ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احتمال اندک برکناری ترامپ

یک نماینده دموکرات درخواست برکناری رئیس جمهوری آمریکا را به کنگره آمریکا تقدیم کرده. امکان شکل‌گیری یک ائتلاف بزرگ از دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان عملاً وجود ندارد.

یک نماینده کنگره تقاضای برکناری دونالد ترامپ از ریاست جمهوری آمریکا را مطرح کرده است. برد شرمن، نماینده مجلس نمایندگان از ایالت کالیفرنیا به دلیل رویدادهای اخیر که احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست ریاست جمهوری آمریکا را شدت داده، تقاضای استیضاج و برکناری دونالد ترامپ را به کنگره تقدیم کرده.

برد شرمن: نماینده دموکرات کنگره آمریکا. درخواست برکناری ترامپ، یک اقدام تاریخی یا یک اقدام مضحک؟

شرمن در توضیح درخواست برکناری رئیس جمهوری آمریکا نوشته است:

 «اعترافات اخیر دونالد ترامپ جونیور از این واقعیت پرده برمی‌دارد که تیم انتخاباتی ترامپ مشتاق دریافت کمک‌هایی از روسیه بوده است.»

دونالد ترامپ جونیور – پسر رئیس جمهور آمریکا – پذیرفته که سال گذشته و در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری با یک وکیل روس دیدار کرده است. ترامپ جونیور گفته است آن وکیل روس به او وعده داده بود اطلاعاتی را از طریق دادستان کل روسیه علیه هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی ترامپ در اختیارش قرار دهد.

شرمن در ادامه درخواستش نوشته است که علاوه بر این گمان می‌برد فرآیند برکناری جمیز کومی نمایانگر دخالت دولت ترامپ در کار دستگاه قضائی ایالات متحده آمریکا و ایجاد اخلال در روند تحقیقات در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده است.

کومی اوایل مه سال جاری به طرز غافلگیرکننده‌ای از ریاست سازمان اف بی آی برکنار شد. او تا زمان اخراج از سمتش، چهار سال بود که ریاست اف‌ بی ‌آی را به عهده داشت. کومی ادعا کرده بود که به خاطر تحقیقات پلیس فدرال درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده از ریاست اف بی آی برکنار شده است.

احتمال برکناری دونالد ترامپ از ریاست جمهوری آمریکا اندک است. تاکنون فقط یک نماینده کنگره – ال گرین، نماینده دموکرات – از درخواست استیضاح و برکناری ترامپ استقبال کرده.

فرآیند برکناری ریاست جمهوری در آمریکا بر اساس قانون اساسی ایالات متحده بسیار پیچیده است. در وهله نخست می‌بایست ائتلافی از نمایندگان حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان شکل بگیرد، چنانکه اکثریت نمایندگان کنگره با درخواست برکناری موافقت کنند. تاکنون نشانه‌ای از شکل‌گیری چنین ائتلاف بزرگی وجود ندارد.

کاخ سفید از درخواست برکناری ریاست جمهوری آمریکا که توسط شرمن به کنگره تقدیم شده، به عنوان یک «اقدام مضحک» یاد کرده است. به گفته سخنگوی این اقدام «یک بازی سیاسی از بدترین نوع آن» است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • h

    ترامپ عاشق اسرائیل است همین کافیست تا برکنار نشود

  • faryad

    ایشان مثل احمدی نژاد حرفهای آنچنانی زیاد میگوید.... جراید دولتی ایران و سی ان ان هم در بلندگو پخش میکنند!

  • naseem

    دیپورت محسن دهنوی عضو شناخته‌شده بسیج دانشجویی - مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف - که با مدارک جعلی بعنوان متخصص وپژوهشگر سرطان !!میخواست وارد امریکا شود٬ استقبال برخی از ایرانیان را نیز به دنبال داشته است. در همین رابطه یکی از دانشجویان پیشین دانشگاه شریف که در آمریکای شمالی به سر می‌برد به گلناز اسفندیاری گزارشگر رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی گفت: «این کمترین جزایی است که برای آزار و اذیت دانشجویان می توانست گریبانگیر محسن دهنوی شود‎». تریتا پارسی بنیان‌گذار شورای ملی ایران آمریکا !؟ (نایاک) - وابسته بحکومت اسلامی - در صفحه توییتر خود نوشت که این ماجرا نمونه‌ای از «منع سفر مسلمانان» به آمریکا است که سخن وی اشاره به مناقشات اخیر پیرامون فرمان مهاجرتی ترامپ دارد. در حالی که معترضان این فرمان می‌گویند که دولت آمریکا مسلمانان را هدف قرار داده، اما کاخ سفید این مسئله را رد می‌کند!! جان کری در توییت خود نوشت: دردناک است. یک پزشک به آمریکا می‌آید تا زندگی (دیگران) را نجات دهد و این اتفاق (برایش) می‌افتد. ما این‌ گونه نیستیم!