ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ايران نامه اعتراضی دبيرکل شورای همکاری خليج فارس را پس فرستاد

<p>نامه اخير دبيرکل شورای همکاری خليج فارس به مقامات ايران، پيرامون اظهارات آيت&zwnj;الله احمد جنتی در باره بحرين، به دبيرخانه اين شورا پس داده شد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری&zwnj;های ايران، يکی از مسئولان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در مورد نامه اخير دبيرکل شورای همکاری خليج فارس گفت: &laquo;اين نامه در اقدامی غير متعارف با شئون ديپلماتيک، در ملاقات معارفه سفير کشورمان با دبيرکل شورا به وی تسليم شده بود که با توجه به غير قابل قبول بودن مفاد آن، به دبيرخانه شورای همکاری خليج فارس عودت داده شد.&raquo;</p> <p><br /> اين مقام وزارت امور خارجه ايران به مضمون نامه دبيرکل شورای همکاری خليج فارس اشاره&zwnj;ای نکرد.</p> <p><br /> بر پايه خبرهای منتشر شده، دو روز پيش عبداللطيف الزيانی، دبيرکل شورای همکاری خليج فارس، محمدجواد رسولی، سفير جمهوری اسلامی ايران در رياض را فراخواند تا نامه اعتراضی کشورهای عربی حوزه خليج فارس را به او تحويل دهد.</p> <p><br /> در اين نامه نسبت به اظهارات آيت&zwnj;الله احمد جنتی، دبير شورای نگهبان در مورد رويدادهای کشور بحرين اعتراض شده بود.</p> <blockquote> <p><br /> آيت&zwnj;الله جنتی در نماز جمعه تهران گفته بود بحرين بايد به دست اسلام و مسلمين فتح و اسلاميت بر آن حاکم شود</p> </blockquote> <p>آيت&zwnj;الله جنتی چندی پيش در نماز جمعه تهران در ارتباط با آغاز گفت&zwnj;وگوهای حکومت بحرين با مخالفان گفته بود اين مذاکرات فايده&zwnj;ای ندارد.</p> <p><br /> جنتی در اين نماز جمعه گفت: &laquo;در نهايت نيروهای آمريکايی در لباس نيروهای عربستانی بايد از اين کشور اخراج شوند و اين کشور به دست اسلام و مسلمين فتح و اسلاميت بر آن حاکم شود.&raquo;</p> <p><br /> دبيرکل شورای همکاری خليج فارس در نامه اعتراضی خود نوشت: &laquo;شورای همکاری خليج فارس اظهارات تحريک&zwnj;آميز و ادعاهای باطل مطرح شده در خطبه نماز جمعه تهران توسط دبير شورای نگهبان درباره بحرين را رد می&zwnj;کند.&raquo;</p> <p><br /> عبدالطيف الزيانی که خود بحرينی است ضمن پشتيبانی از حمد بن عيسی آل خليفه، پادشاه بحرين در راه &laquo;صلح و اصلاحات&raquo;، سخنان آيت&zwnj;الله جنتی را &laquo;دخالت غيرقابل قبول و بی&zwnj;شرمانه در امور داخلی بحرين و به معنای ناديده گرفتن حاکميت و استقلال اين کشور&raquo; عنوان کرد.</p> <p><br /> پيش از شورای همکاری خليج فارس، وزارت امور خارجه بحرين نيز نسبت به سخنان احمد جنتی موضع&zwnj;گيری کرده و آن را محکوم نموده بود.</p> <p><br /> دولت بحرين از آغاز اعتراضات مردمی در اين کشور همواره ايران را متهم به دخالت در رويدادهای اين کشور نموده اما جمهوری اسلامی اين موضوع را رد کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در اين مدت روابط ديپلماتيک دو کشور با فراخواندن و اخراج ديپلمات&zwnj;های يکديگر به تيرگی گراييد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ايران همچنين آمريکا را متهم می&zwnj;کند که در تحولات کشور بحرين از حکومت آن پشتيبانی می&zwnj;کند در حالی که دولت آمريکا چند بار از حکومت بحرين خواسته است تا به خواسته&zwnj;های دمکراتيک معترضان توجه کند.</p> <p>&nbsp;</p>

نامه اخير دبيرکل شورای همکاری خليج فارس به مقامات ايران، پيرامون اظهارات آيت‌الله احمد جنتی در باره بحرين، به دبيرخانه اين شورا پس داده شد.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران، يکی از مسئولان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در مورد نامه اخير دبيرکل شورای همکاری خليج فارس گفت: «اين نامه در اقدامی غير متعارف با شئون ديپلماتيک، در ملاقات معارفه سفير کشورمان با دبيرکل شورا به وی تسليم شده بود که با توجه به غير قابل قبول بودن مفاد آن، به دبيرخانه شورای همکاری خليج فارس عودت داده شد.»

اين مقام وزارت امور خارجه ايران به مضمون نامه دبيرکل شورای همکاری خليج فارس اشاره‌ای نکرد.

بر پايه خبرهای منتشر شده، دو روز پيش عبداللطيف الزيانی، دبيرکل شورای همکاری خليج فارس، محمدجواد رسولی، سفير جمهوری اسلامی ايران در رياض را فراخواند تا نامه اعتراضی کشورهای عربی حوزه خليج فارس را به او تحويل دهد.

در اين نامه نسبت به اظهارات آيت‌الله احمد جنتی، دبير شورای نگهبان در مورد رويدادهای کشور بحرين اعتراض شده بود.

آيت‌الله جنتی چندی پيش در نماز جمعه تهران در ارتباط با آغاز گفت‌وگوهای حکومت بحرين با مخالفان گفته بود اين مذاکرات فايده‌ای ندارد.

جنتی در اين نماز جمعه گفت: «در نهايت نيروهای آمريکايی در لباس نيروهای عربستانی بايد از اين کشور اخراج شوند و اين کشور به دست اسلام و مسلمين فتح و اسلاميت بر آن حاکم شود.»

دبيرکل شورای همکاری خليج فارس در نامه اعتراضی خود نوشت: «شورای همکاری خليج فارس اظهارات تحريک‌آميز و ادعاهای باطل مطرح شده در خطبه نماز جمعه تهران توسط دبير شورای نگهبان درباره بحرين را رد می‌کند.»

عبدالطيف الزيانی که خود بحرينی است ضمن پشتيبانی از حمد بن عيسی آل خليفه، پادشاه بحرين در راه «صلح و اصلاحات»، سخنان آيت‌الله جنتی را «دخالت غيرقابل قبول و بی‌شرمانه در امور داخلی بحرين و به معنای ناديده گرفتن حاکميت و استقلال اين کشور» عنوان کرد.

پيش از شورای همکاری خليج فارس، وزارت امور خارجه بحرين نيز نسبت به سخنان احمد جنتی موضع‌گيری کرده و آن را محکوم نموده بود.

دولت بحرين از آغاز اعتراضات مردمی در اين کشور همواره ايران را متهم به دخالت در رويدادهای اين کشور نموده اما جمهوری اسلامی اين موضوع را رد کرده است.

در اين مدت روابط ديپلماتيک دو کشور با فراخواندن و اخراج ديپلمات‌های يکديگر به تيرگی گراييد.

ايران همچنين آمريکا را متهم می‌کند که در تحولات کشور بحرين از حکومت آن پشتيبانی می‌کند در حالی که دولت آمريکا چند بار از حکومت بحرين خواسته است تا به خواسته‌های دمکراتيک معترضان توجه کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.