ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ادامه عمليات امنيتی در شهر حمص سوريه

<p>ارتش و نيروهای امنيتی سوريه امروز نيز عمليات امنيتی خود در شهر حمص را دنبال کردند.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش روزنامه لوموند چاپ فرانسه، رامی عبدالرحمان، رئيس ديده&zwnj;بان حقوق بشر سوريه گفت: &laquo;ارتش و نيروهای امنيتی خانه&zwnj;ها را محاصره کرده و به بازداشت&zwnj;ها در حمص ادامه دادند.&raquo;</p> <p><br /> وی افزود: &laquo;از بامداد امروز صدای شليک&zwnj;های سنگينی در اين شهر به&zwnj;گوش می&zwnj;رسيد.&raquo;</p> <p><br /> حمص سومين شهر بزرگ سوريه است که به گفته رامی عبدالرحمان در روزهای اخير ده&zwnj;ها تن از مخالفان در آن کشته شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> اين فعال حقوق بشر همچنين گفت: &laquo;امروز بيشتر خيابان&zwnj;های شهر حمص به دليل اين عمليات خالی از مردم بود. در اطراف ارگ حمص حضور تانک&zwnj;ها مشاهده شده است و ورودی برخی از محله&zwnj;های شهر بسته شده بود.&raquo;</p> <blockquote> <p><br /> به گفته فعالان حقوق بشر ۲۰ تن از کسانی که در روزهای دوشنبه و سه&zwnj;شنبه گذشته در مراسم تشييع جنازه شرکت کرده بودند با شليک نيروهای حکومتی کشته شدند</p> </blockquote> <p>به گفته فعالان حقوق بشر ۲۰ تن از کسانی که در روزهای دوشنبه و سه&zwnj;شنبه گذشته در مراسم تشييع جنازه شرکت کرده بودند با شليک نيروهای ارتش و نظاميان وفادار به حکومت کشته شدند.</p> <p><br /> در روزهای شنبه و يکشنبه گذشته نيز در درگيری&zwnj;های ميان مخالفان و طرفداران حکومت در حمص ۳۰ نفر جان خود را از دست دادند.</p> <p><br /> شهر حمص در ۱۶۰ کيلومتری شمال دمشق، پايتخت سوريه، قرار دارد و يکی از مراکز اصلی شورش&zwnj;ها عليه حکومت بشار اسد از اسفندماه سال گذشته تا کنون به&zwnj;شمار می&zwnj;رود.</p> <p><br /> از سوی ديگر به گزارش مخالفان حکومت، سه&zwnj;شنبه شب گذشته ارتش به همراه نيروهای امنيتی دست&zwnj;کم ۱۵ نفر را در شهرک جبل الزاويه دستگير کرده&zwnj;اند.</p> <p><br /> همچنين در نزديکی دمشق و در منطقه دهيت الاسد که سربازان و افسران ارتش زندگی می&zwnj;کنند به نيروهای نظامی افزوده شده است.</p> <p><br /> با اين حال مخالفان حکومت تظاهرات&zwnj;های شبانه&zwnj;ای در مناطق مختلف استان دمشق و حلب برگزار کرده&zwnj;اند.</p> <p><br /> مخالفان بار ديگر در شبکه&zwnj; اجتماعی فيس&zwnj;بوک از مردم خواسته&zwnj;اند که همچون هر هفته روز جمعه (فردا) بر عليه حکومت بشار اسد به خيابان&zwnj;ها بيايند.</p> <p><br /> به گزارش فعالان و نهادهای حقوق بشر، از آغاز اعتراضات تا کنون نزديک به ۱۴۰۰ نفر در سوريه کشته&zwnj; و نزديک به ۱۲ هزار نفر بازداشت شده&zwnj;اند. هزاران نفر نيز از شهرهای خود آواره و به ترکيه پناه برده&zwnj;اند.<br /> &nbsp;</p>

ارتش و نيروهای امنيتی سوريه امروز نيز عمليات امنيتی خود در شهر حمص را دنبال کردند.

به گزارش روزنامه لوموند چاپ فرانسه، رامی عبدالرحمان، رئيس ديده‌بان حقوق بشر سوريه گفت: «ارتش و نيروهای امنيتی خانه‌ها را محاصره کرده و به بازداشت‌ها در حمص ادامه دادند.»

وی افزود: «از بامداد امروز صدای شليک‌های سنگينی در اين شهر به‌گوش می‌رسيد.»

حمص سومين شهر بزرگ سوريه است که به گفته رامی عبدالرحمان در روزهای اخير ده‌ها تن از مخالفان در آن کشته شده‌اند.

اين فعال حقوق بشر همچنين گفت: «امروز بيشتر خيابان‌های شهر حمص به دليل اين عمليات خالی از مردم بود. در اطراف ارگ حمص حضور تانک‌ها مشاهده شده است و ورودی برخی از محله‌های شهر بسته شده بود.»

به گفته فعالان حقوق بشر ۲۰ تن از کسانی که در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه گذشته در مراسم تشييع جنازه شرکت کرده بودند با شليک نيروهای ارتش و نظاميان وفادار به حکومت کشته شدند.

در روزهای شنبه و يکشنبه گذشته نيز در درگيری‌های ميان مخالفان و طرفداران حکومت در حمص ۳۰ نفر جان خود را از دست دادند.

شهر حمص در ۱۶۰ کيلومتری شمال دمشق، پايتخت سوريه، قرار دارد و يکی از مراکز اصلی شورش‌ها عليه حکومت بشار اسد از اسفندماه سال گذشته تا کنون به‌شمار می‌رود.

از سوی ديگر به گزارش مخالفان حکومت، سه‌شنبه شب گذشته ارتش به همراه نيروهای امنيتی دست‌کم ۱۵ نفر را در شهرک جبل الزاويه دستگير کرده‌اند.

همچنين در نزديکی دمشق و در منطقه دهيت الاسد که سربازان و افسران ارتش زندگی می‌کنند به نيروهای نظامی افزوده شده است.

با اين حال مخالفان حکومت تظاهرات‌های شبانه‌ای در مناطق مختلف استان دمشق و حلب برگزار کرده‌اند.

مخالفان بار ديگر در شبکه‌ اجتماعی فيس‌بوک از مردم خواسته‌اند که همچون هر هفته روز جمعه (فردا) بر عليه حکومت بشار اسد به خيابان‌ها بيايند.

به گزارش فعالان و نهادهای حقوق بشر، از آغاز اعتراضات تا کنون نزديک به ۱۴۰۰ نفر در سوريه کشته‌ و نزديک به ۱۲ هزار نفر بازداشت شده‌اند. هزاران نفر نيز از شهرهای خود آواره و به ترکيه پناه برده‌اند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.