ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برادر رئیس جمهور افغانستان در یک سوء قصد کشته شد

<p>احمد ولی کرزی، برادر کوچک رئيس جمهور افغانستان و رئيس شورای ولايتی قندهار در يک سوء قصد در قندهار، در جنوب اين کشور به قتل رسيد.</p> <!--break--> <p><br /> زلمی ايوبی، سخنگوی والی قندهار گفت که احمد ولی کرزی صبح سه&zwnj;شنبه ۲۱ تيرماه به شکل مرموزی در خانه&zwnj;اش در شهر قندهار کشته شده است.</p> <p><br /> يک منبع امنيتی در قندهار گفت که برادر رئيس جمهور افغانستان صبح سه&zwnj;شنبه از سوی يکی از محافظانش کشته شده است.</p> <p><br /> بنا بر اطلاعات اين منبع؛ فرد مهاجم به يکی ديگر از همراهان آقای کرزی که از اعضای شورای ولايتی قندهار بود شليک کرده و او را نيز از پای درآورده است.</p> <p><br /> گفته می&zwnj;شود که فرد مهاجم با شليک متقابل ديگر محافظان احمد ولی کرزی، کشته شده است.</p> <p><br /> اين رويداد در حالی رخ می&zwnj;دهد که نيکلا سارکوزی، رئيس جمهور فرانسه روز سه&zwnj;شنبه ۲۱ تيرماه در يک سفر از پيش اعلام نشده وارد کابل شد.</p> <p><br /> آقای سارکوزی، در يک نشست خبری با حامد کرزی در کابل، مرگ برادر آقای کرزی را به وی تسليت گفت.</p> <p><br /> احمد ولی کرزی، رئيس شورای ولايتی قندهار و از چهرهای مطرح سياسی افغانستان بود.</p> <p><br /> وی که روابط نزديکی با آمريکا داشت به&zwnj;عنوان يکی از چهره&zwnj;های بانفوذ در ميان قبايل جنوب افغانستان، به&zwnj;ويژه در قندهار که زادگاه ملامحمد عمر، رهبر طالبان است، شناخته می&zwnj;شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>مخالفان احمد ولی کرزی، وی را بارها به فساد مالی و دست داشتن در قاچاق مواد مخدر متهم کرده بودند اما او اين اتهامات را رد می&zwnj;کرد.</p> <p><br /> رئيس پيشين شورای ولايتی قندهار از سال ۲۰۰۳ تا پيش از مرگش دست&zwnj;کم سه بار مورد سوء قصد قرار گرفته بود.</p> <p><br /> در آخرين رويدادی که سال گذشته هنگام ديدار وی با شماری از مسئولان دولتی و بزرگان محلی در قندهار رخ داد، دست&zwnj;کم شش تن کشته و ده&zwnj;ها تن زخمی شدند. در اين رويداد به احمد ولی کرزی آسيبی نرسيد.<br /> &nbsp;</p>

احمد ولی کرزی، برادر کوچک رئيس جمهور افغانستان و رئيس شورای ولايتی قندهار در يک سوء قصد در قندهار، در جنوب اين کشور به قتل رسيد.

زلمی ايوبی، سخنگوی والی قندهار گفت که احمد ولی کرزی صبح سه‌شنبه ۲۱ تيرماه به شکل مرموزی در خانه‌اش در شهر قندهار کشته شده است.

يک منبع امنيتی در قندهار گفت که برادر رئيس جمهور افغانستان صبح سه‌شنبه از سوی يکی از محافظانش کشته شده است.

بنا بر اطلاعات اين منبع؛ فرد مهاجم به يکی ديگر از همراهان آقای کرزی که از اعضای شورای ولايتی قندهار بود شليک کرده و او را نيز از پای درآورده است.

گفته می‌شود که فرد مهاجم با شليک متقابل ديگر محافظان احمد ولی کرزی، کشته شده است.

اين رويداد در حالی رخ می‌دهد که نيکلا سارکوزی، رئيس جمهور فرانسه روز سه‌شنبه ۲۱ تيرماه در يک سفر از پيش اعلام نشده وارد کابل شد.

آقای سارکوزی، در يک نشست خبری با حامد کرزی در کابل، مرگ برادر آقای کرزی را به وی تسليت گفت.

احمد ولی کرزی، رئيس شورای ولايتی قندهار و از چهرهای مطرح سياسی افغانستان بود.

وی که روابط نزديکی با آمريکا داشت به‌عنوان يکی از چهره‌های بانفوذ در ميان قبايل جنوب افغانستان، به‌ويژه در قندهار که زادگاه ملامحمد عمر، رهبر طالبان است، شناخته می‌شد.

مخالفان احمد ولی کرزی، وی را بارها به فساد مالی و دست داشتن در قاچاق مواد مخدر متهم کرده بودند اما او اين اتهامات را رد می‌کرد.

رئيس پيشين شورای ولايتی قندهار از سال ۲۰۰۳ تا پيش از مرگش دست‌کم سه بار مورد سوء قصد قرار گرفته بود.

در آخرين رويدادی که سال گذشته هنگام ديدار وی با شماری از مسئولان دولتی و بزرگان محلی در قندهار رخ داد، دست‌کم شش تن کشته و ده‌ها تن زخمی شدند. در اين رويداد به احمد ولی کرزی آسيبی نرسيد.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>"عیسی به رهی دید یکی کشته فتاده حیران شد وبگرفت به دندان سر انگشت"<br /> "گفتا که که را کشتی تا کشته شدی زار؟ تا باز که اورا بکشد اندکه تو را کشت؟ </p> <p>وقتی سیاستمداران در اریکه قدرتند خدا را بنده نیستند و ظلم می کنند و فکر میکنند که خدا انهارا مامور کرده که این کار را بکنند. اما انها غافلند که دشمن تراشی مثل چاه کندن است و در پایان چاه کن ته چاه میماند. دشمنانی هم اک برخی اقایان زمامدار امروز میتراشند روزی به دشمن واقعی تبدیل میشوند. </p> <p>به امید بیداری زمامداران</p>

  • کاربر مهمان

    <p>احتمالا سهم يکی را نداده بوده ؟!</p>