ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

۱۵۴۱ رشته‌ـ‌محل دانشگاه آزاد مجوز مشروط گرفت

مجتبی شریعتی، معاون آموزشی وزارت علوم گفت که ۱۵۴۱ رشته‌ـ‌محل مجوزگرفته دانشگاه آزاد طی ۴۵ روز بررسی می‌شوند و مجوز نهایی برای آن‌ها پس از این بررسی‌ها صادر می‌شود.

معاون آموزشی وزارت علوم ایران از اعطای مجوز مشروط به ۱۵۴۱ رشته‌ـ‌محل دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

نزاع بر سر رشته‌ـ‌محل‌های مجاز دانشگاه آزاد ادامه دارد

مجتبی شریعتی نیاسر یکشنبه ۱۸ تیرماه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت که ۱۵۴۱ رشته‌ـ‌محل مجوزگرفته طی ۴۵ روز بررسی می‌شوند و مجوز نهایی برای آن‌ها پس از این بررسی‌ها صادر می‌شود.

به گفته شریعتی، «صحت اطلاعات اولیه این رشته محل‌ها ظرف ۴۵ روز آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد و چنانچه شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم متوجه اشتباه و یا خطا در اطلاعات انعکاس داده شده از سوی دانشگاه آزاد شود، مجوز این رشته محل‌ها باطل و ظرفیت آن‌ها نیز صفر خواهد شد.»

او توضیح داد که دانشگاه آزاد درخواست مجوز برای دو هزار و ۷۸۰ رشته‌ـ‌محل را داده بود که از آن‌ها ۱۵۴۱ رشته‌ـ‌محل به تأیید شورای گسترش آموزش وزارت علوم رسیده است.

بحث تأیید و عدم تأیید رشته‌ـ‌محل‌های دانشگاه آزاد به نزاع دیگری بین جریان سیاسی حامی دولت حسن روحانی، رئیس‌جمهوری و محافظه‌کاران انجامیده.

با قبضه شدن قدرت در دانشگاه آزاد اسلامی در دستان علی‌اکبر ولایتی، سیاستمدار باسابقه و نزدیک به رهبر جمهوری اسلامی روند تغییرات در این دانشگاه نیز آغاز شد و در مقابل دولت نیز شمار زیادی از رشته -محل‌های دانشگاه آزاد را حذف کرد.

این کشمکش‌ها و اختلافات پس از مرگ اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس پیشین هیأت امنای دانشگاه آزاد و آمدن ولایتی از سوی رهبر جمهوری اسلامی به‌جای او بالا گرفت.

علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد پیش‌تر ادعا کرده بود که اقدام وزارت علوم قانونی نیست و دانشگاه آزاد ثبت‌نام را انجام می‌دهد و کاری به نظر وزارت علوم ندارد.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    • سراوی

      سه هزار بورس غیرقانونی چه شد ؟ مقام معظم ولی امر مسلمین جهان پیگیری در این مورد را تقبیح کردند ! وزیر علوم هم که برکنار شد ! دیگر کسی جرئت نمی کند «قضیه را کش بدهد» ؟!