ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اتحادیه اروپا خواهان اعتمادسازی برای آشتی ملی در عراق شد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از آزادی موصل، از حیدر عبادی خواسته فرصت را از دست ندهد و با اعتمادسازی، همه لایه‌های اجتماعی و مذهبی عراق را به کار گیرد.

بعد از آزادسازی موصل، اتحادیه اروپا از دولت عراق خواست با اعتمادسازی مجدد و ایجاد آشتی و وفاق ملی از همه لایه‌های اجتماعی و مذهبی برای دستیابی به یک آینده مشترک بهره بگیرد.

قدردانی حیدر عبادی از تلاش‌های نیروهای نظامی عراق برای آزادسازی موصل

فردریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و کریستوس استیلیانیدس  کمیسار امور کمک های بشردوستانه از تلاش‌های ارتش عراق برای آزادسازی موصل و شهامت نیروهای نظامی عراقی در این عملیات تقدیر کرده‌اند و از آزادسازی موصل به عنوان یک مقطع مهم در پیروزی بر گروه دولت اسلامی (داعش) در عراق نام برده‌اند. آن‌ها اما از دولت عراق خواسته‌اند فرصت را از دست ندهد و اعتماد لایه‌های مختلف اجتماعی در عراق را به دست بیاورد.

به گفته موگرینی و استیلیانیدس فقط با اعتمادسازی و به کارگیری همه لایه‌های اجتماعی و مذهی در عراق می‌توان یک آینده مشترک را متصور شد.

حیدر عبادی، نخست وزیر عراق یکشنبه ۱۸ تیر/ ۹ ژوییه با سفر به موصل، پیروزی‌ نیروهای مسلح این کشور بر داعش را تبریک گفت.

دولت عراق آماری از تلفات نیروهای این کشور اعلام نکرده اما در گزارشی که این کشور برای درخواست تأمین مالی به وزارت دفاع آمریکا ارسال کرده، نوشته نیروهای ویژه ضد تروریسم عراق که مبارزه در موصل را رهبری می‌کردند، ۴۰ درصد تلفات داده‌اند.

احتمال می‌رود با سقوط موصل، سلطه داعش بر روستاها و بیابان‌های غرب و جنوب این شهر که ده‌ها هزار تن از مردم عادی در آنجا زندگی می‌کنند، کاهش پیدا کند.

دبیرکل سازمان ملل در مارس سال جاری در دیدار و گفت‌وگو با حیدر عبادی از نخست‌وزیر عراق خواست، به مجرد آنکه ارتش عراق «داعش» را از موصل بیرون راند و کنترل این شهر را در دست گرفت، برای آشتی بین شیعه و سنی و دیگر مذاهب در عراق بکوشد.

گوترش هم از مقامات بلندپایه عراق خواسته است «دولتی بسازند که به همه اقوام و مذاهب احترام بگذارد.»

به گفته دبیرکل سازمان ملل چنانچه این امر تحقق یابد، «آنگاه صلح در عراق یک امر طبیعی» خواهد بود.

در عراق در حال حاضر شیعیان با سنی‌ها و دولت شیعه عراق با کردها بر سر استفاده از منابع نفتی کرکوک اختلاف دارند.

در این میان ارتش عراق کنترل اغلب شهرهای سنی‌نشین این کشور را در دست گرفته است.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.