ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«هندوانه ایرانی صادرشده به عمان هیچ مشکلی ندارد»

در حالی‌که در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر برگشت خوردن ۳۰۰ تن هندوانه صادراتی ایران به عمان به دلیل سموم زیاد منتشر شده بود مسئولان سازمان حفظ نباتات و اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار این موضوع را رد کرده و گفتند هندوانه‌های ایرانی هیچ مشکل بهداشتی ندارند.

در حالی‌که در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر برگشت خوردن ۳۰۰ تن هندوانه صادراتی ایران به عمان به دلیل سموم زیاد منتشر شده بود مسئولان سازمان حفظ نباتات و اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار این موضوع را رد کرده و گفتند هندوانه‌های ایرانی هیچ مشکل بهداشتی ندارند.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) محمد‌علی باغستانی میبدی، رئیس سازمان حفظ نباتات، گفته است که هندوانه‌های صادراتی به این کشور هیچ مشکلی از نظر باقی مانده سموم نداشته‌اند و گزارشی از بازگشت محموله صادراتی هندوانه به عمان از بنادر جنوبی کشور دریافت نشده است.

او در همین حال نداشتن مجوز بهداشتی برای محصولات صادر شده را یکی از مشکلات در این زمینه دانست..

حسین مهاجران، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار نیز در این‌باره گفت: «هندوانه ایرانی سال‌ها و بلکه دهه‌هاست که با همین سبک و سیاق تولید، مصر و به کشورهای مختلف صادر می‌شود و هیچ مشکلی از نظر باقی مانده سموم و کیفیت ندارد.»

او نیز تأکید کرد که هندوانه‌های صادرشده به عمان برگشت نخورده است.

پیش از این خبرگزاری تسنیم نوشته بود که نخستین بار در روز یکشنبه ۲۸ خرداد سازمان حفظ نباتات خبر برگشت خوردن ۳۰۰ تن هندوانه صادراتی ایران به عمان را اعلام و سپس در چهارشنبه ۳۱ خرداد، جهاد کشاورزی نیز آن را تأیید کرد اما وزارت جهاد کشاورزی ناسالم بودن هندوانه‌ها را تأیید نکرد و گفت «محصولات جالیزی ایران سالم است و سالانه صدها هزار تُن از این محصولات به سایر کشورها صادر می‌شود.»

در ایران بسیاری از مزارع با آب فاضلاب آبیاری می‌شوند و کشاورزان نیز در استفاده از سموم اطلاعات کافی ندارند و به همین دلایل محصولات کشاورزی در برخی نقاط سمی و سرشار از آلاینده‌های غیرمجاز بر اثر آبیاری با آب فاضلاب هستند.

در سال‌های گذشته بار‌ها خبرهایی مبنی بر ناسالم و غیراستاندارد بودن مواد غذایی در ایران منتشر شده و مسئولان دولتی در بهترین حالت وعده پیگیری موضوع را داده‌اند، پیگیری‌هایی که عمدتاً سرانجامی نداشته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • بهرام

    عرضه صادرکردن هندونه رو هم ندارن. اونوقت حرف از اقتصاد پویا و سادرات غیرنفتی میزنند. زرشک