ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابراز تمايل ايران برای بررسی طرح هسته‌ای روسيه

<p>ايران طرح تازه روسيه را برای حل مناقشه اتمی&zwnj;اش با جامعه جهانی مورد بررسی قرار می&zwnj;دهد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>رامين مهمان&zwnj;پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران سه&zwnj;شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۰ به خبرگزاری فارس گفته: &laquo;اين طرح هنوز به دست ما نرسيده و بعد از دريافت آن را بررسی می&zwnj;کنيم.&raquo;</p> <p><br /> وی افزوده: &laquo;اگر کشورهای مختلف به دنبال حل مسئله هسته&zwnj;ای ايران هستند بايد به سمتی گرايش پيدا کنند که حقوق ملت ايران را به رسميت بشناسند.&raquo;</p> <p><br /> سرگئی لاوروف، وزير خارجه روسيه چهارشنبه ۱۳ ژوئيه ۲۰۱۱ (۲۲ تير ۱۳۹۰)، در يک کنفرانس خبری با هيلاری کلينتون، همتای آمريکايی&zwnj;اش، در واشنگتن گفته بود روسيه يک طرح &laquo;گام به گام&raquo; برای تشويق ايران به پاسخگويی به پرسش&zwnj;ها درباره برنامه اتمی&zwnj;اش ارائه کرده است.</p> <p><br /> مهمان&zwnj;پرست در حالی گفته ايران اين طرح روسيه را بررسی می&zwnj;کند که چند روز پيش شماری از نمايندگان مجلس طرح روسيه را &laquo;بازگشت به نقطه اول&raquo; ناميده بودند.</p> <blockquote> <p>رامين مهمان&zwnj;پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران: طرح روسیه هنوز به دست ما نرسيده و بعد از دريافت آن را بررسی می&zwnj;کنيم</p> </blockquote> <p>علاالدين بروجردی، رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس ايران گفته است: &laquo;بازگشت به نقطه اول نمی&zwnj;تواند راه درستی باشد اما اينکه يک&zwnj;بار ديگر کشورهای غربی پاسخ سوالات آژانس را مرور کنند به حافظه آن&zwnj;ها کمک می&zwnj;کند تا به صلح&zwnj;آميز بودن برنامه هسته&zwnj;ای ايران پی ببرند.&raquo;</p> <p><br /> همچنين محمد کرمی&zwnj;راد از اعضای کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس، طرح روسيه را &laquo;عرض اندام&raquo; اين کشور ناميده و افزوده شروط جديد برای از سرگيری مذاکرات قابل قبول نيست.</p> <p><br /> در طرح گام به گام، ايران در هر مرحله که به سوالات و نگرانی&zwnj;های آژانس بين&zwnj;المللی انرژی اتمی پاسخ دهد، گام&zwnj;های متقابلی از سوی جامعه جهانی مانند کوتاه شدن دوره برخی تحريم&zwnj;ها يا تعليق آن&zwnj;ها برداشته خواهد شد.<br /> <br /> هدف از اين طرح، آغاز دوباره مذاکرات درباره برنامه اتمی ايران که مورد سوءظن غرب است، اعلام شده است.</p> <p><br /> در چند سال گذشته مذاکرات اتمی ايران و پنج عضو دائم شورای امنيت سازمان ملل متحد يعنی بريتانيا، چين، فرانسه، روسيه و ايالات متحده به اضافه آلمان در ژنو و استانبول نتوانست به پيشرفتی برسد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>برنامه اتمی ايران همواره موضوعی بحث&zwnj;برانگيز بوده است. آمريکا و کشورهای غربی می&zwnj;گويند اين احتمال وجود دارد که برنامه هسته&zwnj;ای ايران در جهت &laquo;مقاصد نظامی&raquo; باشد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بر همين اساس، علاوه بر شورای امنيت سازمان ملل که تاکنون با صدور چهار قطعنامه، به تحريم&zwnj;ها عليه برنامه اتمی ايران و افراد و سازمان&zwnj;های مرتبط به آن رأی داده، آمريکا، اتحاديه اروپا و برخی ديگر از کشورها تحريم&zwnj;های يک&zwnj;جانبه&zwnj;ای نيز عليه ايران اعمال کرده&zwnj;اند. اما ايران می&zwnj;گويد که برنامه هسته&zwnj;ای&zwnj;اش، صلح&zwnj;آميز است.</p> <p>&nbsp;</p>

ايران طرح تازه روسيه را برای حل مناقشه اتمی‌اش با جامعه جهانی مورد بررسی قرار می‌دهد.

رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران سه‌شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۰ به خبرگزاری فارس گفته: «اين طرح هنوز به دست ما نرسيده و بعد از دريافت آن را بررسی می‌کنيم.»

وی افزوده: «اگر کشورهای مختلف به دنبال حل مسئله هسته‌ای ايران هستند بايد به سمتی گرايش پيدا کنند که حقوق ملت ايران را به رسميت بشناسند.»

سرگئی لاوروف، وزير خارجه روسيه چهارشنبه ۱۳ ژوئيه ۲۰۱۱ (۲۲ تير ۱۳۹۰)، در يک کنفرانس خبری با هيلاری کلينتون، همتای آمريکايی‌اش، در واشنگتن گفته بود روسيه يک طرح «گام به گام» برای تشويق ايران به پاسخگويی به پرسش‌ها درباره برنامه اتمی‌اش ارائه کرده است.

مهمان‌پرست در حالی گفته ايران اين طرح روسيه را بررسی می‌کند که چند روز پيش شماری از نمايندگان مجلس طرح روسيه را «بازگشت به نقطه اول» ناميده بودند.

رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ايران: طرح روسیه هنوز به دست ما نرسيده و بعد از دريافت آن را بررسی می‌کنيم

علاالدين بروجردی، رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس ايران گفته است: «بازگشت به نقطه اول نمی‌تواند راه درستی باشد اما اينکه يک‌بار ديگر کشورهای غربی پاسخ سوالات آژانس را مرور کنند به حافظه آن‌ها کمک می‌کند تا به صلح‌آميز بودن برنامه هسته‌ای ايران پی ببرند.»

همچنين محمد کرمی‌راد از اعضای کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس، طرح روسيه را «عرض اندام» اين کشور ناميده و افزوده شروط جديد برای از سرگيری مذاکرات قابل قبول نيست.

در طرح گام به گام، ايران در هر مرحله که به سوالات و نگرانی‌های آژانس بين‌المللی انرژی اتمی پاسخ دهد، گام‌های متقابلی از سوی جامعه جهانی مانند کوتاه شدن دوره برخی تحريم‌ها يا تعليق آن‌ها برداشته خواهد شد.

هدف از اين طرح، آغاز دوباره مذاکرات درباره برنامه اتمی ايران که مورد سوءظن غرب است، اعلام شده است.

در چند سال گذشته مذاکرات اتمی ايران و پنج عضو دائم شورای امنيت سازمان ملل متحد يعنی بريتانيا، چين، فرانسه، روسيه و ايالات متحده به اضافه آلمان در ژنو و استانبول نتوانست به پيشرفتی برسد.

برنامه اتمی ايران همواره موضوعی بحث‌برانگيز بوده است. آمريکا و کشورهای غربی می‌گويند اين احتمال وجود دارد که برنامه هسته‌ای ايران در جهت «مقاصد نظامی» باشد.

بر همين اساس، علاوه بر شورای امنيت سازمان ملل که تاکنون با صدور چهار قطعنامه، به تحريم‌ها عليه برنامه اتمی ايران و افراد و سازمان‌های مرتبط به آن رأی داده، آمريکا، اتحاديه اروپا و برخی ديگر از کشورها تحريم‌های يک‌جانبه‌ای نيز عليه ايران اعمال کرده‌اند. اما ايران می‌گويد که برنامه هسته‌ای‌اش، صلح‌آميز است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>محمد کرمی‌راد از اعضای کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس، طرح روسيه را «عرض اندام» اين کشور ناميده و افزوده شروط جديد برای از سرگيری مذاکرات قابل قبول نيست. </p> <p>به نظر ما در عهد رستم و سهراب زندگی می کنیم! این حرفهای صد من کمتر از نیم غاز آبروی همه را برده است!</p>

  • کاربر مهمان

    <p>باز خوش تيپ حرف زد!..ايندفعه هم پول به روسيه داده ايد؟!</p>