ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران آب بسته‌بندی آشامیدنی وارد کرد

در ایران مجوز واردات آب‌های بسته‌بندی‌شده آشامیدنی صادر شده و محصولات فرانسوی با قیمت بالا به بازار آمده است.

در ایران مجوز واردات آب‌های بسته‌بندی‌شده آشامیدنی صادر شده و محصولات فرانسوی با قیمت بالا به بازار آمده است.

پیش از این در ایران آب‌های بسته‌بندی‌شده آشامیدنی به‌شکل غیرقانونی و قاچاق وارد می‌شد.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پیمان فروهر، دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی در ایران گفته است چند شرکت به تازگی برای دریافت مجوز قانونی به منظور واردات آب‌های بسته‌بندی به ایران اقدام کرده‌اند که یکی از این شرکت‌ها در سال جاری موفق به واردات محصولات آب بسته‌بندی داخل کشور شده است.

این نخستین بار است که آب‌های بسته‌بندی‌شده آشامیدنی به ایران به‌شکل قانونی وارد می‌شود.

با این حال دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی در ایران می‌گوید قیمت این آب‌ها حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان است و نسبت به محصولات داخلی گران‌تر است.

به‌گفته پیمان فروهر آب‌های وارداتی به‌رغم کیفیت یکسان با محصولات داخلی قیمت بالایی دارند . از این رو مردم در آینده نیز از محصولات داخلی بیشتر استفاده خواهند کرد.

پیش از این در ایران آب‌های بسته‌بندی‌شده آشامیدنی، به‌ویژه از نروژ و ارمنستان به‌شکل غیرقانونی و قاچاق و با قیمت بسیار بالا وارد می‌شد. این آب‌ها معمولاً در رستوران‌های لوکس ارائه می‌شود. سازمان غذا و دارو در ایران این آب‌های وارداتی غیرقانونی را تأیید نکرده است.

ایران با بحران آب مواجه است. سال‌ها خشکسالی و برداشت بی‌رویه آب برای مصارف کشاورزی در ایران، منابع آبی کشور را به شدت کاهش داده است. حدود ۹۲ درصد از منابع آبی در ایران صرف کشاورزی می‌شود. مصرف آب در بخش خانگی نیز شش درصد و در بخش صنعت هم دو درصد است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مجتبی

    خرید هواپیما، خودرو و اینگونه واردات جزئی از عمل به تعهدات برجام است. کشور ما نیاز به هواپیما دارد، ولی باز نمودن درها بر روی شرکتهای ماشین سازی اروپائی در حالیکه ماشینهای ژاپنی ارزانتر و بادوام تر هستند، نشان از نوعی تعهد پشت پرده دارد. اینها همگی ناشی از بی بصیرتی و بی تدبیری شخص ولایت فقیه است، که زمانی کشور را در مسیر نابودی هسته ای قرارداده بود.