ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئيس بازداشت‌شده موزه ملی ایران از کارش هم برکنار شد

<p>روزنامه تهران امروز در شماره چهارشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۰ خبر داده آزاده اردکانی، رئيس موزه ملی ايران که چندی پيش بازداشت شده بود، اکنون از کارش نيز برکنار شده است.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>به گزارش روزنامه <a href="http://tehrooz.com/1390/4/22/TehranEmrooz/661/Page/10/" target="_blank" rel="noopener">تهران امروز</a>، روح&zwnj;الله احمدزاده کرمانی، رئيس سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری با برکنار کردن آزاده اردکانی از رياست موزه ملی، داريوش اکبرزاده را به عنوان سرپرست جديد اين موزه منصوب کرده است.</p> <p><br /> آزاده اردکانی در ادامه بازداشت اعضای &laquo;جريان انحرافی&raquo; دستگير شده است. &laquo;جريان انحرافی&raquo; توصيفی است که اصول&zwnj;گرايان منتقد دولت درباره اسفنديار رحيم مشايی، رئيس دفتر رئيس&zwnj;جمهور ايران و هم&zwnj;فکران وی به کار می&zwnj;برند.</p> <p><br /> روزنامه تهران امروز، بازداشت آزاده اردکانی را &laquo;شوک به جامعه فرهنگی ايران&raquo; ناميده و افزوده: &laquo;با توجه به اتفاقاتی که در اين چند وقت اخير در موزه ملی رخ داد، ديگر موزه ملی دوباره سرپا نخواهد شد.&raquo;</p> <p><br /> محمدرضا کارگر از مديران پيشين موزه ملی ايران به تهران امروز گفته است: &laquo;جايگاه مديران موزه ملی در هر کشور متفاوت است اما همه اين مديران يک وجه مشترک دارند. مدير موزه ملی يک کشور امين&zwnj;ترين و صادق&zwnj;ترين آدم برای اينکه بهترين يادگارهای يک ملت نزد او به امانت سپرده می&zwnj;شود، است.&raquo;</p> <p><br /> تهران امروز نوشته: &laquo;با اين حال، موزه ملی ايران شاهد اين است که رئيس آن را به عنوان مفسد اقتصادی و کسی که در جريان انحرافی دست دارد، دستگير کرده و راهی زندان کرده&zwnj;ند.&raquo;</p> <p><br /> حبيبی&zwnj;زاد، کارشناس موزه ملی نيز به تهران امروز گفته: &laquo;موزه ملی از پسوندی که دارد، مشخص است که چه موزه&zwnj;ای است. موزه&zwnj;ای که نماينده همه ملت است.نماينده و پيشانی مردم است. اما اين نماينده آلوده به امور سياسی است و اين مسئله باعث می&zwnj;شود که موزه ملی از جريان فرهنگی خارج شود.&raquo;</p> <p><br /> اين گزارش می&zwnj;افزايد: &laquo;اکنون موزه ملی با دستگيری آزاده اردکانی دچار بحران شده است. موزه&zwnj;ای که در طول ۳۰ سال پس از جمهوری اسلامی آلوده به امور سياسی نشده بود. اکنون دچار سياست&zwnj;زدگی شده است و اين سرنوشتی تلخ را برای تمدنی که در انبارهای آن خفته است به بار خواهد آورد.&raquo;</p> <p><br /> <strong>مطالب ديگر مطبوعات:<br /> شرق؛ <a href="http://sharghnewspaper.ir/News/90/04/22/5290.html">تغيير دايمی رنگ چشم با شش ميليون تومان </a><br /> ابتکار؛ <a href="http://www.ebtekarnews.com/Ebtekar/News.aspx?NID=84130"> افشای حقايق رابطه عشق و نفرت دو نويسنده معروف </a></strong></p>

روزنامه تهران امروز در شماره چهارشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۰ خبر داده آزاده اردکانی، رئيس موزه ملی ايران که چندی پيش بازداشت شده بود، اکنون از کارش نيز برکنار شده است.

به گزارش روزنامه تهران امروز، روح‌الله احمدزاده کرمانی، رئيس سازمان ميراث فرهنگی و گردشگری با برکنار کردن آزاده اردکانی از رياست موزه ملی، داريوش اکبرزاده را به عنوان سرپرست جديد اين موزه منصوب کرده است.

آزاده اردکانی در ادامه بازداشت اعضای «جريان انحرافی» دستگير شده است. «جريان انحرافی» توصيفی است که اصول‌گرايان منتقد دولت درباره اسفنديار رحيم مشايی، رئيس دفتر رئيس‌جمهور ايران و هم‌فکران وی به کار می‌برند.

روزنامه تهران امروز، بازداشت آزاده اردکانی را «شوک به جامعه فرهنگی ايران» ناميده و افزوده: «با توجه به اتفاقاتی که در اين چند وقت اخير در موزه ملی رخ داد، ديگر موزه ملی دوباره سرپا نخواهد شد.»

محمدرضا کارگر از مديران پيشين موزه ملی ايران به تهران امروز گفته است: «جايگاه مديران موزه ملی در هر کشور متفاوت است اما همه اين مديران يک وجه مشترک دارند. مدير موزه ملی يک کشور امين‌ترين و صادق‌ترين آدم برای اينکه بهترين يادگارهای يک ملت نزد او به امانت سپرده می‌شود، است.»

تهران امروز نوشته: «با اين حال، موزه ملی ايران شاهد اين است که رئيس آن را به عنوان مفسد اقتصادی و کسی که در جريان انحرافی دست دارد، دستگير کرده و راهی زندان کرده‌ند.»

حبيبی‌زاد، کارشناس موزه ملی نيز به تهران امروز گفته: «موزه ملی از پسوندی که دارد، مشخص است که چه موزه‌ای است. موزه‌ای که نماينده همه ملت است.نماينده و پيشانی مردم است. اما اين نماينده آلوده به امور سياسی است و اين مسئله باعث می‌شود که موزه ملی از جريان فرهنگی خارج شود.»

اين گزارش می‌افزايد: «اکنون موزه ملی با دستگيری آزاده اردکانی دچار بحران شده است. موزه‌ای که در طول ۳۰ سال پس از جمهوری اسلامی آلوده به امور سياسی نشده بود. اکنون دچار سياست‌زدگی شده است و اين سرنوشتی تلخ را برای تمدنی که در انبارهای آن خفته است به بار خواهد آورد.»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • باستان شناس

    <p>این خبر اغراق آمیز است و سیاه نمایی کرده. موزه با رفتن اردکانی بواقع از سیاست زدگی بیرون می آید<br /> چون بعد از مدتها آقایان بالاخره انتخاب منطقی انجام دادند و یک متخصص از کارشناسان خود موزه را به سرپرستی آن گماردند که اتفاق مثبت و مهمی است و نباید آنرا سرنوشتی تلخ به حساب آورد<br /> داریوش اکبرزاده از لحاظ علمی شخصیت شناخته شده و جا افتاده ای است و باید انتظار اخبار مثبتی از موزه ملی باشیم</p>