ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر ارشاد اسلامی: یارانه نشریات دولتی قطع می‌شود

هدف ظاهراً تقویت بخش خصوصی‌ست. صاحبان نشریات اما می‌گویند مطبوعات از سبد کالای خانواده‌های ایرانی حذف شده و میانگین سن مخاطبان هم بالا رفته.

رضا صالحی امیری، وزیر ارشاد اسلامی، سه‌شنبه ۱۳ تیر در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که از این پس وزارت ارشاد اسلامی هیچ مجوزی برای نشریات دولتی و بخش عمومی صادر نمی‌کند و پرداخت یارانه‌ها به نشریات دولتی و بخش عمومی نیز قطع می‌شود. هدف تقویت بخش خصوصی است.

نشریات در ایران در تکاپو برای بقا

رضا صالحی امیری در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که در سال جاری وزارت ارشاد اسلامی تا مرز ۱۰۰ میلیون تومان از نشریات جمایت می‌کند اما از سال آینده یارانه مطبوعات را قطع می‌کند:

«از این به بعد هیچ مجوزی برای نشریات دولتی و بخش عمومی مانند شهرداری ها صادر نمی‌شود و یارانه آنها نیز قطع خواهد شد تا به بخش خصوصی فرصت رشد داده شود.»

وزارت ارشاد اسلامی در سال گذشته به ۲۱۴۷ نشریه کمک مالی کرده است. در هفته دوم فروردین سال جاری وزارت ارشاد اسلامی یارانه مطبوعات در سال ۹۵ را به نشریات تحت پوشش‌اش پرداخت کرد.

احسان میراب‌‌زاده، صاحب‌امتیاز و مدیرمسئول نشریه «تهران» پیش از این در نامه سرگشاده‌ای از معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد اسلامی خواسته بود که برای تداوم انتشار مطبوعات در ایران، ارشاد اسلامی به پرداخت یارانه‌ها ادامه دهد. او گفته بود مطبوعات از سبد خرید خانواده‌های ایرانی حذف شده است. او با آوردن این مصراع از هوشنگ ابتهاج، تلاش کرده بود وضع مطبوعات در ایران را مشخص کند: «امید هیچ معجزی ز مرده نیست.»

افزایش میانگین سن خوانندگان مطبوعات در ایران، وابستگی مطبوعات ایران به آگهی و رپرتاژ آگهی بخش دیگری از گرفتاری‌های نشریاتی‌ست که زیر نظر وزارت ارشاد اسلامی و زیر سقف سانسور منتشر می‌شوند.

وزیر ارشاد اسلامی در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که تقریباً مجوز نیمی از نشریاتی که بعد از انقلاب در ایران منتشر شده، در دولت دوازدهم صادر شده است.

وزارت ارشاد اسلامی تاکنون برای صدور مجوز به صلاحیت‌های فردی توجه می‌کرده است. رضا صالحی امیری وعده داد که در آینده به صلاحیت‌های حرفه‌ای متقاضیان نیز توجه شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.