ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

در رقه ۳۰ تا ۵۰ هزار غیرنظامی گرفتار شده‌اند

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان اعلام کرده که در ۱۰ روز گذشته نیمی از غیر نظامیانی که در رقه در محاصر بودند، موفق شده‌اند از این شهر بگریزند.

سازمان ملل اعلام کرد که در شهر رقه سوریه بین ۳۰ هزار تا ۵۰ هزار نفر از مردم غیرنظامی همچنان در دام گروه «دولت اسلامی» (داعش) گرفتارند.

سازمان ملل: وضعیت مردم در رقه به سرعت رو به وخامت است

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان روز سه‌شنبه ۱۱ ژوئیه / ۲۰ تیر در بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر گفت در پایان ماه ژوئن شمار مردمی که در رقه گرفتار بودند حدود ۱۰۰ هزار نفر بود.

آمار و ارقام در این زمینه به دلیل مشکلات دسترسی به محل نامشخص است.

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان هشدار داده است که در رقه ذخایر آب، دارو و مواد اساسی رو به کاهش است، و وضعیت مردم «به‌سرعت رو به وخامت» می‌رود، در نتیجه «ضروری است که غیرنظامیان به دام افتاده با امنیت کامل از این شهر خارج شوند.»

از سوی دیگر کمیساریای عالی سازمان ملل اعلام کرد که راهروی جدیدی از حلب به سمت قامشلی، واقع در شمال شرق رقه به‌منظور ارائه کمک‌های بشردوستانه به حدود ۴۳۰ هزار نفر در استان رقه راه‌اندازی شده است.

به‌گفته سازمان ملل گشایش جاده از حلب به منبج و قامشلی یک موفقیت محسوب می‌شود. این جاده دو سال مسدد بود.

نخستین کاروان کمک‌های انسان‌دوستانه با چهار کامیون روز ۲۹ ژوئن / ۸ تیر به قامشلی رسید. پس از آن دو کاروان دیگر در روزهای سه‌شنبه ۴ ژوئیه / ۱۳ تیر و دوشنبه ۱۰ ژوئیه / ۱۹ تیر به این شهر رفتند. چهارمین کاروان نیز امروز سه‌شنبه به‌راه افتاد.

داعش در سال ۲۰۱۴ رقه را به تصرف خود در آورد. این رویداد و تصرف شهر موصل در عراق موجب شد تا داعش اعلام حکومت خلافتی کند.

وقتی داعش رقه را فتح کرد جمعیت آن حدود ۳۰۰ هزار نفر بود که ۸۰ هزار نفر آن از شهر گریخته و به مناطق سوریه پناه بردند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.