ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مسئولان ارشد عفو بین‌الملل در ترکیه بازداشت شدند

در ترکیه چندین فعال حقوق بشر، از جمله دو تن از کارکنان اصلی سازمان عفو بین‌الملل بازداشت شدند. این دستگیری‌ها در یک جلسه آموزشی در هتل صورت گرفت.

دو تن از کارکنان اصلی سازمان عفو بین‌الملل و هفت فعال حقوق بشر دیگر در یک نشست تخصصی در ترکیه بازداشت شدند.

ایدل اِسر، مدیر بخش ترکیه عفو بین‌الملل در میان بازداشت‌شدگان است.

به‌گزارش انجمن حقوق بشر ترکیه (IHD) و چند رسانه این کشور، این بازداشت‌ها صبح روز چهارشنبه ۵ ژوئیه / ۱۴ تیر در جزیره «بیوک آدا»ی استانبول رخ داده است.

روزنامه «حریت» ترکیه در این پیوند از بازداشت ۱۲ نفر خبر داده است. از اتهامات این فعالان حقوق بشر و محلی که به آن منتقل شده‌اند اطلاعی در دست نیست.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، این بازداشت‌ها در جریان یک جلسه آموزشی در یک هتل انجام شده است.

خانم ایدل اِسر، مدیر بخش ترکیه عفو بین‌الملل در میان بازداشت‌شدگان است. همچنین بر اساس گزارش‌ها افرادی با ملیت آلمانی نیز جزو بازداشت‌شدگان هستند.

«حریت» نوشته است که بازداشت‌شدگان از دسترسی به وکیل محروم مانده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل خواهان آزادی فوری همه بازداشت‌شدگان شد. سلیل شتی، دبیرکل سازمان عفو بین‌الملل از این بازداشت‌ها اظهار «نگرانی و خشم» کرد. شتی گفت «سوء استفاده از قدرت» توسط مقامات ترکیه گویای وضعیت مخاطره‌آمیز فعالان حقوق بشر در این کشور است.

پلیس ترکیه پیش از این، در ماه ژوئن (خرداد) تانر قلیچ، مسئول سازمان عفو بین‌الملل در این کشور را به‌همراه گروهی از وکلا به اتهام همکاری با جنبش گولن بازداشت کرد.

از زمان کودتای نافرجام در ماه ژوئیه ۲۰۱۶، مقامات ترکیه با استفاده از قانون وضعیت فوق‌العاده چندین سازمان مدنی را تعطیل کرده‌اند.

دولت ترکیه همچنین از زمان کودتا تاکنون حدود ۵۰ هزار نفر را بازداشت و ۱۵۰ هزار نفر را از کار اخراج کرده است. بیشتر کسانی که از کار برکنار شده‌اند در مشاغل دولتی فعالیت می‌کردند.

سازمان عفو بین‌الملل بارها از افزایش سرکوب‌ها در ترکیه انتقاد کرده است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.