ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احمد خاتمی: ايران امن‌ترين کشور جهان است

<p>احمد خاتمی در نماز جمعه اين هفته تهران گفت &laquo;ايران امن&zwnj;ترين کشور جهان است.&raquo;</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری&zwnj;های ايران آيت&zwnj;الله احمد خاتمی، عضو هيأت رئيسه مجلس خبرگان در نماز جمعه تهران در مورد رويدادهای جنايی اخير در ايران سخن گفت.</p> <p><br /> احمد خاتمی گفت: &laquo;طبق تحقيقات، اين حرکات سازماندهی&zwnj;شده نبوده و نبايد هم با ديدن اين صحنه&zwnj;ها چنين فضايی را بسازيم که هاله&zwnj;ای از ناامنی و يأس در کشور درست کنيم.&raquo;</p> <p><br /> وی افزود: &laquo;اين همان است که دشمن می&zwnj;خواهد. آن&zwnj;چه واقعيت است اين است که ايران اسلامی به فضل خدا امن&zwnj;ترين کشور جهان است و اين قضايا استثناء بوده و يک قاعده نيست.&raquo;</p> <p><br /> احمد خاتمی با بيان اين&zwnj;که &laquo;دستگاه قضايی نبايد از کنار اين حوادث سطحی بگذرد&raquo;، گفت: &laquo;ولی گاهی اوقات انتظار می&zwnj;رود، سرعت عمل همراه با موازين شرعی باشد تا اراذل و اوباش سر جای خودشان بنشينند.&raquo;</p> <blockquote> <p><br /> احمد خاتمی: در تعابير فقها ديده&zwnj;ام که گفته&zwnj;اند اگر کسی حتی با عصا فضای امنيت عمومی جامعه را مختل کند از مصاديق محارب است</p> </blockquote> <p>اين عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در مورد حمله به يک طلبه جوان در درگيری با افرادی که گفته می&zwnj;شود برای دختران مزاحمت ايجاد کرده بودند، گفت: &laquo;برخورد اين&zwnj;چنينی با ناهيان از منکر بی&zwnj;ترديد مصداق محاربه است.&raquo;</p> <p><br /> اين طلبه که علی خليلی نام داشت در نيمه&zwnj;شب ۲۵ تيرماه جاری مورد حمله قرار گرفت و نيروی انتظامی اعلام کرد ضاربان اين طلبه دستگير شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> احمد خاتمی افزود: &laquo;محارب کسی است که امنيت عمومی جامعه را به&zwnj;هم می&zwnj;ريزد. هر کسی که امنيت عمومی را مختل کند چه با سلاح گرم و چه سرد و حتی در تعابير فقها ديده&zwnj;ام که گفته&zwnj;اند اگر کسی حتی با عصا فضای امنيت عمومی جامعه را مختل کند از مصاديق محارب است.&raquo;</p> <p><br /> آيت&zwnj;الله احمد خاتمی در حالی ايران را &laquo;امن&zwnj;ترين کشور جهان&raquo; می&zwnj;خواند که آيت&zwnj;الله ناصر مکارم شيرازی، مرجع دينی شيعه روز گذشته در سخنانی به شدت از وضعيت امنيتی کشور انتقاد کرد و خواهان قاطعيت بيشتر دستگاه قضائی ايران در اين رابطه شد.</p> <p><br /> آيت&zwnj;الله مکارم شيرازی پيشنهاد داد دادگاه&zwnj;های ايران همچون دادگاه&zwnj;های دوران علی&zwnj;بن ابی&zwnj;طالب امام نخست شيعيان از چند مجتهد تشکيل شود و با سرعت و حذف تشريفات، حداکثر در عرض يک هفته اين مجرمان را به اشد مجازات اعمالشان برسانند.</p> <p><br /> بنا به گزارش سازمان&zwnj;های دولتی آمار وقوع قتل ناشی از درگيری در ايران رو به افزايش است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته دکتر عبدالرزاق برزگر، معاون سازمان پزشکی قانونی ايران در سال ۱۳۸۹ بر اثر استفاده از سلاح سرد در درگيری&zwnj;های خيابانی، ۱۰۹۳ نفر جان خود را از دست داده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بنا بر آمار سازمان پزشکی قانونی، در سال ۱۳۸۷ آمار درگيری ۵۶۹ هزار و ۶۶۴ مورد، در سال ۱۳۸۸، اين آمار به ۵۸۵ هزار و ۴۷۱ و در سال ۱۳۸۹ اين رقم به ۶۲۹ هزار و ۳۶ نفر رسيده است.<br /> &nbsp;</p>

احمد خاتمی در نماز جمعه اين هفته تهران گفت «ايران امن‌ترين کشور جهان است.»

به گزارش خبرگزاری‌های ايران آيت‌الله احمد خاتمی، عضو هيأت رئيسه مجلس خبرگان در نماز جمعه تهران در مورد رويدادهای جنايی اخير در ايران سخن گفت.

احمد خاتمی گفت: «طبق تحقيقات، اين حرکات سازماندهی‌شده نبوده و نبايد هم با ديدن اين صحنه‌ها چنين فضايی را بسازيم که هاله‌ای از ناامنی و يأس در کشور درست کنيم.»

وی افزود: «اين همان است که دشمن می‌خواهد. آن‌چه واقعيت است اين است که ايران اسلامی به فضل خدا امن‌ترين کشور جهان است و اين قضايا استثناء بوده و يک قاعده نيست.»

احمد خاتمی با بيان اين‌که «دستگاه قضايی نبايد از کنار اين حوادث سطحی بگذرد»، گفت: «ولی گاهی اوقات انتظار می‌رود، سرعت عمل همراه با موازين شرعی باشد تا اراذل و اوباش سر جای خودشان بنشينند.»

اين عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم در مورد حمله به يک طلبه جوان در درگيری با افرادی که گفته می‌شود برای دختران مزاحمت ايجاد کرده بودند، گفت: «برخورد اين‌چنينی با ناهيان از منکر بی‌ترديد مصداق محاربه است.»

اين طلبه که علی خليلی نام داشت در نيمه‌شب ۲۵ تيرماه جاری مورد حمله قرار گرفت و نيروی انتظامی اعلام کرد ضاربان اين طلبه دستگير شده‌اند.

احمد خاتمی افزود: «محارب کسی است که امنيت عمومی جامعه را به‌هم می‌ريزد. هر کسی که امنيت عمومی را مختل کند چه با سلاح گرم و چه سرد و حتی در تعابير فقها ديده‌ام که گفته‌اند اگر کسی حتی با عصا فضای امنيت عمومی جامعه را مختل کند از مصاديق محارب است.»

آيت‌الله احمد خاتمی در حالی ايران را «امن‌ترين کشور جهان» می‌خواند که آيت‌الله ناصر مکارم شيرازی، مرجع دينی شيعه روز گذشته در سخنانی به شدت از وضعيت امنيتی کشور انتقاد کرد و خواهان قاطعيت بيشتر دستگاه قضائی ايران در اين رابطه شد.

آيت‌الله مکارم شيرازی پيشنهاد داد دادگاه‌های ايران همچون دادگاه‌های دوران علی‌بن ابی‌طالب امام نخست شيعيان از چند مجتهد تشکيل شود و با سرعت و حذف تشريفات، حداکثر در عرض يک هفته اين مجرمان را به اشد مجازات اعمالشان برسانند.

بنا به گزارش سازمان‌های دولتی آمار وقوع قتل ناشی از درگيری در ايران رو به افزايش است.

به گفته دکتر عبدالرزاق برزگر، معاون سازمان پزشکی قانونی ايران در سال ۱۳۸۹ بر اثر استفاده از سلاح سرد در درگيری‌های خيابانی، ۱۰۹۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

بنا بر آمار سازمان پزشکی قانونی، در سال ۱۳۸۷ آمار درگيری ۵۶۹ هزار و ۶۶۴ مورد، در سال ۱۳۸۸، اين آمار به ۵۸۵ هزار و ۴۷۱ و در سال ۱۳۸۹ اين رقم به ۶۲۹ هزار و ۳۶ نفر رسيده است.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مهسا

    <p> آره واقعآ امن ترین کشور دنیا رو داریم. شاهرگ قویترین مرد کشور رو تو خیابون میزنن. به خونه ها و باغهامون میان و به زن و مرد تجاوز میکنن.5 دقیقه یه گوشه وایسا منتظر دوستت اونقدر مزاحمت میشن که آرزوی مرگ بکنی. کافیه وقتی داری شمارتو برای دوستت میگی یکی توی خیابون بشنوه اونوقت هزار تا مزاحم تلفنی پیدا میکنی که علنآ میگن میخوان باهات بخوابن و میلیونها وحشت و نا امنی و فساد دیگه. امیدوارم تمام این بلاها سر کسایی بیاد که منکر این قضایا میشن.</p>

  • saeed

    <p>یعنی فرموده اند که اگر کسی طلبه ای را بکشد محارب است اما کسی اگر یک دختر را در خیابان بکشد عوامل انگلیس و آمریکا او را کشته اند و خونش حلال است...</p>

  • Anonymous

    <p>با سلام </p> <p>حرفهای این جناب مجتهد و دیگر دوستان مرا به یاد داتانی انداخت که بیشتر مضحکه است تا داستان. "شخص بیکاری از شدت فقر و بی نوایی به دوستش که او هم به همین مشکل مبتلا بود رو کرد و از او چاره پرسید. دوستش به وی گفت که راه حل مساله اینست که به شهر دیگری بروند و یکی شان دروغ بگوید و دیگری انرا بپردازد. با این معرکه گیری و داستان سرایی باشد که از سختی روزگار به در ایند. </p> <p>به همین قرار هم راه سغر را در پیش گرفتند و به مکانی جدید رفتند. اولین داستانی هم که یکی از ان دو برای مردم انجا گفت این بود که در راه امدن به شهر جدید وی و دوستش جندتا مار بالدار در اسمان دیده است. مردم با ناباوری به انها نگاه کردند و توضیح خواستند. دوستش که قرار بود دروغ های وی را بپردازد اول کمی یکه خورد و سپس توضیح داد که شاید این مارها توسط پرندگان به اسمان برده شده باشند و از منقار انها افتاده باشند و خلاصه با این حرف وی مردم کمی راضی شدند و معرکه شان به ایان رسید. وقتی به محل اقامتشان برگشتند وی رو به دوست دروغگوی خود کرد و گفت "از تو خواهش میکنم که از این پس دروغهای اسمانی نگویی چه پرداختن اهن احتیاج به توضیحات اسمانی دارد." </p> <p>این دوستان هم جندین تا دروغ به اسم اصول و مبانی دین منجمله نهی از منکر و امر به معروف و غیره درست کرده اند و با توضیحات اسمانی که بیشتر از لیفه تنبانشان در می اورند تا اسمان دارند ادعا می کنند که ایران امن ترین کشور دنیاست. بروید از همان طلبه بیچاره بیپاره که دروغهای شمارا باور کرده بپرسید که چه اتفاقی افتداده است که وی مجبور به درگیری شده است. این اتفاق را بنده هروز شاهد بوده ام که تا خانمی به تنهایی برای سوار شدن به تاکسی کنار خیابان می ایستد ماشین های شخصی مثل لاشخورهایی که صعمه دیده باشند دور بر وی گرد می ایند تا وی را بربایند. شما به این میگویید امنیت!؟ </p> <p>مگر همین پریروز نبود که قوی ترین مرد ایران در کرج با چاقوی سه نفر مزاحم از پای درامد. شما به این امنیت میگویید؟ مگرجناب رییس پلیس تان از مجلس نخواسته که لایحه ای را تصویب کند که حمل چاقو سلاح سرد جرم است و مجازات شدیدی در پی خواهد داشت؟ </p> <p>جالب اینجاست که یک ایت الله میگوید که امنیت نیست و یکی دیگر میگوید ایران امن ترین کشور دنیاست. به این دومی باید گفت صبر کنید تا عده بیشتری ناراصیان به حد عصیان برسند انوقت امن بودن را خواهید دید. با این کاری که شما در پیش گرفته اید روزی خوهد امد که آخوندها مجبور شوند با نفر بر زرهی به خیابان بیایند تا مبادا دست مردم معترض به انها برسد چون در عیر اینصورت انها را از خشم تکه پاره خواهند کرد. </p> <p>یکی بر سر شاخ بن میبرید --------<br /> به امید بیداری ایران </p>