ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علی لاریجانی: ایران سرمایه‌گذاری نفت در خزر را شروع کند

رئیس مجلس شورای اسلامی در سفرش به استان گیلان خواهان سرمایه‌گذاری در میدان‌های نفتی حوزه خزر شد. منطقه آزاد تجاری انزلی هم یکی دیگر از چالش‌هاست.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی که به استان گیلان سفر کرده، خواهان سرمایه‌گذاری دولت در میدان‌های نفتی دریای خزر در رقابت با کشورهای حاشیه خزر شد.

میدان نفت و گاز سردار جنگل در دریای خزر

علی لاریجانی در سخنانی که صبح پنجشنبه ۱۵ تیر در شورای اداری استان گیلان ایراد کرد، در ضرورت سرمایه‌گذاری دولت در میدان‌های نفتی دریاچه خزر گفت:

«در شرایطی که همه کشورهای حاشیه از منابع نفتی خزر بهره‌مند می‌شوند ایران هم باید از این فرصت استفاده کند و بهره‌مند شود، زمانی با مشکلاتی در این خصوص مواجه بودیم ولی اکنون نباید این مسئله بر اقتصاد استان و کشور تأثیر بگذارد.»

میدان‌های نفتی مغان، البرز قم، سراجه قم و سردار جنگل در حوزه دریای خزر قرار دارند. حسن روحانی دوشنبه ۱۲ تیر در دیدار پاتریک پویانه، مدیر عامل شرکت توتال فرانسه خاطرنشان کرده بود که سیاست‌ دولت او برای گسترش و بهره‌برداری از میدان‌های نفتی و گازی ایران همکاری یا شرکت‌های بزرگ مانند توتال است.

منطقه آزاد تجاری-صنعتی انزلی یکی از مناطق آزاد هفت‌گانه ایران در استان گیلان است که در راستای اهداف اقتصادی این کشور، در سال ۱۳۸۴ در شهرستان انزلی و شهرستان رشت تأسیس شد. علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در فراز دیگری از سخنانش گفت برای فراهم آوردن امکانات زیر ساختی مانند گسترش شبکه راه‌آهن در استان گیلان می‌بایست ابتدا محدوده منطقه آزاد در این استان تغییر کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش وعده داد که برای حل  مشکل فاضلاب، تالاب انزلی و مشکلات مربوط به پرورش ابریشم در استان گیلان بکوشد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.