ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تقاضای فلسطینی‌ها از نخست‌وزیر هند برای سفر به کرانه باختری

هندوستان زمانی از مهم‌ترین حامیان فلسطینیان بود. وزارت خارجه فلسطین از ناراندا مودی، نخست‌وزیر هند، درخواست کرده در سفرش به اسرائیل، فلسطین را از یاد نبرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین از ناراندا مودی، نخست‌وزیر هندوستان تقاضا کرده که با سفر به کرانه باختری و در دیدار و گفت‌وگو با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به صلح در خاورمیانه کمک کند.

ناراندا مودی، چهارشنبه ۵ ژوئیه رووین ریولین، رئیس جمهور اسرائیل را ملاقات کرد.

نارندا مودی، نخست‌وزیر هندوستان سه‌شنبه ۴ ژوئیه سفر سه‌روزه‌اش به اسرائیل را آغاز  کرد. هدف از این سفر عقد یک قرارداد تسلیحاتی با اسرائیل برای توسعه موشک‌های «باراک ۸» محصول مشترک هند و اسرائیل، پهپاد و سیستم‌های راداری است. نخست‌وزیر هندوستان اعلام کرده بود که قصد ندارد به رام‌الله برای دیدار محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برود.

سه‌شنبه، ۴ ژوئیه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در بیت‌لحم به پیشواز ناراندا مودی، نخست‌وزیر هندوستان رفت. مودی اولین نخست‌وزیر هند است که از اسرائیل دیدن می‌کند.

ناراندا مودی، چهارشنبه ۵ ژوئیه رووین ریولین، رئیس جمهوری اسرائیل را هم ملاقات کرد.

رسانه‌های اسرئیلی گزارش داده‌اند که در این دیدار مقرر شد که اسرائیل از محصولات تولید شده در هندوستان حمایت کند. تولید محصولات مشترک هند و اسرائیل هم در دستور کار قرار گرفت.

نخست‌وزیر هند، بر همکاری متقابل و کاملاً برابر دو کشور تأکید کرد.

رئیس جمهور اسرائیل هم از ناراندا مودی به عنوان یکی «از بزرگ‌ترین رهبران دنیای آزاد» نام برد.

معاون وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اکنون، در پرتو این تحولات، با صدور بیانیه‌ای از ناراندا مودی درخواست کرده که برای کمک به پیشبرد صلح در خاورمیانه و ایفای نقش مؤثرتری در روابط بین اسرائیل و فلسطین به کرانه باختری نیز سفر کند و با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفت‌وگو کند.

در هندوستان ۱۸۰ میلیون مسلمان زندگی می‌کنند. یکی از نمایندگان پارلمان هندوستان با انتقاد از سفر مودی به اسرائیل گفته بود این سفر باعث تقویت اسرائیل و گسترش شهرک‌سازی‌ها در مناطق فلسطینی می‌شود.

در ماه مه سال جاری، ناراندا مودی به محمود عباس پیشنهاد همکاری در زمینه‌های بهداشت و صنعت کامپبوتر داده بود.

هند روابط دیپلماتیکش با اسرائیل را در سال ۱۹۹۲ از سر گرفت. در جریان جنگ سرد، هندوستان رهبری جنبش غیرمتعهدها را به عهده داشت و از حامیان فلسطینیان به شمار می‌آمد.

اسرائیل اما در این مدت به یکی از مهم‌ترین شرکای تسلیحاتی هندوستان تبدیل شده. حجم معاملات تسلیحاتی بین دو کشور بیش از یک میلیارد دلار در سال برآورد شده.سامانه دفاعی هوایی «باراک ۸» مهم‌ترین موضوع مذاکرات ناراندا مودی با بنیامین نتانیاهوست.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.