ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تارانتیست: نسل ما یتیم است

گفت‌وگو با آرش از گروه موسیقی تارانتیست

نسیم روشنایی - گروه موسیقی تارانتیست آلبوم تازه‌ای منتشر کرده به نام "جرم نیست". زمانه به بهانه انتشار این آلبوم با آرش گفت‌وگو کرده است.

«اکثر اطلاعاتی که به نسل جدید و به کل جامعه در حدود ۴۰ سال اخیر داده شده، تمامش ناخالص بوده، شست‌وشوی مغزی و پروپاگاندا بوده است؛ از درس و مدرسه گرفته تا تمام رسانه‌های داخلی. مثل اینکه بالای سری یک مردمی تمام مدت نور زردی تابانده شود. مردم ناخواسته دیگر رنگ آبی آسمان را نمی‌بینند.» اینها گفته‌های آرش، خواننده و نوازنده و آهنگساز گروه موسیقی متال تارانتیست به زمانه است.

آرش- گروه تارانتیست

تارانتیست یک گروه موسیقی متال است که از سال ۲۰۰۲ در زمینه موسیقی فعالیت می‌کند. آخرین آلبوم این گروه به نام “جرم نیست” به تازگی منتشر شده است. تارانتیست تا سال ۲۰۰۶ در انباری‌ها و زیرزمین‌های مختلفی در تهران به تمرین و اجرای کنسرت‌های مخفیانه زیرزمینی پرداخت. این گروه موسیقی از سال ۲۰۰۶ به بعد در آمریکا به آفرینش موسیقی ادامه داده است.

در ترانه " هی تو "در آلبوم "جرم نیست" تارانتیست از دشواری‌هایی می‌گوید که این گروه از آغاز با آنها روبه‌رو بوده اما هرگز دست از موسیقی نکشیده است. آرش در این باره به زمانه می‌گوید:

«خیلی مهم است که آدم بماند و تحت هر شرایطی موسیقی را ترک نکند. در یکی از کارهای اخیر ما آمده که روزهای سخت گذشت و یادگاری‌اش پاهای زخم است. ما با این پاهای زخم آمدیم، با جان کندن آمدیم و پای این جنبش ایستاد‌ه‌ایم.»

این گروه سال‌ها به زبان انگلیسی موسیقی ساخته‌ است اما از سال ۲۰۱۶ به بعد مجموعه‌های جدید تارانتیست به زبان فارسی است. آرش در پاسخ به زمانه درباره اینکه چرا تصمیم گرفتند آلبوم‌های اخیرشان را به فارسی بسازند می‎گوید:

« پس از انتشار آلبوم سرای سرود، بیشتر به این فکر می‌کردیم که باید برای جامعه ایرانی و فارسی زبان و برای نسل جدیدتر به زبان فارسی چیزی به یادگار بگذاریم که بعدها نسل جوان کارها را گوش بدهد و بگوید ده سال پیش گروهی بود که اینطور فکر می‌کرد.»

به گفته او در آلبوم بعدی‌شان هم که احتمالا در شروع سال میلادی جدید منتشر خواهد شد، چندین ترانه به زبان فارسی است.

آرش در پاسخ به زمانه درباره لغو مجوزهای کنسرت‌های موسیقی در ایران می‌گوید که هیچ دولت و نهادی حق ندارد این شرط را تعیین کند که برای هنر مجوز صادر کند. به نظر این هنرمند، هنر باید آزادانه خلق شود. آرش معتقد است هنرمندان اصلا نباید وارد بازی مجوز دادن یا ندادن حکومت شوند. آنچه آرش بدان اعتقاد دارد درست چیزی است که در کشورهای بسیاری اجرا می‌شود؛ کشورهایی که برخلاف ایران از حکومت توتالیتاریستی یا مذهبی برخوردار نیستند.

تارانتیست کمپینی نیز آغاز کرده به نام "موسیقی و هنر جرم نیست" که از آزادی بیان و ابراز احساسات بدون خودسانسوری و بدون مزاحمت برای عموم از طریق هنر حمایت می‌کند.

به گفت‌وگوی زمانه با آرش تارانتیست گوش بدهید:

برای دیدن محتوای نقل شده از سایت دیگر، کوکی‌های آن سایت را بپذیرید

کوکی‌های سایت‌ دیگر برای دیدن محتوای آن سایت‌ حذف شود

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.