ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه اعلام کرد به توافق اقلیمی پاریس در اجلاس گروه ۲۰ پایبند است

رئیس هیأت مذاکره‌کننده روسیه قبل از برگزاری نشست ۲۰ کشور صنعتی جهان اعلام کرده که روسیه نقش راهبردی‌تری در اجرای توافق اقلیمی پاریس به عهده می‌گیرد.

چند روز قبل از آغاز نشست گروه ۲۰ در شهر هامبورگ در آلمان، هیأت مذاکره‌کننده روسیه از سیاست‌های زیست‌محیطی و تجاری دولت ترامپ فاصله گرفت.

نشست ۲۰ کشور صنعتی جهان در هامبورگ در آلمان

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سوتلانا لوکاش، رئیس هیأت مذاکره‌کننده روسیه اعلام کرده که روسیه توافق اقلیمی پاریس را به رسمیت می‌شناسد و به آن متعهد است:

«روسیه قصد ندارد از توافق اقلیمی پاریس خارج شود و یا این توافق جهانی را به چالش بکشد. توافق اقلیمی پاریس امضاء شده و در هر حال به اجرا درمی‌آید.»

در ماه مه سال جاری در اجلاس گروه ۷ که در رم برگزار شد، آمریکا اعلام کرد که از توافق اقلیمی پاریس حمایت نمی‌کند.

دونالد ترامپ در کارزارهای انتخاباتی‌اش وعده داده بود که معادن زغال سنگ و صنعت نفت و گاز آمریکا را مجدداً احیا می‌کند. او گفته بود آمریکا از توافقنامه ۲۰۰ کشور در پاریس برای مبارزه با گرمایش زمین و مقابله با تغییرات اقلیمی خارج می‌شود.

احتمال داده می‌شد که چین به جای آمریکا یک نقش راهبردی در اجرای مفاد توافق‌نامه اقلیمی پاریس ایفا کند. اما اکنون رئیس هیأت مذاکره‌کننده روسیه اعلام آمادگی کرده که روسیه نقش تعیین‌کننده‌تری برای اجرای این توافق‌نامه جهانی به عهده گیرد:

«ما اطمینان داریم که روسیه می‌تواند رهبری حفاظت از محیط زیست را به دست بگیرد. ما به پیمان کیوتو متعهدیم.»

در توافق اقلیمی پاریس ۲۰۰ کشور جهان متعهد شده‌اند برای مقابله با گرمایش جهان مقدار گازهای گلخانه‌ای را به میران قبل از آغاز انقلاب صنعتی در غرب کاهش دهند. پیمان کیوتو که در چارچوب سازمان ملل در سال ۱۹۹۷ در زمینه کاهش گازهای گلخانه‌ای به امضا رسیدُ زمینه‌ساز توافق اقلیمی پاریس بود.

در اجلاس گروه ۲۰ که جمعه و شنبه ۷ و ۸ ژوئیه در هامبورگ برگزار می‌شود، تعهد کشورهای صنعتی جهان به توافق اقلیمی پاریس به بحث گذاشته می‌شود. یکی از سویه‌های این بحث، تجارت جهانی و میزان تولید نفت و گاز و زغال‌سنگ در ایالات متحده آمریکا و رقابت آمریکا با سایر کشورهای تولیدکننده نفت و گاز بر سر بازار جهانی‌ست. اروپا خواهان تداوم معاملات گازی‌اش با روسیه است، در حالی‌که ایالات متحده آمریکا به بازار گاز اروپا و سهم روسیه از این بازار چشم دوخته.

سوتلانا لوکاش، رئیس هیأت مذاکره‌کننده روسیه با انتقاد از سیاست‌ حمایتگری دولت آمریکا در زمینه‌های اقتصادی و سیاست‌های انرژی گفته است:

«ما یقین داریم که اتخاذ سیاست‌های حمایتگری باعث کاهش رشد اقتصادی در جهان می‌شود. یقین داریم که آمریکا هم سرانجام دست از حمایتگری برمی‌دارد و به تجارت آزاد بازمی‌گردد.»

در پرتو این تحولات، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان شامگاه گذشته با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا تلفنی گفت‌وگو کرد. خبرگزاری آلمان گزارش داده که رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده که به صدراعظم آلمان کمک می‌کند به عنوان میزبان اجلاس گروه ۲۰، این اجلاس را با موفقیت در هامبورگ برگزار کند و به پایان برساند.

صدراعظم آلمان درباره توافق اقلیمی پاریس و سیاست‌های انرزی و محدود کردن تولید فولاد با یکدیگر صحبت کردند.

صدراعظم آلمان و رئیس جمهوری آمریکا در نشست گروه ۷ در ایتالیا با یکدیگر درباره توافق اقلیمی پاریس و تجارت جهانی اختلاف داشتند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.