ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وبا در یمن جان ۱۵۰۰ تن را گرفته است

شمار مبتلایان به وبا در یمن در دوماه گذشته ۱۰ برابر شده و به ۲۴۶ هزارتن رسیده. ۱۵۰۰ تن در این میان جان داده‌اند که یک‌چهارم‌شان کودک بودند.

پس از شیوع وبا در یمن از آوریل امسال تا کنون دست‌کم ۱۵۰۰ تن جان داده‌اند.

شیرین فارقی، نماینده یونیسف در کنفرانس خبری - عکس: afp

نیفیو زاگاریا، نماینده سازمان بهداشت جهانی در یمن شنبه، یکم ژوئیه در کنفرانسی خبری در صنعا، پایتخت این کشور گفت که بیماری وبا ۲۱ استان از ۲۲ استان یمن را درنوردیده و در دو ماه گذشته تعداد بیماران ۱۰ برابر شده است.

سازمان بهداشت جهانی در جدیدترین آمار خود می‌گوید که از آوریل تا کنون دست‌کم ۱۵۰۰ تن در یمن بر اثر وبا جان داده‌اند و ۲۴۶ هزارتن به این بیماری مبتلا شده‌اند. این سازمان دو هفته پیش تعداد جان‌باختگان را ۱۳۰۰ تن و بیماران بیش از ۲۰۰ هزارتن اعلام کرده بود.

شرین فارقی، نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) نیز در این کنفرانس خبری اعلام کرد که یک‌چهارم جان‌باختگان را کودکان تشکیل می‌دهند.

سازمان بهداشت جهانی هفته گذشته گفته بود که نخستین نشانه‌های کاهش نسبی سرعت ابتلا به بیماری وبا در یمن، فقیرترین کشور شبه‌جزیره عربستان، دیده می‌شود. آن زمان تعداد تلفات ۱۴۰۰ تن اعلام شد.

تجهیزات پزشکی و بهداشتی یمن توسط جنگ ویران شده است. این جنگ بیش از دو سال است که بین نیروهای دولتی یمن با پشتیبانی عربستان سعودی و شیعیان حوثی با حمایت ایران در جریان است. این ضعف بزرگ از جمله اصلی‌ترین عوامل ظهور بیماری وبا در یمن است که برای دومین بار در یک سال اخیر از روزهای پایانی ماه آوریل شیوع پیدا کرده است.

از آغاز جنگ در یمن، ۱۷ میلیون نفر، یعنی دو سوم جمعیت این کشور وابسته به واردات مواد غذایی با کمبود این مواد روبه‌رو هستند که از آن میان ۷ میلیون نفر به گرسنگی نزدیک هستند.

به‌گفته سازمان ملل، جنگ یمن از آغاز دخالت ائتلاف عربی به‌رهبری عربستان سعودی در ماه مارس ۲۰۱۵ تاکنون هشت هزار نفر کشته بر جای گذاشته که بیشتر آن‌ها را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند. در این جنگ همچنین ۴۴ هزار و ۵۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.