ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«۳۰ غیرنظامی در حملات هوایی به شرق سوریه کشته شدند»

در پی حمله هوایی اخیر جنگنده‌های شکاری آمریکا به یک زندان داعش در شهر المیادین، دیده‌بان حقوق بشر سوریه از حملات هوایی دیگری به نزدیکی این شهر خبر داد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید در حملات هوایی جدید به نزدیکی شهر المیادین سوریه که در دست نیروهای گروه «دولت اسلامی» (داعش) است ده‌ها غیرنظامی کشته شده‌اند.

در سه روز اخیر دو حمله متوالی به استان دیرالزور سوریه نزدیک به ۹۰ نفر کشته بر جای گذاشته است.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفته است این حملات چهارشنبه ۲۸ ژوئن / ۷ تیر به منطقه دبلان، واقع در ۲۰ کیلومتری شرق المیادین انجام شده و در آن دست‌کم ۳۰ غیرنظامی کشته شدند.

این نهاد غیردولتی اعلام کرده که هویت جنگنده‌های مهاجم روشن نیست.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه روز گذشته، سه‌شنبه ۲۷ ژوئن / ۶ تیر اعلام کرد که در حمله هوایی جنگنده‌های شکاری آمریکا به شهر المیادین در شرق استان دیرالزور سوریه، زندان داعش مورد اصابت قرار گرفته و دست‌کم ۵۷ نفر کشته شده‌اند.

بدین ترتیب در سه روز اخیر دو حمله متوالی به این منطقه نزدیک به ۹۰ نفر کشته بر جای گذاشته است.

استان دیرالزور واقع در شرق سوریه و استان همجوار عراق است که بیشتر مناطق آن تحت کنترل داعش قرار دارد. رویترز پیش از این گزارش داده بود که بسیاری از رهبران داعش از رقه به شهر المیادین در استان دیرالزور پناه برده‌اند.

منابع محلی به دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفته‌اند شمار کشته‌شدگان بمباران روز چهارشنبه به دلیل جنازه‌های زیر آوار مانده و تعداد زیاد زخمی‌شدگان ممکن است افزایش یابد.

ائتلاف جهانی ضدداعش به‌رهبری آمریکا مواضع این گروه در عراق و سوریه را بمباران می‌کند. داعش در ماه‌های اخیر سرزمین‌های زیادی را از دست داده و از دو جبهه اصلی زیر فشار است. از سویی نیروهای ارتش عراق به موصل مرکز اصلی این گروه در عراق حمله کرده و در حال فتح کامل این شهر هستند و از سوی دیگر ائتلاف کردها و عرب‌ها به رقه پایگاه اصلی داعش در سوریه حمله کرده‌اند.

واشنگتن اولویت خود در سوریه را جنگ علیه داعش عنوان کرده، با این حال در روزهای اخیر به رژیم بشار اسد تاخته و او را به تدارک یک حمله شیمیایی بالقوه متهم نموده و این رژیم را به مقابله به مثل تهدید کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • علی

    زندان داعش را بمباران کردن که حمله به داعش نیست .زندانیان داعش کشته شده اند .عجب