ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سفرای خارجی را به بازدید زندان اوین بردند

مسئولان جمهوری اسلامی برای آن‌که نشان دهند در زندان‌های ایران خبری نیست گروهی از سفرای خارجی را به بازدید از زندان اوین بردند.

مسئولان جمهوری اسلامی برای آن‌که نشان دهند در زندان‌های ایران خبری نیست گروهی از سفرای خارجی را به بازدید از زندان اوین بردند.

زندان اوین

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در این بازدید که صبح چهارشنبه ۱۴ تیر صورت گرفت، ۴۵ سفیر از کشورهای مختلف حضور داشتند.

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی و سازمان زندان‌ها این بازدید را سازماندهی کرده بودند.

کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی در این بازدید برای سفرا از «حقوق زندانیان» «وضعیت مناسب بهداشت و سلامت» در زندان اوین حرف زد.

غریب‌آبادی گفت: «در جمهوری اسلامی ایران مجازات‌ها هدف تنبیهی و تحقیری نداشته بلکه با هدف بازدارندگی و پیشگیری انجام می‌شود.»

او همچنین زندان اوین را در مقایسه با برخی زندان‌های کشورهای دیگر «بی‌نظیر» توصیف کرد و افزود: «زندانبانان در زندان‌های ایران با زندانیان رفتار انسانی و دوستانه دارند.»

زندان اوین در منطقهٔ سعادت‌آباد تهران قرار دارد. این زندان یکی از معروف‌ترین زندان‌های ایران است. بسیاری از زندانیان سیاسی زمان حکومت پهلوی و پس از انقلاب دوران حبس خود را در این زندان گذارنده‌اند.

در تابستان ۱۳۶۷ نیز با حکم روح‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران، صدها زندانی در این زندان به‌شکل دسته‌جمعی اعدام شدند.

پس از اعتراض‌های گسترده در سال ۱۳۸۸ نیز بسیاری از مخالفان به این زندان منتقل شدند و همچنان بسیاری از مخالفان در این زندان به‌سر می‌برند.

برخی از زندانیان سیاسی در این زندان به‌دلیل عدم رسیدگی پزشکی جان خود را از دست دادند. از جمله هدی صابر که در ۱۲ خرداد ۱۳۹۰ پس از انتقال از زندان به بیمارستان مدرس بر اثر نارسایی قلبی درگذشت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مورخ

    بدلیل انزوای سیاسی و اقتصادی ایران سفرای کشورهای دیگر اصولا بیکارند و هر دعوت لغوی را برای سرگرمی لبیک می گویند وگرنه چه کسی نمی دکه این بازدید ساختگی بی ارزش و نمایشی است؟ بهتر بود آنها را به بازدید آرامگاه مقتولان دهه شصت در خاوران می بردند که هنوز هم با لب بسته هزاران حرف برای گفتن دارند. راستی نام کشور این 45 سفیر باید خیلی شنیدنی باشد. شرط می بندم اطلاعات جغرافیایی ما در مورد خیلی از آنها بسیار اندک باشد.