ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله یک هلیکوپتر به دیوان عالی ونزوئلا

دولت مستقر از کودتا سخن می‌گوید. دیوان عالی در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری قرار دارد. ائتلافی از پلیس و نظامیان ناسیونالیست ونزوئلایی به مبارزه مسلحانه روی آورده است.

یک هلیکوپتر پلیس ونزوئلا به ساختمان دیوان عالی این کشور حمله کرد. احتمال داده شده که این حمله کودتایی علیه نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا بوده باشد.

تصویری که از حمله هلیکوپتر به دیوان عالی ونزوئلا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده

مادورو کمی بعد از حمله هلیکوپتر پلیس به دیوان عالی ونزوئلا و یکی دیگر از ساختمان‌های دولتی کاراکاس گفت این هلیکوپتر که به پلیس تعلق داشته به دیوان عالی ونزوئلا شلیک کرده و سپس به طرف وزارت کشور پرواز کرده است.

مادورو گفت تصور می‌کند حمله هلیکوپتر در چارچوب یک کودتا انجام گرفته. رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که تلاش برای بازداشت عاملان این حادثه ادامه دارد.

مادورو گفت به ارتش و نیروهای انتظامی اعلام آماده‌باش داده است: «من اعلام آماده‌باش دادم تا نظم دوباره برقرار شود و از صلح دفاع کنم.»

در حوالی دیوان عالی ونزوئلا، کاخ ریاست جمهوری قرار دارد.

برخی منابع خبری اعلام کرده‌اند که «نیروهای خودسر پلیس» به دیوان عالی ونزوئلا حمله کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که مخالفان دولت ونزوئلا هلیکوپتر پلیس را ربوده‌اند و از آن برای حمله به دیوان عالی استفاده کرده‌اند.

در ویدیوهایی که در شبکه‌های اجتماعی از این حمله منتشر شده، هلیکوپتر پلیس را می‌توان دید که بر فراز کاراکاس در پرواز است.

اهالی کاراکاس صدای چند انفجار را شنیده‌اند. هنوز از تعداد کشته‌شدگان یا مجروحان احتمالی در این حمله اطلاعی در دست نیست.

عده‌ای از مأموران پلیس و نظامیان و مخالفان دولت ونزوئلا شبکه‌ای را برای براندازی دولت مادورا به وجود آورده‌اند. خبرگزاری رویترز گزارش داده که حمله هلیکوپتر به دیوان عالی توسط این شبکه طراحی شده است.

اسکار پرز، یک افسر ارتش ونزوئلا سخنگوی شبکه مخالفان است. او در شبکه‌های اجتماعی، از جمله در اینستاگرام تصاویری در کنار اعضای دیگر این شبکه منتشر کرده. آن‌ها مسلح هستند و خواهان براندازی دولت ونزوئلا.

شبکه مخالفان مسلح دولت ونزوئلا اعلام کرده که به هیچ حزب و گروه سیاسی تعلق ندارند، ناسیونالیست و وطن‌پرست‌اند.

آن‌ها می‌گویند قصد ندارند با ارتش و پلیس ونزوئلا درگیر شوند، بلکه فقط علیه دولتی قیام کرده‌اند که مسئولیت‌پذیر نیست و از هرگونه مجازاتی مصون است.

در ونزوئلا از آوریل سال جاری تاکنون تقریباً هر روز علیه دولت تظاهراتی برگزار شده است. در این تظاهرات تاکنون دست‌کم ۷۵ نفر کشته شده‌اند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.