ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عفو بین‌الملل اروپا را به کوتاهی در نجات جان پناهجویان متهم کرد

همزمان با نشست وزیران کشور اعضای اتحادیه اروپا، عفو بین‌الملل گفته است اگر اتحادیه اروپا همکاری نکند سال ۲۰۱۷ مرگبارترین سال برای پناهجویان خواهد شد.

عفو بین‌الملل، سازمان مدافع حقوق بشر می‌گوید کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نجات جان پناهجویان در دریای مدیترانه کوتاهی می‌کند.

از آغاز سال جاری میلادی تاکنون بیش از دو هزار پناهجو در دریای مدیترانه غرق شده‌اند.

سخنگوی عفو بین‌الملل پیش از اجلاس وزیران کشور اعضای اتحادیه اروپا در برلین گفت اتحادیه اروپا باید مسئولیت خود را در این زمینه بپذیرد و قایق‌های کمکی بیشتری برای نجات جان پناهجویان به دریای مدیترانه اعزام کند در غیر این صورت، سال ۲۰۱۷ تبدیل شدن به مرگبارترین سال برای پناهجویان خواهد شد.

وزیران کشور اعضای اتحادیه اروپا امروز، پنج‌شنبه ۶ ژوئیه / ۱۵ تیر در شهر تالین جمهوری استونی گرد هم خواهند آمد تا درباره وضعیت پناهجویان در اروپا گفت‌وگو کنند.

از آغاز سال جاری میلادی تاکنون بیش از دو هزار پناهجو در دریای مدیترانه غرق شده‌اند.

عفو بین‌الملل همچنین نسبت به بازگرداندن پناهجویان به لیبی هشدار داده و گفته است در لیبی پناهجویان مورد سوء استفاده، شکنجه و تجاوز قرار می‌گیرند.

کشورهای عضو اتحادیه اروپا در شهر تالین درباره خواسته‌های ایتالیا برای پشتیبانی از این کشور در برابر بحران پناهجویی مذاکره خواهند کرد.

مارکو مینیتی، وزیر کشور ایتالیا قصد دارد به همتایان خود راهکاری ۱۱ ماده‌ای برای جلوگیری از ورود پناهجویان از طریق دریای مدیترانه به اروپا ارائه دهد. بر این اساس سازمان‌های امدادرسان خصوصی باید مجموعه قوانین رفتاری را امضا کنند، از جمله این‌که، آن‌ها باید فقط در شرایط استثنایی به آب‌های خارج از لیبی وارد شوند. چنان‌چه این سازمان‌ها این قوانین را امضا نکنند ورود آن‌ها به بنادر ایتالیا ممنوع خواهد شد.

ایتالیا نخستین کشوری است که به‌هنگام ورود به قلمرو اتحادیه اروپا از طریق دریای مدیترانه وارد آن می‌شوند.

سازمان جهانی مهاجرت در گزارش روز سه‌شنبه ۴ ژوئیه / ۱۳ تیر خود اعلام کرد که از آغاز سال جاری میلادی بیش از ۸۵ هزار پناهجو وارد ایتالیا شده‌اند. سال گذشته بیشترین تعداد پناهجویان وارد یونان شده بودند در حالی‌که امسال ۸۵ درصد پناهجویان خود را به ایتالیا رسانده‌اند.

پیش از این ایتالیا تهدید کرده بود که اگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا از این کشور حمایت نکنند، آن‌ها به قایق‌های حامل پناهجویان نجات داده شده، اجازه ورود به بنادر خود را نخواهد داد.

ایتالیا خواستار تقسیم فشار ناشی از مشکلات ورود پناهجویان به‌شکل عادلانه در تمام کشورهای اروپایی شده بود.

وزیران کشور فرانسه، آلمان و ایتالیا روز دوشنبه ۳ ژوئیه / ۱۲ تیر مصرانه از همتایان خود در دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواستند تا برای مقابله با ورود هزاران پناهجو به بنادر اروپا همکاری کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.