ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سومین رهبر داعش در افغانستان کشته شد

ابو سید، رهبر داعش در افغانستان در حمله هوایی به مقر فرماندهی این گروه در ولایت کُنَر از پای درآمده است. او سومین رهبر داعش در افغانستان است که از ژوئیه ۲۰۱۶ به این سو کشته شده.

وزارت دفاع ایالات متحده مدعی شد که رهبر گروه «دولت اسلامی» (داعش) در افغانستان را در یک حمله هوایی کشته است.

تا کنون سه رهبر «ولایت خراسان داعش» کشته شده اند - عکس آرشیوی

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، دانا وایت، سخنگوی پنتاگون جمعه، ۱۴ ژوئیه اعلام کرد که ابو سید، رهبر داعش در افغانستان در حمله هوایی به مقر فرماندهی این گروه در ولایت کُنَر از پای درآمده است.

در این حمله هوایی که سه‌شنبه اجرا شده، دیگر اعضای این گروه نیز کشته شده‌اند.

ابو سید سومین رهبر داعش در افغانستان است که از ژوئیه ۲۰۱۶ به این سو کشته شده است.

جیمز متیس، وزیر دفاع ایالات متحده جمعه به خبرنگاران گفت که «مهم این است که اگر رهبر یکی از این دست گروه‌ها را بکشی، آنها را به عقب رانده‌ای... این یک پیروزی برای ما است.»

عبدالحسیب، رهبر پیشین داعش در افغانستان ۲۷ آوریل امسال در عملیات مشترک نیروهای آمریکایی و افغان در ایالت ننگرهار از پای درآمده بود. پیش از او رهبری در دست حافظ سعید خان بود که بر اثر حمله پهپاد آمریکایی در ۲۰۱۶ کشته شد.

شرق افغانستان در سال‌های اخیر محل درگیری ارتش افغانستان با حمایت ایالات متحده علیه جهادی‌های بیعت‌کرده با خلافت خودخوانده داعش بوده. این جهادی‌ها مناطق تحت کنترل خود در افغانستان را از ۲۰۱۵ به این سو «ولایت خراسان دولت اسلامی» می‌نامند.

ژنرال جان نیکُلسن، فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در افغانستان پیش از این وعده داده بود که داعش را امسال در افغانستان به طور کامل شکست دهد.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.