ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

آزادی ۲۸ تن از مین‌روبان در افغانستان

<p>مقامات محلی ولايت فراه در غرب افغانستان می&zwnj;گويند ۲۸ تن از کارمندان يک مؤسسه مين&zwnj;روبی که يک هفته پيش از سوی طالبان ربوده شده بودند، آزاد شدند.</p> <!--break--> <p><br /> روز گذشته اعلام شد که شش تن از اين مين&zwnj;روبان ازسوی گروه طالبان کشته شده&zwnj;اند اما اکنون مقامات محلی می&zwnj;گويند چهار تن از کشته&zwnj;شدگان اعضای اين گروه مين&zwnj;روبی و دو تن ديگر سرباز ارتش افغانستان بوده&zwnj;اند که از چندی پيش در اسارت طالبان بودند.</p> <p><br /> محمد غوت&zwnj;مليار، مسئول امنيتی فرماندهی پليس فراه گفت که اين افراد پس از شکنجه زياد به طرز فجيعی کشته&zwnj;اند.</p> <p><br /> وی گفت که طالبان همواره از مين&zwnj;های دست&zwnj;ساز کنار جاده&zwnj;ای به خاطر هدف قرار دادن کاروان&zwnj;های دولتی و نظاميان خارجی استفاده می&zwnj;کنند و اکنون با اين آدم&zwnj;ربايی و کشتن مين&zwnj;روبان سعی می&zwnj;کنند تا از ادامه فعاليت&zwnj;های مين&zwnj;روبی در ولايت فراه جلوگيری کنند.</p> <p><br /> ستوان خليل، معاون فرماندهی پليس فراه نيز گفت که طالبان حتی گوش يک تعداد از قربانيان را بريده&zwnj;اند.<br /> قادر، يک تن از اعضای اين گروه مين&zwnj;روبی پس از آزادی و انتقال به شهر فراه گفت که ربايندگان آنان اعضای گروه طالبان بودند.</p> <p><br /> وی گفت: &laquo;ما وقتی در حال کار بر روی يک منطقه مين بوديم، يک گروه شش نفری از طالبان آمدند و گفتند که جمع شويد تا در مورد طالبان با شما صحبت کنيم، آن&zwnj;ها بعدأ ما را با خودروهای مين&zwnj;روبی به شهرک بکوا انتقال دادند.&raquo;</p> <p><br /> قادر افزود او به&zwnj;هنگام انتقال متوجه شد که طالبان چهار تن از همکارانش را جدا کردند. </p> <p><br /> وی با تأثر گفت: &laquo;اين افراد همان چهار نفری بودند که سپس به طرز فجيعی از سوی طالبان کشته شدند.&raquo;</p> <p><br /> اما با وجود تأکيد مسئولان ارشد پليس فراه و اعضای اين گروه مين&zwnj;روبی مبنی نقش طالبان در اين آدم&zwnj;ربايی، يوسف احمدی، از سخنگويان طالبان هر گونه دخالت اين گروه را در ربودن و کشتن مين&zwnj;روبان رد کرد.<br /> &nbsp;</p>

مقامات محلی ولايت فراه در غرب افغانستان می‌گويند ۲۸ تن از کارمندان يک مؤسسه مين‌روبی که يک هفته پيش از سوی طالبان ربوده شده بودند، آزاد شدند.

روز گذشته اعلام شد که شش تن از اين مين‌روبان ازسوی گروه طالبان کشته شده‌اند اما اکنون مقامات محلی می‌گويند چهار تن از کشته‌شدگان اعضای اين گروه مين‌روبی و دو تن ديگر سرباز ارتش افغانستان بوده‌اند که از چندی پيش در اسارت طالبان بودند.

محمد غوت‌مليار، مسئول امنيتی فرماندهی پليس فراه گفت که اين افراد پس از شکنجه زياد به طرز فجيعی کشته‌اند.

وی گفت که طالبان همواره از مين‌های دست‌ساز کنار جاده‌ای به خاطر هدف قرار دادن کاروان‌های دولتی و نظاميان خارجی استفاده می‌کنند و اکنون با اين آدم‌ربايی و کشتن مين‌روبان سعی می‌کنند تا از ادامه فعاليت‌های مين‌روبی در ولايت فراه جلوگيری کنند.

ستوان خليل، معاون فرماندهی پليس فراه نيز گفت که طالبان حتی گوش يک تعداد از قربانيان را بريده‌اند.
قادر، يک تن از اعضای اين گروه مين‌روبی پس از آزادی و انتقال به شهر فراه گفت که ربايندگان آنان اعضای گروه طالبان بودند.

وی گفت: «ما وقتی در حال کار بر روی يک منطقه مين بوديم، يک گروه شش نفری از طالبان آمدند و گفتند که جمع شويد تا در مورد طالبان با شما صحبت کنيم، آن‌ها بعدأ ما را با خودروهای مين‌روبی به شهرک بکوا انتقال دادند.»

قادر افزود او به‌هنگام انتقال متوجه شد که طالبان چهار تن از همکارانش را جدا کردند.

وی با تأثر گفت: «اين افراد همان چهار نفری بودند که سپس به طرز فجيعی از سوی طالبان کشته شدند.»

اما با وجود تأکيد مسئولان ارشد پليس فراه و اعضای اين گروه مين‌روبی مبنی نقش طالبان در اين آدم‌ربايی، يوسف احمدی، از سخنگويان طالبان هر گونه دخالت اين گروه را در ربودن و کشتن مين‌روبان رد کرد.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.