ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قرارداد غیرقانونی شهرداری تهران با قرارگاه جهادی امام رضا

۲۳ مرکز توانبخشی در تهران با مبلغی نامشخص برای سه سال به قرارگاه امام رضا واگذار شده. مسئول این قرارگاه مدیر حوزه علمیه مشکات و یک نامزد شکست‌خورده حامیان قالیباف در انتخابات است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از قراردادی غیرقانونی بین شهرداری پایتخت ایران با قرارگاه جهادی امام رضا خبر داد.

بازدید قالیباف از اردوهای جهادی قرارگاه امام رضا

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، غلامرضا انصاری، شنبه، ۱۷ تیرماه در آخرین جلسه شورای شهر تهران نسبت به انعقاد قرارداد غیرقانونی بین شهرداری تهران با قرارگاه جهادی امام رضا، یک مجمتع فرهنگی نزدیک به سپاه پاسداران تذکر داد.

به گفته انصاری، ۲۳ مرکز بهاران شهرداری تهران در مناطق مختلف پایتخت ایران ضمن قراردادی سه‌ساله با مبلغی نامشخص در اختیار قرارگاه امام رضا قرار گرفته. مراکز بهاران مراکز توان‌بخشی معتادان به مواد مخدر است که به گفته ناصر امانی، معاون شهرداری تهران در آن‌ها معتادان بهبودیافته پس از سم‌زدایی از خدمات حرفه‌آموزی بهره‌مند می‌شوند.

قرارگاه، یک شرکت خصوصی؟

ناصر امانی در جلسه شورای شهر تهران در پاسخ به تذکر انصاری، قرارگاه امام رضا را «شرکتی خصوصی» دانست و عقد قرارداد با آن از سوی شهرداری را قانونی خواند. نماینده شورای شهر تهران اما می‌گوید که اگر این شرکت خصوصی است، قانوناً نمی‌تواند بدون ترک تشریفات و با مبلغی نامشخص به عقد قرارداد بپردازد.

او خواستار ورود دیوان محاسبات اداری، سازمان بازرسی و شورای شهر آینده به مسئله قرارداد با قرارگاه امام رضا شده است.

قرارگاه امام رضا در وبسایت خود توضیح داده که «با حضور جمعی از جوانان مومن و انقلابی، با مشارکت جهادگران پیشکسوت و فعالان عرصه‌های اجتماعی به صورت خودجوش و مردمی در سال ۱۳۹۲» تشکیل شده است.

این قرارگاه نسبت به فعالیت‌ها و قراردادهای عمرانی خود خبررسانی خاصی انجام نمی‌دهد.

این قرارگاه از اسفند ۱۳۹۳ اردوهای جهادی در استان خوزستان و به‌خصوص شهرستان خرمشهر برپا کرده و همچنین پروژه‌های ساخت و ساز و زیرساختی و عمرانی انجام می‌دهد.

مسئول قرارگاه امام رضا، یک نامزد حامیان قالیباف در انتخابات

انصاری، نماینده شورای شهر تهران قرارگاه امام رضا را دارای ماهیتی ناشناخته و مبهم دانسته و گفته که معلوم نیست این شرکت کجا ثبت شده است و چگونه قراردادهای میلیاردی را از آن خود می‌کند.

او تلویحاً به رابطه اعضای این قرارگاه نزدیک به سپاه با محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و یکی از فرماندهان سابق سپاه اشاره کرده است.

او همچنین ادعا کرده که «مسئول قرارگاه جهادی امام رضا علیه السلام در انتخابات امسال شورای شهر تهران، یکی از نامزدهای لیست خدمت بود و نامش در کنار مهدی چمران و باقی حامیان و نزدیکان قالیباف خودنمایی می‌کرد.»

قاسمیان، مسئول قرارگاه امام رضا و از حامیان قالیباف در انتخابات ریاست‌جمهوری

در وبسایت این شرکت نام مدیران و مسئولان آن ذکر نشده، اگرچه غلامرضا قاسمیان، یک روحانی مسئول آن است. در این وبسایت سه پیوند خارج به بیرون به سایت‌های علی خامنه‌ای، رهبر ایران، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و غلامرضا قاسمیان وجود دارد.

غلامرضا قاسمیان علاوه بر مدیریت قرارگاه امام رضا، مدیریت حوزه علمیه مشکات را نیز برعهده دارد. قاسمیان از روحانیونی است که برای علی خامنه‌ای، رهبر ایران روضه‌خوانی برپا می‌کند.

فساد مالی در شهرداری تهران و نیز فساد مالی محمدباقر قالیباف در یکی دو سال اخیر و با آغاز زمزمه‌های حضور او در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۶ جنجالی شد. در آذرماه ۱۳۹۵، ۴۱ مدیر و کارمند شهرداری در رابطه با فساد مالی به دستگاه قضائی احضار شدند.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • روزبه

      معلوم نيست قرارگاه از لحاظ حقوقى چى هست ؟ شركت سهامى؟ تعاونى؟ سرمايه اش چقدره؟ از كجا سرمايه اش تامين شده ؟ عجب شهر هرتى فردا ميشه قضيه موسسه هاى اعتبارى ورشكسته قرض الحسنه كه دولت و ملت بايد جمعش كنه. هزينه اش رو بپردازه.