ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۳ کشته و ۸ زخمی در دید و بازدید عید فطر

یک مراسم دید و بازدید عید فطر در دهستان لامی اهواز به درگیری میان فامیل انجامیده که در جریان آن سه نفر کشته و هشت نفر زخمی شده اند. قاتل با سلاح جنگی تیراندازی کرده است.

یک مراسم دید و بازدید عید فطر در دهستان لامی اهواز به درگیری میان اقوام انجامیده که در جریان آن سه نفر کشته و هشت نفر زخمی شده اند. قاتل با سلاح جنگی به اقوام خود تیراندازی کرده است.

افراد کشته شده و زخمی های این حادثه همه مرد هستند.

عکس از آرشیو

فرمانده انتظامی شهرستان باوی با اعلام این خبر گفته در مراسم دید و بازدید عید فطر، یک نفر با سلاح جنگی اقدام به تیراندازی به اقوام خود کرده است.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گزارش کرده است انگیزه متهم از تیراندازی اختلافات قبلی بر سر ارث و میراث بوده و مجروحان این حادثه به بیمارستان منتقل شده‌اند.

به گفته این مقام لشکری، متهم به قتل در حال حاضر فراری شده است و تلاش برای دستگیری او در جریان است.

قتل های خانوادگی در ایران از جمله جنایت های رایج به شمار می روند: ۳۰ درصد قتل‌های کشور، خانوادگی‌اند

هر چند دلیل بیشتر این قتل‌ها و جنایت‌ها ناموسی اند اما عصبانیت‌ آنی، خشم لحظه‌ای و مشکلات مالی هم در این جنایت‌ها اثرگذارند. 

تنها در بهار سال ١٣٩۵، ۶۹ فقره قتل اتفاق افتاده است. از میان این قتل ها، ۲۰ مورد قتل‌های خانوادگی بوده اند.

برخی از موارد قتل های خانوادگی اما بهت آورتر هستند. در یک مورد، خبر وقوع یک جنایت در دادگاهی در استان ایلام، از آن رو شوکه کننده بود که محل وقوع جنایت در دادگاه بود: اعضای یک خانواده خود دست به اجرای حکم مورد نظرشان زدند.

درباره این ماجرا در اینجا بخوانید: جنایت در دادگاه و بی‌کفایتی قانون

به گفته برخی جامعه شناسان و تحلیلگران مسائل اجتماعی، این قتل ها نشانه ای هستند از اینکه جامعه ایران هر روز خشن تر می شود:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.