ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«وضعيت نامناسب روحی و جسمی مريم مجد در زندان»

<p>مريم مجد، عکاس ورزشی که در اواخر خرداد ۱۳۹۰ در تهران بازداشت شده، &laquo;وضعيت جسمی و روحی مناسبی در زندان ندارد.&raquo;</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>يک منبع نزديک به خانواده اين عکاس ورزشی که نامش فاش نشده به کمپين بين&zwnj;المللی حقوق بشر در ايران گفته است: &laquo;مريم پس از ۱۲ روز که هيچ تماسی با خانواده&zwnj;اش نداشت، هفته گذشته توانست چند دقيقه&zwnj;ای خانواده&zwnj;اش را کابينی ببيند. گويا در آن ملاقات مريم حالش اصلاً خوب نبوده و دائم گريه می&zwnj;کرده است و می&zwnj;گفته می&zwnj;خواهد به خانه برگردد.&raquo;</p> <p><br /> به گفته اين منبع &laquo;مريم وضعيت جسمی مناسبی ندارد و خانواده&zwnj;اش به شدت نگران حال او هستند. او مشکلاتی گوارشی و کليه پيدا کرده است و به همين دليل مادرش نامه&zwnj;ای به دفتر دادستان تهران نوشته و خواستار رسيدگی به فرزندش شده است. به&zwnj;رحال او در سلول انفرادی دو متری اوين است، تحرک ندارد و همه اين&zwnj;ها باعث بيماری می&zwnj;شود.&raquo;</p> <p><br /> وی افزوده: &laquo;مأموران همه وسايل او را از خانه برده و بررسی کرده&zwnj;اند، می&zwnj;دانند مشکلی ندارد. وقتی خانواده&zwnj;اش نيز برای پيگيری نزد قاضی دادگاه رفته&zwnj;اند، او گفته است که مريم به&zwnj;زودی آزاد می&zwnj;شود. به&zwnj;رحال خانواده&zwnj;اش هر روز منتظر آزادی او هستند و می&zwnj;خواهند مريم سالم از زندان بيرون بيايد.&raquo;</p> <blockquote> <p>منبع نزديک به خانواده مریم مجد: مريم در ملاقاتی چند دقيقه&zwnj;ای با خانواده&zwnj;اش، دائم گريه می&zwnj;کرده و می&zwnj;گفته می&zwnj;خواهد به خانه برگردد</p> </blockquote> <p>مريم مجد، عکاس مطبوعات ايران در تاريخ ۳۱ خرداد يک روز قبل از سفرش به آلمان برای عکاسی از جام جهانی فوتبال زنان در آلمان، در منزل شخصی&zwnj;اش بازداشت شد.</p> <p><br /> پس از بازداشت اين عکاس ورزشی، نوربرت لامرت، رئيس مجلس آلمان طی نامه&zwnj;ای به علی لاريجانی، رئيس مجلس ايران خواهان آزادی &laquo;فوری&raquo; مريم مجد، عکاس ورزشی شد.<br /> <br /> وی بازداشت مريم مجد را &laquo;نقض فاحش حقوق بشر و آزادی&raquo; خوانده و خواستار روشن شدن جزييات دستگری اين عکاس ورزشی شده است.</p> <p><br /> پيش&zwnj;تر نيز يک مقام دیگر دولت آلمان با انتشار بيانيه&zwnj;ای خواهان &laquo;آزادی فوری&raquo; مريم مجد، عکاس ورزشی ايرانی شده بود.</p> <p><br /> مارکوس لونينگ، کميسر حقوق بشر دولت آلمان، بازداشت مريم مجد را با تصميم او برای حضور در جام جهانی فوتبال زنان مرتبط دانسته است.</p> <p><br /> لونينگ بازداشت اين عکاس ورزشی را نمونه&zwnj; &laquo;ناگواری&raquo; از &laquo;تهديد و سرکوب&raquo; حکومت ايران عليه زنان توصيف کرده است.</p> <p><br /> مريم مجد، از زمره عکاسان زن در ايران است که در زمينه ورزش زنان ايران فعاليت می&zwnj;کرد. او عضو کمپين ورود زنان به ورزشگاه&zwnj;ها و همکار ماهنامه توقيف شده زنان نيز بود.</p> <p>&nbsp;</p>

مريم مجد، عکاس ورزشی که در اواخر خرداد ۱۳۹۰ در تهران بازداشت شده، «وضعيت جسمی و روحی مناسبی در زندان ندارد.»

يک منبع نزديک به خانواده اين عکاس ورزشی که نامش فاش نشده به کمپين بين‌المللی حقوق بشر در ايران گفته است: «مريم پس از ۱۲ روز که هيچ تماسی با خانواده‌اش نداشت، هفته گذشته توانست چند دقيقه‌ای خانواده‌اش را کابينی ببيند. گويا در آن ملاقات مريم حالش اصلاً خوب نبوده و دائم گريه می‌کرده است و می‌گفته می‌خواهد به خانه برگردد.»

به گفته اين منبع «مريم وضعيت جسمی مناسبی ندارد و خانواده‌اش به شدت نگران حال او هستند. او مشکلاتی گوارشی و کليه پيدا کرده است و به همين دليل مادرش نامه‌ای به دفتر دادستان تهران نوشته و خواستار رسيدگی به فرزندش شده است. به‌رحال او در سلول انفرادی دو متری اوين است، تحرک ندارد و همه اين‌ها باعث بيماری می‌شود.»

وی افزوده: «مأموران همه وسايل او را از خانه برده و بررسی کرده‌اند، می‌دانند مشکلی ندارد. وقتی خانواده‌اش نيز برای پيگيری نزد قاضی دادگاه رفته‌اند، او گفته است که مريم به‌زودی آزاد می‌شود. به‌رحال خانواده‌اش هر روز منتظر آزادی او هستند و می‌خواهند مريم سالم از زندان بيرون بيايد.»

منبع نزديک به خانواده مریم مجد: مريم در ملاقاتی چند دقيقه‌ای با خانواده‌اش، دائم گريه می‌کرده و می‌گفته می‌خواهد به خانه برگردد

مريم مجد، عکاس مطبوعات ايران در تاريخ ۳۱ خرداد يک روز قبل از سفرش به آلمان برای عکاسی از جام جهانی فوتبال زنان در آلمان، در منزل شخصی‌اش بازداشت شد.

پس از بازداشت اين عکاس ورزشی، نوربرت لامرت، رئيس مجلس آلمان طی نامه‌ای به علی لاريجانی، رئيس مجلس ايران خواهان آزادی «فوری» مريم مجد، عکاس ورزشی شد.

وی بازداشت مريم مجد را «نقض فاحش حقوق بشر و آزادی» خوانده و خواستار روشن شدن جزييات دستگری اين عکاس ورزشی شده است.

پيش‌تر نيز يک مقام دیگر دولت آلمان با انتشار بيانيه‌ای خواهان «آزادی فوری» مريم مجد، عکاس ورزشی ايرانی شده بود.

مارکوس لونينگ، کميسر حقوق بشر دولت آلمان، بازداشت مريم مجد را با تصميم او برای حضور در جام جهانی فوتبال زنان مرتبط دانسته است.

لونينگ بازداشت اين عکاس ورزشی را نمونه‌ «ناگواری» از «تهديد و سرکوب» حکومت ايران عليه زنان توصيف کرده است.

مريم مجد، از زمره عکاسان زن در ايران است که در زمينه ورزش زنان ايران فعاليت می‌کرد. او عضو کمپين ورود زنان به ورزشگاه‌ها و همکار ماهنامه توقيف شده زنان نيز بود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.