ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جراحی ۷ ساعته قربانی اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای در اصفهان

سهیلا جورکش، قربانی اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای در اصفهان، روز شنبه در آمریکا تحت عمل جراحی برای بازگرداندن بینایی چشمش قرار گرفت.

سهیلا جورکش، قربانی اسیدپاشی‌های زنجیره‌ای در اصفهان، روز شنبه  ۱۰ تیر در آمریکا تحت عمل جراحی برای بازگرداندن بینایی چشمش قرار گرفت.

زهرا موسوی در مورد وضعیت دخترش پس از عمل جراحی چشم گفته: «روز شنبه عمل سهیلا انجام شد و هفت ساعت به طول انجامید. در این عمل دکتر واواس ابتدا نزدیک به سه ساعت روی شبکیه چشم او کار کرد و دکتر چادوش هم قرنیه اهدایی و دستگاهی که برای نگهداشتن قرنیه باید در چشم کار گذاشته می‌شد را در چشم سهیلا قرار داد.»

مادر سهیلا جورکش این عمل را بسیار سخت، پیچیده و حساس توصیف کرده است: «شبکیه چشم سهیلا وضعیت خطرناکی داشت و به همین دلیل قرار نبود به شبکیه دست زده شود، اما با توجه به وضعیت آن، دکتر واواس مجبور بود که این کار را انجام بدهد تا پس از آن کار قرنیه را پی گیرد.»

 اینکه آیا عمل باعث بازگشت بینایی سهیلا شده است یا نه هنوز مشخص نیست. سهیلا جورکش تا دو هفته بعد از عمل باید به شرایطی برسد که بینایی کمی را پیدا کند. اگر این اتفاق بیفتد مشخص می‌شود که عمل موفقیت‌ آمیز بوده است. اگر عمل جواب نداده باشد، انجام عمل دیگر ریسک بالایی دارد و بسیار خطرناک خواهد بود.

مهر ماه سال  ۱۳۹۳ خبر از اسیدپاشی به روی زنان اصفهانی منتشر شد؛ زنان جوانی که بنابر اطلاعات ضد و نقیض به دست آمده به اتهام «بدحجابی» و به بهانه‌ امر به معروف و نهی از منکر، صورت و بدن‌شان را اسید سوزانده بود.

ابتدا گفته شد هشت زن مورد تهاجم با اسید قرار گرفته اند و بعد عدد چهار نفر از سوی مسئولان اعلام شد.

سهیلا یکی از قربانیان این اسید پاشی‌ها بود که در خیابان بزرگمهر اصفهان هدف حمله اسید پاشان قرارگرفت. هنگامی که موبایلش زنگ زد، کنار خیابان پارک کرد تا جواب تلفن را بدهد اما ناگهان صدای یک موتور را کنار ماشین شنید و احساس کرد چشمان و صورتش به شدت می‌سوزد.

به دنبال این حادثه او چشم چپ خود را کاملاً ازدست داده و چشم راستش اگر درمان شود تنها ۲۰ درصد بینایی خواهد داشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.