> <p><br /> آقای سلطانی همچنين خبر داد که پرونده&zwnj; همچنان در دادسرا مفتوح است و ظاهرأ تحقيقات ادامه دارد.</p> <p>&nbsp;</p>

معصومه دهقان، همسر وکيل دادگستری، عبدالفتاح سلطانی، با توديع وثيقه آزاد شد.

عبدالفتاح سلطانی که خود وکيل‌مدافع همسرش است به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت که اتهام خانم دهقان «تبليغ عليه نظام» بوده است.

معصومه دهقان پس از دريافت يک احضاريه کتبی در روز ۱۱ تيرماه، سه روز بعد همراه با همسرش به دادسرای اوين مراجعه کرد. در دادسرا به عبدالفتاح سلطانی اجازه ورود داده نشد و معصومه دهقان نيز به خانه بازنگشت.

پس از بازداشت وی آقای سلطانی به رسانه‌ها اعلام کرد که همسرش هيچ‌گونه فعاليت سياسی نداشته و تنها به خانواده‌های مستمند کمک می‌کرده و در امور خيريه‌ای فعاليت داشته است.

عبدالفتاح سلطانی به ايسنا گفته است که از ۱۴ تا ۱۸ تير اطلاعی از همسرش نداشته تا اين‌که روز ۱۸ تير از سوی شعبه بازپرسی خواستار وثيقه ۳۰۰ ميليون ريالی برای آزادی خانم دهقان شده‌اند.

اين وکيل دادگستری افزود با فراهم ساختن مقدمات توديع وثيقه و پس از طی تشريفات، همسرش حدود ساعت ۱۷ روز گذشته (۱۹ تير ماه) از زندان آزاد شد.

عبدالفتاح سلطانی گفت: «علت احضار و بازداشت چنين مطرح شد که همسرم مبلغ ۱۵ هزار يورو جايزه حقوق بشر نورنبرگ را که متعلق به من بود، برای خانواده‌های زندانيان سياسی هزينه کرده است. اين موضوع در حالی مطرح شد که من هنوز اين مبلغ را دريافت نکرده‌ام.»

معصومه دهقان در سال ۲۰۰۹ که عبدالفتاح سلطانی پس از تحمل دو ماه زندان تازه آزاد شده بود و برنده جايزه حقوق بشر شهر نورنبرگ آلمان شد، به جای همسرش، که در آن زمان اجازه خروج از کشور را نداشت، به آلمان سفر کرد و اين جايزه را به نيابت از سوی همسرش دريافت نمود.

آقای سلطانی همچنين خبر داد که پرونده‌ همچنان در دادسرا مفتوح است و ظاهرأ تحقيقات ادامه دارد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.