ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تلویزیون دولتی عراق: اعلام «پیروزی» در موصل ظرف چند ساعت آینده

تلویزیون دولتی عراق شنبه، هشتم ژوئیه اعلام کرد که «تن‌ها چند متر» از قلمروی تحت کنترل داعش در موصل قدیم باقی مانده و «پیروزی به زودی اعلام خواهد شد. تنها چند ساعت باقی مانده.»

ارتش عراق پیش‌بینی کرده که ظرف چند ساعت آینده گروه «دولت اسلامی» (داعش) را به طور کامل از شهر قدیمی موصل بیرون براند.

یک سرباز عراقی در ویرانه‌های موصل علامت پیروزی نشان می‌دهد

تلویزیون دولتی عراق شنبه، هشتم ژوئیه اعلام کرد که «تن‌ها چند متر» از قلمروی تحت کنترل داعش باقی مانده و «پیروزی به زودی اعلام خواهد شد. تنها چند ساعت باقی مانده.»

تلویزیون عراق به نقل از یک سخنگوی ارتش این کشور گفت که آخرین خطوط دفاعی داعش در حال سقوط است.

ارتش عراق شنبه، ۲۷ مه در بیانیه‌ای آغاز آخرین مرحله پیش‌بینی‌شده عملیات بازپس‌گیری موصل را رسماً اعلام کرد. پیش از آن نیروهای عراقی با فروریختن اعلامیه‌ای بر سر ساکنان این ناحیه از آن‌ها خواسته بودند تا هر چه سریع‌تر از مهلکه بگریزند.

عملیات بازپس‌گیری موصل از داعش در نهمین ماه خود قرار دارد؛ مدتی بیشتر از آنچه بر طبق برنامه‌ریزی‌های نخستین پیش‌بینی می‌شد.

در ماه اکتبر ۲۰۱۶ نیروهای ارتش عراق و هم‌پیمانانش حملات خود برای تصرف کامل موصل را آغاز کردند و موفق شدند تا کنترل بخش شرقی شهر را در روز ۲۴ ژانویه در دست بگیرند. در پایان ماه فوریه حمله برای فتح بخش غربی شهر آغاز شد و همچنان در جریان است.

سازمان ملل تا کنون بار‌ها نسبت به تلفات غیرنظامیان در این نبرد هشدار داده است. نبرد موصل هزاران تن را به کام مرگ کشانده و ده‌ها هزارتن را آواره کرده است. اگرچه تعداد اندکی از آوارگان نبرد موصل به خانه‌هایشان بازگشته‌اند.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.