ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

قذافی بار ديگر هرگونه مذاکره‌ با شورشيان را رد کرد

<p>معمر قذافی، امروز اعلام کرد که هرگونه مذاکره&zwnj; با شورشيان در رابطه با آينده ليبی را رد می&zwnj;کند.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش رويترز، معمر قذافی که در يک پيام شنيداری برای هزاران طرفدار خود در شهر سرت سخن می&zwnj;گفت؛ اظهار داشت: &laquo;من با آن&zwnj;ها صحبت نخواهم کرد. ميان من و آن&zwnj;ها تا روز قيامت حرفی برای گفتن نيست.&raquo;</p> <p><br /> شهر سرت زادگاه معمر قذافی است و دژ استوار حکومت وی به&zwnj;شمار می&zwnj;رود.</p> <p><br /> قذافی با بيان اين&zwnj;که از پيروزی بر شورشيان و &laquo;پشتيبانان غربی&zwnj;شان&raquo; مطمئن است، افزود: &laquo;آن&zwnj;ها بايد با مردم ليبی سخن بگويند... و مردم نيز پاسخ خواهند داد.&raquo;</p> <p><br /> رهبر ليبی تأکيد کرد که &laquo;سرنوشت جنگ به سود مردم ليبی تغيير يافته است.&raquo;</p> <blockquote> <p><br /> معمر قذافی: ناتو به&zwnj;هيچ وجه نمی&zwnj;تواند شما را شکست دهد. آن&zwnj;ها شکست خورده و فرار خواهند کرد</p> </blockquote> <p>وی همچنين گفت: &laquo;ناتو به&zwnj;هيچ وجه نمی&zwnj;تواند شما را شکست دهد. آن&zwnj;ها شکست خورده و فرار خواهند کرد.&raquo;</p> <p><br /> قذافی سه&zwnj;شنبه گذشته نيز در يک پيام شنيداری گفته بود که در برابر فشار ناتو و يا شورشيان تسليم نخواهد شد.</p> <p><br /> ناظران سياسی اين سخنان قذافی را تلاشی به&zwnj;منظور افزايش روحيه حاميان حکومت در برابر فشارهای ديپلماتيک و نظامی جهانی می&zwnj;دانند.</p> <p><br /> در حال حاضر بيش از نيمی از کشور ليبی در اختيار شورشيان است.</p> <p><br /> دو روز پيش آلن ژوپه، وزير امور خارجه فرانسه از امکان پايان دادن به بحران ليبی سخن گفته بود.</p> <p><br /> آلن ژوپه که در پی ديدار نيکولا سارکوزی، رئيس جمهور فرانسه، با اعضای شورای ملی انتقالی ليبی در پاريس، سخن می&zwnj;گفت اعلام کرد که پايان بحران ليبی با کنار کشيدن معمر قذافی ممکن خواهد شد که در اين صورت قذافی می&zwnj;تواند پس از دست کشيدن از قدرت در کشور بماند.</p> <p><br /> هفته گذشته بيش از ۳۰ کشور پشتيبانی خود را از شورای ملی انتقالی ليبی اعلام کردند اما هنوز از سوی سازمان ملل اين شورا به رسميت شناخته نشده است.</p> <p><br /> شورای ملی انتقالی متشکل از مخالفان حکومت معمر قذافی است. اين شورا در ۲۷ فوريه سال جاری در شهر بنغازی دومين شهر بزرگ ليبی و پايگاه اصلی مخالفان بنيان گذاشته شد و در ۲۵ مارس دولت موقت ليبی را تشکيل داد.</p> <p><br /> رئيس شورای ملی انتقالی را مصطفی عبدالجليل برعهده دارد که پيش از اين وزير دادگستری ليبی بود اما پس از استعفا به مخالفان حکومت قذافی پيوست.</p> <p><br /> رئيس دولت انتقالی اين شورا محمود جبرئيل است که پيش از اين استاد اقتصاد و علوم سياسی در دانشگاه قاهره بود و از سال ۲۰۰۷ نيز رياست &laquo;انجمن توسعه اقتصاد ملی&raquo; در حکومت قذافی را بر عهده داشت.<br /> &nbsp;</p>

معمر قذافی، امروز اعلام کرد که هرگونه مذاکره‌ با شورشيان در رابطه با آينده ليبی را رد می‌کند.

به گزارش رويترز، معمر قذافی که در يک پيام شنيداری برای هزاران طرفدار خود در شهر سرت سخن می‌گفت؛ اظهار داشت: «من با آن‌ها صحبت نخواهم کرد. ميان من و آن‌ها تا روز قيامت حرفی برای گفتن نيست.»

شهر سرت زادگاه معمر قذافی است و دژ استوار حکومت وی به‌شمار می‌رود.

قذافی با بيان اين‌که از پيروزی بر شورشيان و «پشتيبانان غربی‌شان» مطمئن است، افزود: «آن‌ها بايد با مردم ليبی سخن بگويند... و مردم نيز پاسخ خواهند داد.»

رهبر ليبی تأکيد کرد که «سرنوشت جنگ به سود مردم ليبی تغيير يافته است.»

وی همچنين گفت: «ناتو به‌هيچ وجه نمی‌تواند شما را شکست دهد. آن‌ها شکست خورده و فرار خواهند کرد.»

قذافی سه‌شنبه گذشته نيز در يک پيام شنيداری گفته بود که در برابر فشار ناتو و يا شورشيان تسليم نخواهد شد.

ناظران سياسی اين سخنان قذافی را تلاشی به‌منظور افزايش روحيه حاميان حکومت در برابر فشارهای ديپلماتيک و نظامی جهانی می‌دانند.

در حال حاضر بيش از نيمی از کشور ليبی در اختيار شورشيان است.

دو روز پيش آلن ژوپه، وزير امور خارجه فرانسه از امکان پايان دادن به بحران ليبی سخن گفته بود.

آلن ژوپه که در پی ديدار نيکولا سارکوزی، رئيس جمهور فرانسه، با اعضای شورای ملی انتقالی ليبی در پاريس، سخن می‌گفت اعلام کرد که پايان بحران ليبی با کنار کشيدن معمر قذافی ممکن خواهد شد که در اين صورت قذافی می‌تواند پس از دست کشيدن از قدرت در کشور بماند.

هفته گذشته بيش از ۳۰ کشور پشتيبانی خود را از شورای ملی انتقالی ليبی اعلام کردند اما هنوز از سوی سازمان ملل اين شورا به رسميت شناخته نشده است.

شورای ملی انتقالی متشکل از مخالفان حکومت معمر قذافی است. اين شورا در ۲۷ فوريه سال جاری در شهر بنغازی دومين شهر بزرگ ليبی و پايگاه اصلی مخالفان بنيان گذاشته شد و در ۲۵ مارس دولت موقت ليبی را تشکيل داد.

رئيس شورای ملی انتقالی را مصطفی عبدالجليل برعهده دارد که پيش از اين وزير دادگستری ليبی بود اما پس از استعفا به مخالفان حکومت قذافی پيوست.

رئيس دولت انتقالی اين شورا محمود جبرئيل است که پيش از اين استاد اقتصاد و علوم سياسی در دانشگاه قاهره بود و از سال ۲۰۰۷ نيز رياست «انجمن توسعه اقتصاد ملی» در حکومت قذافی را بر عهده داشت.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>حتما اقا به ایشان هم مزحمت کرده اند و مثل سوریه چندهزار اراذل و اوباش دولتی به همراه چند میلیار دلار پول نقد زا به لیبی قرستاده اند تا ظلم اسلامی را به اقضی نقاط ممالک محروسه و غیر محروسه گسترش دهند باشد که خدای ایشان را هم در دنیا و هم در اخرت اجر دهاد.<br /> به امید بیداری ایران </p>