ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

طالبان: خبر مرگ ملاعمر شایعه است

<p>در پی انتشار خبر &laquo;مرگ ملا محمد عمر&raquo;، رهبر طالبان، سخنگويان اين گروه اين خبر را رد کرده و آن را شايعه خواندند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>صبح چهارشنبه، ۲۹ تيرماه از تلفن همراه (موبايل) سخنگويان طالبان به رسانه&zwnj;ها پيامی فرستاده شد که در آن گفته شده بود: &laquo;شورای امارت اسلامی طالبان اعلام می&zwnj;کند که اميرالمؤمنين به حق رسيده است، خداوند او را مغفرت کند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>افزون بر پيام&zwnj;های تلفنی، از ايميل رسمی سايت طالبان نيز خبری با همين محتوا به رسانه&zwnj;های مختلف فرستاده شد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در ادامه اين پيام آمده بود که ملا محمد عمر بر اثر بيماری قلبی روز جمعه ۲۴ تيرماه جان باخته است.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>سخنگويان طالبان اين خبر را شايعه&zwnj;ای خواندند که از سوی اطلاعات افغانستان و آمريکا پخش شده است</p> </blockquote> <p>ساعتی پس از انتشار اين پيام، يوسف احمدی و ذبيح&zwnj;الله مجاهد، سخنگويان طالبان اين خبر را رد کردند و آن را شايعه&zwnj;ای خواندند که از سوی اطلاعات افغانستان و آمريکا پخش شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>يوسف احمدی، از سخنگويان طالبان گفت: &laquo;شبکه&zwnj;های استخباراتی (اطلاعاتی) افغانستان و آمريکا با به&zwnj;دست آوردن رمز عبور سايت و موبايل ما پيام فوت ملا محمد عمر را پخش کردند.&raquo;</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته وی انتشار اين خبر به&zwnj;منظور پائين آوردن روحيه طالبان صورت گرفته است و دولت افغانستان و آمريکا با اين اقدام خود خواسته&zwnj;اند جلوی &laquo;شکست&zwnj;ها&raquo;ی خود را بگيرند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ذبيح&zwnj;الله مجاهد، ديگر سخنگوی طالبان نيز گفت که ملا محمد عمر &laquo;زنده و در داخل خاک افغانستان&raquo; حضور دارد و طالبان را رهبری می&zwnj;کند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>دوم خردادماه سال جاری، شماری از رسانه&zwnj;های افغانستان و جهان به نقل از منابعی در اين کشور اعلام کردند که ملا عمر هنگام انتقال از شهر کويته پاکستان به مقصدی در ايالت وزيرستان پاکستان کشته شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>لطف&zwnj;الله مشعل، سخنگوی اداره امنيت ملی افغانستان گفته بود که نمی&zwnj;تواند زنده بودن و يا مرگ رهبر طالبان را تأييد کند اما اطلاعاتی در دست است که بر مبنای آن ملا عمر از محل زندگی خود در شهر کويته پاکستان ناپديد شده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>پس از کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر شبکه القاعده توسط نيروهای ويژه آمريکايی در نزديکی اسلام&zwnj;آباد، پايتخت پاکستان، گمانه&zwnj;زنی&zwnj;ها در مورد حضور رهبر طالبان و شماری از اعضای برجسته اين گروه در پاکستان قوت گرفت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بارک اوباما، رئيس جمهر آمريکا در اظهاراتی پس از کشته شدن بن لادن خاطرنشان ساخت در صورتی که اين کشور در مورد حضور ملا عمر اطلاعاتی به&zwnj;دست آورد برعليه وی نيز اقدام خواهد کرد.<br /> &nbsp;</p>

در پی انتشار خبر «مرگ ملا محمد عمر»، رهبر طالبان، سخنگويان اين گروه اين خبر را رد کرده و آن را شايعه خواندند.

صبح چهارشنبه، ۲۹ تيرماه از تلفن همراه (موبايل) سخنگويان طالبان به رسانه‌ها پيامی فرستاده شد که در آن گفته شده بود: «شورای امارت اسلامی طالبان اعلام می‌کند که اميرالمؤمنين به حق رسيده است، خداوند او را مغفرت کند.»

افزون بر پيام‌های تلفنی، از ايميل رسمی سايت طالبان نيز خبری با همين محتوا به رسانه‌های مختلف فرستاده شد.

در ادامه اين پيام آمده بود که ملا محمد عمر بر اثر بيماری قلبی روز جمعه ۲۴ تيرماه جان باخته است.

سخنگويان طالبان اين خبر را شايعه‌ای خواندند که از سوی اطلاعات افغانستان و آمريکا پخش شده است

ساعتی پس از انتشار اين پيام، يوسف احمدی و ذبيح‌الله مجاهد، سخنگويان طالبان اين خبر را رد کردند و آن را شايعه‌ای خواندند که از سوی اطلاعات افغانستان و آمريکا پخش شده است.

يوسف احمدی، از سخنگويان طالبان گفت: «شبکه‌های استخباراتی (اطلاعاتی) افغانستان و آمريکا با به‌دست آوردن رمز عبور سايت و موبايل ما پيام فوت ملا محمد عمر را پخش کردند.»

به گفته وی انتشار اين خبر به‌منظور پائين آوردن روحيه طالبان صورت گرفته است و دولت افغانستان و آمريکا با اين اقدام خود خواسته‌اند جلوی «شکست‌ها»ی خود را بگيرند.

ذبيح‌الله مجاهد، ديگر سخنگوی طالبان نيز گفت که ملا محمد عمر «زنده و در داخل خاک افغانستان» حضور دارد و طالبان را رهبری می‌کند.

دوم خردادماه سال جاری، شماری از رسانه‌های افغانستان و جهان به نقل از منابعی در اين کشور اعلام کردند که ملا عمر هنگام انتقال از شهر کويته پاکستان به مقصدی در ايالت وزيرستان پاکستان کشته شده است.

لطف‌الله مشعل، سخنگوی اداره امنيت ملی افغانستان گفته بود که نمی‌تواند زنده بودن و يا مرگ رهبر طالبان را تأييد کند اما اطلاعاتی در دست است که بر مبنای آن ملا عمر از محل زندگی خود در شهر کويته پاکستان ناپديد شده است.

پس از کشته شدن اسامه بن لادن، رهبر شبکه القاعده توسط نيروهای ويژه آمريکايی در نزديکی اسلام‌آباد، پايتخت پاکستان، گمانه‌زنی‌ها در مورد حضور رهبر طالبان و شماری از اعضای برجسته اين گروه در پاکستان قوت گرفت.

بارک اوباما، رئيس جمهر آمريکا در اظهاراتی پس از کشته شدن بن لادن خاطرنشان ساخت در صورتی که اين کشور در مورد حضور ملا عمر اطلاعاتی به‌دست آورد برعليه وی نيز اقدام خواهد کرد.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.